Gå til innhold

Unge nordmenn dropper Facebook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

at det fortsatt er så mange som bruker Facebook er alikevel rart. Alt Facebook er idag er bare "her har du alt om meg, gi meg masse reklame som er relevant for meg"

Den dagen Facebook begynte med sin logikk på hva jeg skal se og ikke se forsvant også interessen. Jeg valgte selv å bare skjule de jeg ikke ville se oppdateringer fra, men når Facebook tok jobben og begynte å skjule oppdateringer fra de jeg ville se, så var ikke lengre Facebook hverken pålitelig eller nyttig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk Facebook?!

Jeg har Facebook profil, men jeg bruker kun messenger appen.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal gå igjennom og bruke tiden av livet på å scrolle gjennom MASSE reklame, bedriftsinnlegg, delte "hvilken grønnsak er du?"-innlegg, og overfladiske spam innlegg fra venner som er ekstremt sulten på likes? Samme med Instagram.

Hva som skjer i livet til folk jeg virkelig bryr meg om får jeg jo med meg uansett ved at de snakker med meg eller sender snapper. Det er det som er digg med snapchat. Ingen likes og viser det som skjer "NÅ" uten å være redigert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/21/2021 at 9:48 AM, Juletrefoten said:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal gå igjennom og bruke tiden av livet på å scrolle gjennom MASSE reklame, bedriftsinnlegg, delte "hvilken grønnsak er du?"-innlegg, og overfladiske spam innlegg fra venner som er ekstremt sulten på likes? Samme med Instagram.

Hva som skjer i livet til folk jeg virkelig bryr meg om får jeg jo med meg uansett ved at de snakker med meg eller sender snapper. Det er det som er digg med snapchat. Ingen likes og viser det som skjer "NÅ" uten å være redigert.

Nå er det jo en del som bryr seg om "score" på Snapchat også da. "Jeg vil ikke snakke med deg fordi du kun har 100 000 score og ikke 1 450 000 slik som jeg har..." Det er snobber i alle kanaler som har et "rep" system. Om det er likes, score eller retweets.... det er det samme maset uansett.

Lenke til kommentar
Juletrefoten skrev (På 21.3.2021 den 9.48):

Finnes ganske mange kule grupper på Facebook. Spillet Doom har en gruppe hvor du kan snakke med utviklerne bak spillet, hvor de faktisk hører på feedback. Er også medlem av noen grupper for kjøp og salg av obskure økser, som du ikke finner andre plasser. Det har sin nytte, men ikke til å dele livet ditt med familie som det kanskje egentlig var beregnet på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...