Gå til innhold

Er ikke kongen til for oss i krisetider?

Anbefalte innlegg

Jeg undres over at det ikke er noen oppbyggende taler fra kongen i disse tider. Eller NÅ, når kongen selv er sykmeldt, fra kongefamilien, som dronningen eller kronprinsen? Det burde vært noen oppmuntrende ord, noen klapp på skulderen og god moral fra dem i disse tider. Er det ikke det kongen og hans familie er til for? 

Isteden går dronningen og snakker varmt om kunst. Det er fint, men hva med alle oss andre som ikke er kunstnere? Som er helt alminnelige mennesker med mismot og usikkerhet og tap nå? Hvorfor kommer ikke kongen, dronningen eller noen i den familien med oppmuntring eller taler som gir oss mot og ståpå-vilje nå egentlig? 

Jeg syns det er helt tragisk at de ikke kan gi sitt eget folk noen gode ord nå. Hva er de til for? H å var de til for under krigen og i andre kriser? Jo, de skulle være her for oss. For å oppmuntre og støtte. Det er de ikke lengre. Det er trist som faen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Kanskje de ikke er enige i nedstengningen og syns regjeringen har tatt helt av? I så tilfelle blir det vanskelig med oppmuntringstaler.

Lenke til kommentar
Jovia skrev (På 18.3.2021 den 23.03):

Jeg undres over at det ikke er noen oppbyggende taler fra kongen i disse tider. Eller NÅ, når kongen selv er sykmeldt, fra kongefamilien, som dronningen eller kronprinsen? Det burde vært noen oppmuntrende ord, noen klapp på skulderen og god moral fra dem i disse tider. Er det ikke det kongen og hans familie er til for? 

Isteden går dronningen og snakker varmt om kunst. Det er fint, men hva med alle oss andre som ikke er kunstnere? Som er helt alminnelige mennesker med mismot og usikkerhet og tap nå? Hvorfor kommer ikke kongen, dronningen eller noen i den familien med oppmuntring eller taler som gir oss mot og ståpå-vilje nå egentlig? 

Jeg syns det er helt tragisk at de ikke kan gi sitt eget folk noen gode ord nå. Hva er de til for? H å var de til for under krigen og i andre kriser? Jo, de skulle være her for oss. For å oppmuntre og støtte. Det er de ikke lengre. Det er trist som faen. 

Bedre å oppføre seg slik de kongelige gjør fremfor hvordan Erna har handlet og snakket til oss? En får se positivt på det. De har i alle fall ikke skjemmet oss/seg selv ut 👍

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 20.3.2021 den 4.24):

Kanskje de ikke er enige i nedstengningen og syns regjeringen har tatt helt av? I så tilfelle blir det vanskelig med oppmuntringstaler.

Greit nok. Men hva er egentlig jobben deres blitt av da? De kunne oppmuntre og være her for folket sitt uavhengig av hva de mener. Jeg syns det er rart og trist at de er helt fraværende for oss som samfunn i disse tider. 

Lenke til kommentar
FranZe skrev (På 20.3.2021 den 5.04):

Bedre å oppføre seg slik de kongelige gjør fremfor hvordan Erna har handlet og snakket til oss? En får se positivt på det. De har i alle fall ikke skjemmet oss/seg selv ut 👍

De har ikke gjort noe. De har en posisjon. Den skal de bruke . Men nå får de masse penger og er overklasse uten at de bidrar til oss i kriser. Det gjør meg utrolig skuffet, og tenker at monarkiet kan bare avskaffes. De er bare på små eventyr, og lite samfunnsnyttig. Helt ok mennesker, men de har null visjon lenger ser det ut som. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 20.3.2021 den 4.24):

Nei. Det er oppgaven deres å kunne balansere sånt syns jeg. Alle er folket deres. De skal klare å oppmuntre og gi oppløftende ord til oss. Hva er de der ellers for???

Endret av Jovia
Lenke til kommentar

Når en ser de siste svarene her, så må en nesten tenke at de nå har utspilt sin rolle. Kongen har sagt mange gullord i sine nyttårstaler, men jeg syns ikke at det er nok lenger. Dette er en utrolig spesiell situasjon vi er i nå etter at pandemien bredte om seg. Mange mister så mye, og også noen sine nærmeste. Men tenk på alle som mister jobber, og da inntekt. Som mister bedriften de har jobbet så hardt for. Drømmen sin om å drive en café. Drømmen om å drive hva som helst som har gått i grus. Alle de som sitter ensomme med psykiske og alvorlige problemer nå.

Jeg har ikke mistet annet enn litt frihet, jeg er av de heldige, og er så takknemlig for det. Men selv jeg har hatt ønsket om en som kunne ha vært litt samlende nå, og kommet med noen kloke og oppmuntrende ord. Jeg syns ikke jeg forventer for mye all den tid vi har et monarki. Det må være en mening med det, annet enn å bare støtte opp under egne interesser og for noen få. Vi er ETT folk. Noen ganger trenger vi akkurat det samme! 

Endret av Jovia
Lenke til kommentar
Sitat

– Kjære alle sammen. Det er nok ikke flere ord som hjelper akkurat nå.

– Det vi trenger, er å se slutten på den situasjonen vi har stått i, i over et år.

– Mange er slitne og lei seg. Vi savner alle det vanlige livet. Allikevel og nettopp derfor vil jeg nå før påske si at jeg tenker på dere. Det norske folk har vist et unikt samhold, tillit og tilpasningsevne over lang tid. Jeg er virkelig imponert.

– Men dere, nå røyner det på. Og samholdet vårt trenger vi kanskje mer enn noen gang. Vi trenger å vise hverandre raushet og vennlighet og vi trenger å styrke hverandre i troen på det at det nærmer seg slutten på dette.

– Mange av oss er skuffet over ikke å kunne fpå være sammen med venner og familie. Jeg håper alleikvel at alle vil prøve å gjøre sitt beste ut fra sit der vi er. At vi alle kan finne glede i små ting som vi tross alt kan gjøre.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRr6jj/paaskehilsen-fra-kong-harald-jeg-tenker-paa-dere

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...