Zeph Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) Eg tar det på uansett om det er flatt eller bratt. Då er det ein vane som alltid blir gjort. Om eg kun gjorde det ved behov er det lettare å gløyme. Ikkje at sannsynet er så veldig stort, men om eg kan redusere oddsen for at bilen triller ned ein person, born for den del, med ei handling som tar meg eitt sekund per tur, så spanderer eg på meg det sekundet. Ein havarert bil er kun materielle verdiar. Du kan ikkje erstatte eit liv. Endret 23. mars 2021 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Håndbrekket på en bil er en parkeringsbrems, mens det som sitter i girkassa er en parkeringslås. Jeg har byttet et par knekte park.låser i løpet av årene og jeg stoler ikke på at det holder. Hvertfall ikke i en VAG kasse. På veldig mange biler jeg tar PKK på så sitter park.bremsen børr fast, henger, låser seg, det er aldri i bruk og du får en mangel på det. Hitill i år har jeg sikkert gitt 5 kjøreforbud p.g.a dårlig park brems virkning. På mine egne biler har jeg aldri hatt et problem med park bremsen. Fordi jeg bruker det hver eneste gang jeg parkerer, kjører som en villmann på vinteren osv. Det rekker aldri å stå seg ihjæl. At jeg alltid setter på park.bremsen når jeg parkerer har irritert mine kollegaer flere ganger. At de må løsne på spaken eller trykke på en knapp blir tydeligvis for mye for dem. Det er nok til å irritere og trigge spydige kommentarer. Mitt beste råd er å bli vant til å bruke park bremsen. Fordi det er tryggere og fordi du kommer til å spare penger på det. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Mekker`n skrev (5 timer siden): Håndbrekket på en bil er en parkeringsbrems, mens det som sitter i girkassa er en parkeringslås. Jeg har byttet et par knekte park.låser i løpet av årene og jeg stoler ikke på at det holder. Hvertfall ikke i en VAG kasse. På veldig mange biler jeg tar PKK på så sitter park.bremsen børr fast, henger, låser seg, det er aldri i bruk og du får en mangel på det. Hitill i år har jeg sikkert gitt 5 kjøreforbud p.g.a dårlig park brems virkning. På mine egne biler har jeg aldri hatt et problem med park bremsen. Fordi jeg bruker det hver eneste gang jeg parkerer, kjører som en villmann på vinteren osv. Det rekker aldri å stå seg ihjæl. At jeg alltid setter på park.bremsen når jeg parkerer har irritert mine kollegaer flere ganger. At de må løsne på spaken eller trykke på en knapp blir tydeligvis for mye for dem. Det er nok til å irritere og trigge spydige kommentarer. Mitt beste råd er å bli vant til å bruke park bremsen. Fordi det er tryggere og fordi du kommer til å spare penger på det. Får ikke håpe du kjører som en villmann med kundene sine biler også 😂 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Mange som mener at handbrekk er bare tull på automat. Og noen mener det på manuell også. Selv mener jeg at det er ekstremt flaut å komme i avisa som f.eks. her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K5Ww7/arendal-leverte-i-barnehagen-bilen-trillet-utfor-kaien Og når dykkeren kommer ned og ser at handbrekket er av så er det "bye bye forsikring". https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/glemt-handbrekk-koster-millioner Endret 23. mars 2021 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Regner med at alle disse sakene er med manuelle biler, hvor du bør sette på håndbrekket Skal ikke mye til for å presse den i fri. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Det er nok av tilfeller med automatgir også. Inkludert folk som kjører over seg selv etter å ha gått ut av bilen med spaken i D. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Min bil kobler automatisk inn parkbrems når jeg skrur av tenningen. Gull verdt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 (endret) Noe som er fryktelig irriterende er de som drar til handbrekket alt de makter. Man ser ofte at disse har ett handbrekk som peker 90 grader rett opp etter noen år. Man trenger ikke klemme bremseskivene helt flat for at bilen skal sto i ro. Endret 24. mars 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 Har kjørt så mange gamle BMWer at jeg ikke har tillit til at håndbrekket fungerer. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå