sidv Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Tenkt å kjøpe nytt digitalkamera. Håper på noen tips. Det som betyr noe ; -Må selvfølgelig være minimum 2 megapixler -Bør være kompakt -Koste under 4000 kr helst, max 5000 kr -Gjerne mulighet for videosnutter Trenger IKKE dill og tull som mp3 inkl. eller skjerm av noe slag. Canon Ixus virker bra, men føler man betaler 70% for designet og reklamen. Sett på Fuji sine modeller, virker bra. Noen erfaringer, eller forslag ? Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har ikke noen tips. Men lykke til Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hp912, 3x optisk zoom, ca 4700 hp715 3x optisk zoom ca 5500. Begge kamera har pentax linser som er noe av det beste på markedet. Jeg brukte Hp 912 til å ta bildene i tråden under. Lenke til kommentar
sidv Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Disse kameraene oppfyller ikke kravet mitt til å være kompakt. Kameraet bør såpass lite at det kan legges i en jakkelomme. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 17:42, sidv skrev:Disse kameraene oppfyller ikke kravet mitt til å være kompakt. Kameraet bør såpass lite at det kan legges i en jakkelomme. Da er det digital ixus for deg. Lenke til kommentar
sidv Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Synes Fujifilm har noen bra som er ikke er for svære, like mange megapixler til en langt rimeligere pris enn ixus. Er det kun megapixler som har noe å si for skarpheten av bildene ? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det har med kvalitet på linse, hvor mye zoom som er på kameraet, 2x optisk zoom er minimum. Og selve teknologi på lagringen på plata. Digikamera er dessverre ikke min sterkeste side. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Lurer på om ikke denne posten burde vært flyttet? :smile: Lenke til kommentar
sidv Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Ja, det trenger vi virkelig en diskusjon på ! La oss endelig kaste bort tid på å gruble på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå