Jave Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har virkelig fått øynene opp for mac og har tenkt til å kjøpe meg en ibook g4, men jeg er litt nervøs for å gå over til en helt ny plattform. jeg skal bruke maskinen til musikk, film, internett og skriving. jeg lurer derfor på om det er lett å finne freeware programmer til mac. tenker på cd og dvd rippe programmer, ftp programmer og p2p programmer. takk Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Helt klart! Her er EN plass å kikke: http://www.versiontracker.com/macosx/ Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Siden OS X er basert på unix kan du med X11 Runtime kjøre det meste av unix programmer itilleg til mac-programmer... og det mest av unix er open source... Gå og kjøp deg en iBook du, tviler påå at du vil angre! Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 For å si det sånn: Mine programmer: E-mail: Eudora (Freeware) Internett: OmniWeb (Shareware som ikke expirerer) Musikk (høre på og rippe CD'er): iTunes (følger gratis med maskina) Film (bare se på): VLC (Freeware) Nedlasting: BitTorrent (freeware), Acquisition (shareware som ikke expirerer) Til ftp bruker jeg ikke noe spesielt, prøver nesten alltid ut et nytt gratis ftp-program på hvert nye store LAN... Ripper ikke DVD'er og til skriving bruker jeg AppleWorks, men er ikke helt sikker på om det følger med iBooken... Lenke til kommentar
voice- Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Rippe/høre CD gjør man med iTunes som følger med. Rippe DVD: Mencoder (Finnes på VersionTracker, Freeware) Se DVD: DVD Player (Følger med) Se DivX: MPlayer (Finnes på VersionTracker, Freeware) E-Mail: Mail.app (Kommer med maskinen) Web: Safari (Kommer med maskinen) Skriving: Mellel / Mariner Write (Shareware) P2P: Poisoned (Finnes på VersionTracker, Freeware) Ellers finner man nær sagt all Mac-programvare på VersiondTracker.com eller MacUpdate.com Lenke til kommentar
Jave Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 da er ikke jeg i tvil lenger... Ibook ! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Til musikk, fim, internet, mail etc er ibook digg! Hadde ikke klart meg uten min Du kommer nok til å bli storfornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå