Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lugging under gjevn gass (Ford Mondeo)

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en Ford Mondeo 2010. Og den har gått 277.994

kjøpte den når den var på 258.000 og helt siden så har jeg følt at den lugger (kenguru) når jeg kjører med jevn gass, særlig på 2, 3 og 4 gir.

jeg har prøvd å kjøre med høyt turtall over lenger tid, kjørt hard, prøvd egr rens, skiftet olje, og luftfilter. (Skal skifte diesel filter i helgen)

noen som har hatt samme problem og evt vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nylig et problem som liknet da ABS-sensoren (v. foran) kødda med meg. Bilen kuttet kraft brått av og på, og det viste seg å være antispinn som koblet inn en brøkdel av et sekund av gangen. Ikke lenge nok av gangen til at antispinn-lampa på instrumentpanelet slo blinket (som den skal om man den kobler inn), men det føltes som all kraft ble borte i kort tid. Luggete. Bare et forslag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

skal ta det til betraktning :) skal sjekke om det blir bedre av å fikse det jeg får fikset hjemmeifra.

Fiksa nettop eksospotta, hørte klunking når jeg kjørte over dumper osv, og når jeg så på eksospotta, så var den ikke festet noe sted, og varmebyskettelsesplata var også løs. Men er utrolig hva man kan fikse med ståltrå😂

Lenke til kommentar

Etter å ha skiftet luftfilter, olje og oljefilter, dieselfilter og kjørt sotrens, og kjørt mye med høyt turtall, så lugger bilen enda. Noen som har tips på ting jeg kan prøve for en ikke så dyr penge?

Lugginga skjer når jeg har gass pedalen litt inne og kjører i jevn fart, den er borte når jeg akselererer eller slipper gassen. 

og som f.eks det @SecoY skrev, hvordan sjekker jeg ABS sensoren og/eller andre sensorer?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 3/27/2021 at 2:40 PM, overwatch said:

EGR ventil var problemet på min  focus. Den satt fast i åpen posisjon.

har blokkert egr ventilen på min, er egt bare en problemskaper. får fortsatt opp varsel lampa på den, men det er ikke noe fare. eneste er sjanse for at EU kontroll ikke går igjennom, men skal slette feilmeldinga rett før kontrollen og krysse fingra for at den ikke popper opp igjen.

jeg har en mistanke om at det kan være tett andre steder lignende det som kan skje med egr ventilen. er fortsatt på let etter hvor problemet sitter 😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...