inaa Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 68.000 tonn med stål: Equinor har tildelt oppdraget med å fjerne Veslefrikk og Heimdal [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Hva med miljøvennlig gjenbruk i stedet for ressurskrevende og mindre miljøvennlig opphugging? Tenker da spesifikt på om understellet og dekket kan brukes til andre ting. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Jeg gjetter på at vedlikeholdskostnaden på et slikt skrog er så høy at det er vanskelig å finne alternativ bruk som kan forsvare kostnaden. M.a.o. å hugge det opp kan utmerket godt være det minst resurskrevende man kan gjøre med det. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) 1 hour ago, Simen1 said: Hva med miljøvennlig gjenbruk i stedet for ressurskrevende og mindre miljøvennlig opphugging? Tenker da spesifikt på om understellet og dekket kan brukes til andre ting. Finnes jo kjøpere for slikt: https://www.nasaspaceflight.com/2021/01/spacex-rigs-starship-spaceports/ Legg merke til at jeg ikke ha brukt T...-ordet eller E... M... i en tråd om norsk oljeteknologi. Hva andre gjør heretter er ikke mitt ansvar 🙄 Endret 18. mars 2021 av trikola Lagt til sitatet 1 Lenke til kommentar
Henning L Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Både understellet og produksjonsenheten er felttilpasset, pluss at markedet beveger seg mot mobile enheter istedenfor faste installasjoner. Vanskelig å finne et prosjekt i tidlig planleggningfase der alle parameterene stemmer, pluss at å renovere er en stor jobb det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå