Gå til innhold

Ekspedisjons Side + Logo

Anbefalte innlegg

Hei

Min bror hadde tenkt seg en tur over grønland til sommeren, og i den anledning spurte han sin kjære bror (meg) om jeg kunne lage en web-side og en logo til han. Skulle egentlig gjøre dette i julen, men gadd selfølgelig ikke, og nå begynner tiden å renne ut. Siden de har nå er ikke så mye å skryte av, så den skal jeg ihvertfall greie å slå.

De ville gjerne at logoen skulle se gammel og erverdig ut, og den burde inneholde NHH-logoen, eller ihvertfall deler av den. Logoen skal kunne trykkes på en genser/fleece. Skal sette i gang med arbeidet på logoen i morgen eller i overimorgen, og det hadde derfor vært fint med noen forslag/ideer/tips til hva jeg kan gjøre.

Har veldig liten erfaring når det gjelder logo mekking til trykk på genser. Hvilke farger, format osv.

Jeg mekket sammen et veeeldig kjapt websideforslag nå nettopp (her), men det ble mer moderne enn "gammelt og erverdig" som de ville ha det.

Vet at siden er ganske stor, men duger den i lavere oppløsninger?

Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på designet.

Husk at det skal være enklest mulig, gidder ikke legge så mye arbeid i det :)

Takker for alle svar

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott side! mye bedre enn den forrige de hadde! men som toolshed over meg sa: fade ut kantene på header...

siden duger vel ned i 800x600 oppløsning, så jeg tror nok det skal gå bra! ellers er det vel ikke så mye du trenger å endre på, det får noen av de mer erfarne folka her på forumet si! Igjen: Strålende arbeid!

Lenke til kommentar

jeg synes den fikk et gammelt og erverdig preg. det eneste måtte være en stor header.

kanskje litt liten marg på venstresiden, ellers er siden behagelig å se til, fine runde former og farger, kanskje headeren kunne blitt litt mindre og kanskje litt mer erverdig. kanskje legge på en svaaak gulfarge? hvertfall veldig bra så langt

Lenke til kommentar

Du bør gjøre noe med bildet, kontrastene er helt merkelig

du bør kanksje jobbe med at dette skal se gammelt ut, siden ingenting annet

gjør det.. se på gamle polarfotos og du ser hvordan et gammelt og slit bilde

ser ut, helst bør du se på papirfotoer.

Lenke til kommentar

Ang. logo: Siden den skal trykkes på genser vil det v're en fordel at det er en vektorbasert logo. Dvs. en som kan forstørres uten at kvaliteten blir dårligere. Slikt lages f.eks med Adobe Illustrator.

Fordel at du ikke bruker for mange farger også. SLikt som skygge og "avanserte" effekter gjør seg ikke på en genser-logo :)

Lenke til kommentar
Du bør gjøre noe med bildet, kontrastene er helt merkelig

du bør kanksje jobbe med at dette skal se gammelt ut, siden ingenting annet

gjør det.. se på gamle polarfotos og du ser hvordan et gammelt og slit bilde

ser ut, helst bør du se på papirfotoer.

Litt uenig. Synes bildet var fint, selv om jeg er enig i at effekten kan oppnås på mer troverdige måter.

Noen tanker:

* Du har nå ett toppbilde uten innhold som skaper et stort hvirr område øverst. Hva med å gjøre dette høyere, og putte headeren inn i dette bildet med like mye marg øverst som på sidene. Jeg ser ingen grunn til at headeren trenger å være et eget element annet enn at det blir flere objekter å holde styr på.

* Det nederste bildet (kanten nede) tar altfor stor plass (kb). 14,26 kb kan lett halveres eller mer uten at det går ut over kvaliteten på et så simpelt bilde. Copyright-teksten kan godt skrives inn manuelt hvis den mister kvalitet

* Jeg liker ikke menyen helt. Den er enkel og passe muligens inn i designet, men jeg synes den ser veldig amatørmessig og alminnelig ut. Vet ikke hva som gjør det.

Ellers var det en veldig pen side. Enkel og med fokus på innhold. Good work!

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket var sånn litt standard. Pen side, men dessverre litt oppbrukt.

- headeren kunne godt vært fadet hvit i kantene

- NHH Ekspedisjon er litt vel blurret

- litt pissgulk farge på snøen i headeren. grønland forbindes med blek hvit, nesten litt blå snø, ikke sant?

- ikke mye kontraster

- litt mer plass til (den smule uorigiale) menyen? I feel the claus coming ... pen mouseover, though

- savner litt mer eksperimentelle overskrifter

Veldig ryddig og pent, oversiktlig og stilrent. ++ :thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for flotte svar

Topp/bunn bildene:

Ja jeg vet de er for stor, det skal fikses. Hadde veldig dårlig tid i går kveld, så jeg lagret bare i den kvaliteten som stod der. Ingen dum ide å ha headeren i det øverste bildet.

Headeren:

Vet den er litt stor, men jeg syntes det så bra ut, ihvertfall i min oppløsning (1280x1024), den blir litt mindre når jeg smelter den sammen med toppbildet. Bildet som jeg bruker fant jeg bare i bildesøk på google og hev et filter kjapt på i photoshop, gadd ikke å fade hele bildet før jeg hev det inn, men det skal gjøres. Fargene og kontrastene ser kanskje ikke helt naturlig ut, men jeg synes de passet fint i forhold til resten av siden. Når det gjelder det gamle og erverdige preget har jeg ikke lagt så mye vekt på det på dette utkastet. Har prøvd meg frem litt med gulaktig farge, men har ikke blitt helt fornøyd enda. Det ene turmedlemmet snakket om at han så for seg en gammel og erverdig skrift :roll: Noen som har noen eksempler på dette. ?

Har ikke hatt mulighet til å vise dette utkastet til noen av turmedlemmene enda så det kan jo hende de blir fornøyd med dette.

Logoen er veldig enkel og kjapp. Tror ikke det kommer til å bli det endelige resultatet, ihverfall ikke til gensertrykk. Ser at "NHH Ekspedisjon" kanskje bør gjøres litt mer tydelig. Ja, jeg har hørt at vektorbasert grafikk er tingen når det gjelder logoer. Har ingen peilig på vektorgrafikk, vet knapt hva det er, har egentlig ikke så mye peiling på grafikk/design generelt :), men kan jeg bruke Fireworks til dette? Mener jeg har sett muligheten der. Er det mulig å gjøre vanlig grafikk om til vektor greier?

Menyen:

Vet den er veldig enkel og kanskje litt amatørmessig, men jeg synes den passer fint til siden (Gidder ikke stresse så mye med den). Den ble egentlig bare laget for å ha noe der. Ville bare få ideene mine raskest mulig ut av hodet før de forsvant :) Mulig jeg finner på noe nytt der men det er ikke førsteprioritet. Mottar gjerne tips og ideer her.

Siden generelt:

Ser at jeg kanskje burde hatt litt mer marg, får se om jeg fikser det. Ellers som jeg har sagt tidligere så kastet jeg denne siden sammen veeldig fort, så de forskjellige løsningene er ikke så veldig gjennomtenkt. Takker derfor for alle tips jeg får og har fått.

Som dere sikkert ser så er jeg en tilhenger av det som er enkelt og stilrent. Dette er vel mest fordi det innebærer minst mulig arbeid :) Så jeg vil derfor prøve å holde det så enkelt som mulig.

Takker igjen for alle svar

- gordito

EDIT: Oi.. Hehehehe. Nå så jeg hvorfor alle snakket om pissgul farge på snøen. Så det ikke før jeg tiltet på skjermen, har LCD med litt dårlig betraktningsvinkel/kontrast eller noe sånt :D Hos meg ser det ut som snøen er bare blå og hvit, har ikke det gule skjæret. Det skal fikses.

EDIT II: Gikk opp og så på siden på en crt skjerm nå. Det så jo fryktelig ut, ikke sånn som du ser det på min skjerm. :( Hele bildet i headeren må fikses.. på min skjerm ser jeg bare de fire folka og fjellet i et svakt blått skjær..

Stilte litt på kontrasten på skjermen nå, den stod på fullt, fikk fikset det. Men men.. Det var plagsomt, og jeg som var så fornøyd :(

Endret av gordito
Lenke til kommentar

EDIT III: Sånn, nå ser det mer ut som det gjorde på min skjerm. Manglet bare litt triksing og fiksing på brightness/contrast. Skal gjøre de andre endringene som ble nevnt over senere.

Edit: Oisann, det ble visst ny post og ikke edit. Beklager :)

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...