Gå til innhold

Porsche lager luksuriøst ladenettverk – kun for egne biler


Anbefalte innlegg

Det hadde jo gått an å gjøre selve loungen eksklusiv, men lading for alle.  Det er jo ikke sånn at de som er på business-klasse har hele flyplassen og alle flyene for seg, men kun egne områder hvor de slipper bermen. 

Endret av uname -i
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, (not the real) Dr. Bombay said:

Vet ikke om jeg er videre begeistret for nok et ladenettverk som er låst til en spesifikk bilprodusent, men applaus for resten av tiltaket. Jeg hadde nok også satt rimelig pris på dette eksklusive tiltaket dersom jeg selv kjørte Porsche (færre fattigfolk = lavere risiko for dørbulker og skade på bilene).

Haha, herlig. Det skal sies at de fleste dørbulker på min side har kommet fra dyre rasshøl SUVer :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
30 minutes ago, uname -i said:

Det hadde jo gått an å gjøre selve loungen eksklusiv, men lading for alle.  Det er jo ikke sånn at de som er på business-klasse har hele flyplassen og alle flyene for seg, men kun egne områder hvor de slipper bermen. 

Da må en jo fortsatt vente på at plebeierne skal lade ferdig. Litt av greia er vel at de skal kunne lade med nesten garantert plass ved disse stedene, i tillegg til å ha tilgang til vanlige ladere.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (15 minutter siden):

Da må en jo fortsatt vente på at plebeierne skal lade ferdig. Litt av greia er vel at de skal kunne lade med nesten garantert plass ved disse stedene, i tillegg til å ha tilgang til vanlige ladere.

Lar seg lett løse med prising.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Just now, uname -i said:

Lar seg lett løse med prising.

Tja, jeg er ikke så overbevist. Enten priser man ut ikke-Porsche-eiere så mye at de essensielt kunne vært "Porsche-only", eller så vil effekten være neglisjerbar.

Men jeg håper for all del at folk begynner å innse at ladenettverk for hver produsent er ganske tullete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, Salvesen. said:

Usikker på hva du mener her, en er da i loungen til flyet går...

Har en først businessclass trenger en ikke møte opp på flyplassen så mye før flyet går. Det vil variere selvsagt, men de gangene jeg er på loungen, har jeg sjeldent sett folk sitte der lenge.

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (2 minutter siden):

Tja, jeg er ikke så overbevist. Enten priser man ut ikke-Porsche-eiere så mye at de essensielt kunne vært "Porsche-only", eller så vil effekten være neglisjerbar.

Resten av verden fungerer etter disse prinsippene så da vil det nok fungere her også. Dyr lading i en knipe er tross alt bedre enn ingen lading.

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (Akkurat nå):

Har en først businessclass trenger en ikke møte opp på flyplassen så mye før flyet går. Det vil variere selvsagt, men de gangene jeg er på loungen, har jeg sjeldent sett folk sitte der lenge.

Jeg har reist ca 20 turer+ hvert år i rundt 8 års tid, alltid på lounge. Jeg vill påstå at så og si alle sitter til de går til gate. Møter til samme tid om flyplass har lounge eller ikke, også må en ikke glemme majoriteten av tiden folk er på lounge. Stopover. Da venter en gjerne i timesvis på neste fly. Da gjør en det en skal først og så drar en til lounge og hviler, spiser og drikker. Finnes nok unntak til dette, men min opplevelse er at majoriteten gjør det på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg har reist ca 20 turer+ hvert år i rundt 8 års tid, alltid på lounge. Jeg vill påstå at så og si alle sitter til de går til gate. Møter til samme tid om flyplass har lounge eller ikke, også må en ikke glemme majoriteten av tiden folk er på lounge. Stopover. Da venter en gjerne i timesvis på neste fly. Da gjør en det en skal først og så drar en til lounge og hviler, spiser og drikker. Finnes nok unntak til dette, men min opplevelse er at majoriteten gjør det på denne måten.

Jeg sier ikke noe imot å sitte der til flyet går. Jeg sier noe imot å komme mer enn 30 minutt (EDIT: 30 minutter tid til lounge-tid) flyet går hvis du uansett har businessbillett. For mellomlandinger er det annerledes, selvsagt. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (Akkurat nå):

Jeg sier ikke noe imot å sitte der til flyet går. Jeg sier noe imot å komme mer enn 30 minutt før flyet går hvis du uansett har businessbillett. For mellomlandinger er det annerledes, selvsagt. 

Da har du ikke reist mye i verden på biz. Det er så og si ingen plasser en kan møte opp 30 minutter før flyet går. Da får en ikke være med. Selvfølgelig finnes det ekspress sjekk inn på first/biz noen plasser som gjør at du kan sjekke inn og gå rett til gate via sjekkinn. Men disse plassene er ekstremt få. 

Og mange møter gjerne ekstra tidlig opp for å få igjen goder som matz drikke, massasje osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, Salvesen. said:

Da har du ikke reist mye i verden på biz. Det er så og si ingen plasser en kan møte opp 30 minutter før flyet går. Da får en ikke være med. Selvfølgelig finnes det ekspress sjekk inn på first/biz noen plasser som gjør at du kan sjekke inn og gå rett til gate via sjekkinn. Men disse plassene er ekstremt få. 

Jeg formulerte meg feil, jeg mente møte opp slik at en har 30 minutter tilgjengelig på loungen. Forøvrig har da de fleste store flyplasser i Europa egne sikkerhetssjekker for business. 

 

Quote

Og mange møter gjerne ekstra tidlig opp for å få igjen goder som matz drikke, massasje osv.

Tja, de som reiser med jobben kanskje. De som gjør det i privat sammenheng, not so much.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (1 minutt siden):

Jeg formulerte meg feil, jeg mente møte opp slik at en har 30 minutter tilgjengelig på loungen. Forøvrig har da de fleste store flyplasser i Europa egne sikkerhetssjekker for business. 

 

Tja, de som reiser med jobben kanskje. De som gjør det i privat sammenheng, not so much.

Ja absolutt, de fleste store flyplasser har egne sikkerhetssjekker for biz. Men det får deg bare fortere inn på flyplassen (om det ikke er gullkø). Man må fortsatt opprettholde innsjekking og deres regler. 

 

De som reiser utenfor jobb gjør jo iallefall det, de har endelig kjøpt seg en biz bilett og skal ha igjen for alle pengene de har brukt. Loungen skal tømmes og alle tilgjengelige tjenester skal testes. Vi som gjør dette flere ganger i måneden går lei og tar bare det nødvendige som frokost og slapper mest mulig av. Reising er stressende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 minutes ago, Salvesen. said:

Ja absolutt, de fleste store flyplasser har egne sikkerhetssjekker for biz. Men det får deg bare fortere inn på flyplassen (om det ikke er gullkø). Man må fortsatt opprettholde innsjekking og deres regler. 

Tja, Swiss har innsjekk av bagasje 30 minutter før for Europa-fly. Men som sagt, jeg snakker her om å komme så tidlig at en har 30 minutter ekstra til lounge.

 

Quote

De som reiser utenfor jobb gjør jo iallefall det, de har endelig kjøpt seg en biz bilett og skal ha igjen for alle pengene de har brukt. Loungen skal tømmes og alle tilgjengelige tjenester skal testes. Vi som gjør dette flere ganger i måneden går lei og tar bare det nødvendige som frokost og slapper mest mulig av. Reising er stressende

ja, klart, de som reiser én gang med business privat tester det ut. De som gjør det jevnlig (også privat) bruker det mer som en praktisk ting en kan bruke hvis en har tid å slå ihjel. Og det er akkurat det samme med disse loungene for Porsche. De vil ha en verdi selv om folk kanskje bare har 20-30 minutter til overs.

Lenke til kommentar

Reiste med business en gang, da billetten kun kostet 250 kroner mer, og bare det å ikke stå i kø var verdt det

Den andre køen var minst 20 meter lang, mens jeg gikk rett inn uten kø
Gikk også utenom køen inn på flyet

Betaler gjerne litt ekstra for å slippe ladekø, den gangen i året en har bruk for det.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Reiste med business en gang, da billetten kun kostet 250 kroner mer, og bare det å ikke stå i kø var verdt det

Den andre køen var minst 20 meter lang, mens jeg gikk rett inn uten kø
Gikk også utenom køen inn på flyet

Betaler gjerne litt ekstra for å slippe ladekø, den gangen i året en har bruk for det.

En trenger jo ikke betale noe ekstra for slike ting, bare være god kunde. Det samme burde forøvrig gjelde lading. Hvordan det skulle håndteres er en annen sak. Noen dedikerte ladere for gode kunder som ikke kan brukes av andre så lenge de gode kundene venter. Selvfølgelig får den som bruker den gjøre seg ferdig, men den gode kunden er neste mann. Eller noe slikt, ikke lett å si.

 

Lenke til kommentar

Dette blir på en måte som det var med mobilladere for noen år siden. Synes én felles standard burde vært innført, da får alle med elbil et bedre tilbud mtp ladetilgjengelighet i tillegg til at miljøet spares for å opprette én park per bilmerke liksom.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Fenrisúlfr said:

Dette blir på en måte som det var med mobilladere for noen år siden. Synes én felles standard burde vært innført, da får alle med elbil et bedre tilbud mtp ladetilgjengelighet i tillegg til at miljøet spares for å opprette én park per bilmerke liksom.

Hjelper ikke dersom Apple skulle komme på banen med elbil, da blir det 'lightning-charge' og hvit ladekabel uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...