Bob T Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Halla Har kjøpt en Kymco 50cc 2016 modell og lurer på hvor totaktsoljen og motorolja skal. Det er to tanker på mopeden min og jeg lurer på hva annet skal i bensintanken og hva skal i andre tanken Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 (endret) https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Kymco/Kymco Agility 50 15.htm Det er vel 4-takts motor og da skal der ikke være totaktsolje. Altså bare bensin i bensintanken. Motorolje har en plass for påfylling og en for avtapping. Girolje er også byttbar. Du bør finne en manual. Jeg vet ikke kanskje dette er den rette: https://www.manualslib.com/manual/783431/Kymco-50.html#manual Endret 17. mars 2021 av Svein M Lenke til kommentar
Bob T Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 Er 2-takt. Glemte å nevne det😁 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 På 2-takt skal en vel enten blande 2-taktsolje i bensin, eller der er et system som blander inn olje fra en tank etter hvert. 1 Lenke til kommentar
Bob T Skrevet 18. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2021 Aha ok. Funker Castrol Racing 2t bra eller? Helsyntetisk Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 Bob T skrev (2 timer siden): Aha ok. Funker Castrol Racing 2t bra eller? Helsyntetisk Det gjør den sikkert uten at jeg vet forskjellen på de forskjellige. Helsyntetisk høres bra ut. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Bob T skrev (16 timer siden): Aha ok. Funker Castrol Racing 2t bra eller? Helsyntetisk Eh, blander du motorolje nå med bensintilsetningsolje? Her må du ha tunga rett i munnen... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 All 2t olje er vel bensintilsetningsolje? Om Castrol Racing 2t står det: Den er designet for smøring ved både oljeinnsprøytning og forblanding, i henhold til fabrikantenes instruksjoner, opptil et drivstoff/olje-forhold på 50:1. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Svein M skrev (2 minutter siden): All 2t olje er vel bensintilsetningsolje? Om Castrol Racing 2t står det: Den er designet for smøring ved både oljeinnsprøytning og forblanding, i henhold til fabrikantenes instruksjoner, opptil et drivstoff/olje-forhold på 50:1. Det kan godt hende at det stemmer. Husker ikke så godt. Er 38 år siden jeg hadde 2-takter. 😖 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå