AzureCloud Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 En maskin jeg har bygget som tidligere har gått som en klokke har begynt å crashe i Windows Server 2003 (MACHINE CHECK). Jeg er 100% sikker på at dette er en hardware feil av et eller annet slag. For å feilsøke har jeg: 1) Byttet disk og forsøkt å installere OS fra scratch. Får crash under installasjon 2) Tatt ut PCI riser card med nettverkskort. Crasher fremdeles 3) Byttet minnebrikke med en annen maskin. Crasher fremdeles. Det siste som gjenstår nå er å bytte CPU (P4 1.6GHz) . Da finner jeg vel ut om det er CPU'en eller hovedkortet som er synderen. Overklokker ikke (kjører standard instillinger). BIOS er siste versjon. Andre tips? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Asus P4PE ? Kanskje psu'n er iferd med å ta kvelden - evt. er det mye støv der, skru opp og blås rent. Kan vel være alt fra lekk kondensator til overoppheta NB... dette skjer etter ei tid i windows og raskere med økt belastning ? I tilfelle tipper jeg på varmeproblem. KB329284 feilmelding Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg ville også ha testet PSU`en for feil, evnt prøv med en annen PSU.. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Byttet CPU'en med en annen maskin og nå crasher den andre maskinen med samme feil. Min konklusjon er derfor at CPU'en er defekt, så nå er det vel bare å opprette et RMA og få den byttet. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Returnerte min defekte Intel Pentium 4 1.6 GHz PC400 CPU til komplett.no og etter testing har de funnet feil og sender meg en Intel Celeron 2.4 GHz PC400 CPU i retur. Hvordan er ytelsen på denne Celeron CPU'en i forhold til min opprinnelige Pentium 4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå