Redaksjonen. Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 Grepene byene tok da de innførte bompenger, påvirket hvor mye bråk det ble om systemet Lenke til kommentar
delxzen Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Det er mindre traumatisk å bli utsatt for lommetyveri enn å bli stoppet og ranet. Kanskje man hadde vent seg til begge deler hvis det skjedde hver dag? 1 Lenke til kommentar
Arne P Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Trondheim hadde en bomring hvor det ble belastet en passering i timen, uansett hvor mange bommer du passerte. Politikerne lovte at det aldri skulle innføres ny bomring. Da ble den geinale løsingen å innføre bomsnitt slik at mange må betale for flere passeringer. Et eksempel, kjører du over Sluppen bro og deretter gjennom bomsnittet på Omkjøringsvegen betaler du 44 kroner per passering (mellom 7 og 9 og 15 og 17). Bruker du bil til jobb eller barnehage blir det 88 kroner per dag. Gjør du det geniale og kjører gjennom Midtbyen betaler du ingen ting. Det kan jo ha sammenheng med at de fleste Trondheimspolitikerne bor innenfor bomsnittene rundt byen! Det paradoksale er at kun fem bomstasjoner er alt som trengs for å ringe inn Midtbyen. For å si det enkelt, det er de som bor i utkanten av Trondheim som betaler for alle tiltak i sentrumsnære områder, uansett om de er bra eller ikke. Det er dette som kalles sosialpolitikk i Trondheim. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå