Gå til innhold

Forskning: Kvinner vurderer 58% av alle menn som "lite attraktive". Menn vurderer....

Anbefalte innlegg

... menn vurderer 22% av alle kvinner som "lite attraktive"

Kilde: https://gallery.mailchimp.com/2506bda6ca9a8b7ce8b3c54b4/files/1a8cc94c-6198-4f3d-b27d-8a6060ed6c5d/Tyro_Dating_Market_Thesis_Final_For_Twitter_Pub_v2.pdf

Forskningen er fra USA. Kulturelt står Norge nærme USA, så jeg tenker denne også speiler vår kultur.

Utdrag:
image.png.9a2e6ce6df6195f9848a5daf432fe479.png

image.png.6b80d1e8242bdd7355f55605d51f79c5.png

Samtidig dominerer nettdating stadig mer:
image.png.a62b2420422024ae4594e37738bde05b.png

Som mann 35 et mitt inntrykk (nokså subjektivt) at kvinner setter stadig større krav til sine mannfolk. Særlig her i vesten; der likestillingen har kommet såpass langt at kvinner og menn begynner å bli likestilte når det gjelder kjønnsrollene. Tidligere måtte kvinner i stor grad tilpasse seg mannen - som tradisjonelt sett var hovedforsørger i familien. Det var heller ikke like akseptert å være separert som det er den dag i dag. 

Jeg kjenner godt til Russland. Der er kjønnsrollene fremdeles ganske skjeve (fra et vestlig syn). бьёт - значит любит - er et velkjent utrykk i Russland. Oversatt "Hvis han slår deg, elsker han deg". Kvinner i Russland må i mye større grad fremheve sine feminine trekk og skal fremstå som et glansbilde på mannens suksess. Kvinnen er mannens trofe og bevis på vellykkethet. Samtidig må kvinner i Russland i stor grad tilpasse seg mannen sin, fordi de ikke har samme grad av selvstendighet som norske kvinner. De føler seg ofte "tvunget" til å være sammen, av økonomiske og sosiale hensyn. Som følge av dette er det mange menn som ikke gidder å bry seg nevneverdig mye om utsende og egen helse. 

Jeg har egentlig ikke holdepunkter for å si dette; men jeg sier det allikevel: Jeg tenker at i Russland hadde nok statistikken vært omvendt. Der det er flest menn som dømmer kvinner som "lite attraktive" (vel, russiske damer er ikke akkurat støgge.... så det skal godt gjøres). Her klarer jeg ikke helt bli enig med meg selv. Men jeg syns det er interessant å se hvor stor forskjell det er i de ulike skjønnsrollene. 

Ta for eksempel enkelte land i Asia. En hvilke som helst nordmann - helt uavhengig av utsende og personlighet (forenklet) - kan "hente seg" ei kone på dagen. Dette handler om at økonomisk stabilitet og trygghet er sterkt koblet opp mot kjærlighet for disse damene. Når en mann kan tilby dette, vil vedkommende bli sett på som svært attraktiv. Alt det andre betyr lite eller ingen ting. 

Kontrastene kunne ikke vært større. 

Regner med jeg har hisset på meg en del feminister nå. Men det er helt greit. 

Hva tenker folket? Er mine tanker helt på bærtur?
Hvorfor dømmer kvinner menn dårligere enn motsatt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/16/2021 at 10:48 PM, herzeleid said:

Jeg har sett den figuren postet ved flere anledninger, men synes det er vanskelig å forholde seg til uten å vite noe om dette er gjennomgående i tilsvarende undersøkelser. 

Dataene som er samlet via bl.a. OkCupid sin database er svært pålitelige, da de gjenspeiler hva folk faktisk gjør/tenker i det daglige - og ikke hva de sier de gjør/tenker som f.eks. i en spørreundersøkelse. Dette er data som er samlet uten at folk i det hele tatt vet at de blir forsket på, så de gjenspeiler i stor grad vår faktiske adferd og våre faktiske preferanser - hvem vi "sveiper" på når vi tror vi er private.

Jeg vet ikke hvilke data som ligger til grunn for den forskningen TS presenterer her (skal dukke litt ned i det seinere), men ser i hvertfall at de er sammenfallende med dataene fra OkCupid etc. Så sånn helt umiddelbart kjøper jeg dem i hvert fall.

Og sånn ellers:

Det er greit å ha i bakhodet når man leser slike data at den kvinnelige forplantningsstrategi er dualistisk (alpha seed, beta need), og at nettdating tenderer til å pushe ligningen veldig langt over på "alfa seed" - siden. Med andre ord får man da en veldig tungvekt på genetiske markører som beinstruktur, høyde, skulder-til-hofte-ratio o.s.v. Det er litt forskjell på hva kvinner velger for kortsiktige og langsiktige prospekter, selv om den umiddelbare attraksjonen alltid vil være i retning "alfa seed" - kredensialer ("sexy sons" - teorien). For langsiktige prospekter er kvinner som regel villige til å fire litt på alfa seed - krava (men ikke for mye, med mindre de har veldig dårlig tid).

Et annet aspekt her kan også være at kvinners dualistiske forplantningsstrategi gjør at de typisk i nettdatingsapper mangler helt essensiell informasjonen for dem til å gjøre en helhetsvurdering på "attraktive" menn. Hvor mye penger har han f.eks? I hvor stor grad kan han dominere eller lede andre menn? Det er bl.a. gjort forskning som viser at kvinner tenner fysisk på penger, altså ikke bare som en praktisk, rasjonell fordelaktig ting, men regelrett fysisk tenning i form av at de blir våte nedentil etc. av å se en full lommebok.

Sånn sett er det kanskje ikke så rart at "most attractive" havner på smått absurde 0%, ettersom "most attractive" er forbeholdt de som scorer topp på både fysiske markører for optimal genetikk og som har mye penger på bok og som nyter stor innflytelse. 2 av de 3 er gjerne ikke-tilgjengelig informasjon når man sitter og sveiper/liker/rater på nettdatingsapper.

Det at kvinner er kravstore (noe de helt klart er) har sine røtter i hvor mye de har investert i forplantningsprosessen. Og hvis man tenker litt over det, gir det veldig mye mening at det er sånn:

1) Kvinner har et relativt kort forplantningsvindu før de er tomme for egg.

2) Det er livsfarlig å være gravid og å føde barn.

3) Graviditet + amming setter kvinner ut av spill i flere år selv når det går bra.

4) Det å allerede ha født et barn vesentlig forringer en kvinnes seksualmarkedsverdi for andre menn.

Videre følger det at det er en regel som gjelder for kvinner: "I want it all!"

I kontrast kan vi se på mannens situasjon:

1) Menn har et tilnærmet ubegrenset forplantningsvindu, og tilnærmet ubegrenset med sperm.

2) Det er ingen risiko for liv og helse for en mann å gjøre noen gravid.

3) Allerede 10 minutter seinere kan mannen gå ut og gjøre noen andre gravid.

4) Det har i utgangspunktet lite å si for en manns SMV om han har barn fra før av (selv om det til en viss grad forringer "beta need" - kredensialene hans dersom han allerede tar seg av tidligere barn, og bruker ressurser på dem).

Videre følger det at menns primære og optimale forplantningsstrategi er et "numbers game". Grovt forklart kan man si at menn skyter med hagle, menns kvinner skyter med sniper-rifle (noe forresten også menn som er veldig beta gjør).

Følgelig er vi menn også litt rundere i kantene, og anser flere kvinner som "attraktive" eller "attraktive nok", mens kvinner er langt mer kravstore, og har en milelang smørbrødsliste over alt som må være på plass før noen kan ansees som "attraktiv".

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
23 hours ago, Kris85 said:

Som mann 35 et mitt inntrykk (nokså subjektivt) at kvinner setter stadig større krav til sine mannfolk. Særlig her i vesten; der likestillingen har kommet såpass langt at kvinner og menn begynner å bli likestilte når det gjelder kjønnsrollene. Tidligere måtte kvinner i stor grad tilpasse seg mannen - som tradisjonelt sett var hovedforsørger i familien. Det var heller ikke like akseptert å være separert som det er den dag i dag. 

Kvinnelig hypergami (grovt forklart: ønsket/mentaliteten om "the bigger, better thing") tilsier at kvinner alltid vil ønske seg en mann som er "bedre" enn henne på flest mulig områder. D.v.s. høyere enn henne, mer erfaren enn henne, sterkere enn henne, høyere utdannet enn henne, tjener bedre enn henne, høyere sosial anseelse enn henne, mer innflytelse enn henne og så videre og så videre.

Dermed sier det seg også selv at når kvinner i større grad besitter mange av disse tingene selv (f.eks. utdanning, karriere og innflytelse) blir vinduet ditto smalere når det gjelder hvilke menn de rent emosjonelt kan få seg til å finne "attraktive". Så ja, det stemmer at jo mer av disse tingene kvinner scorer høyt på selv, jo mer kravstore blir de i forhold til menn, og jo mer vil de spørre seg selv og sine venninner: "Hvor er alle de bra mennene hen?". 

23 hours ago, Kris85 said:

Ta for eksempel enkelte land i Asia. En hvilke som helst nordmann - helt uavhengig av utsende og personlighet (forenklet) - kan "hente seg" ei kone på dagen. Dette handler om at økonomisk stabilitet og trygghet er sterkt koblet opp mot kjærlighet for disse damene. Når en mann kan tilby dette, vil vedkommende bli sett på som svært attraktiv. Alt det andre betyr lite eller ingen ting. 

Fenomenet "just be white" spiller en stor rolle her. Det viser seg at (spesifikt for menn) er det å være hvit en stor fordel på partnermarkedet, rett og slett fordi kvinner av mange forskjellige etnisiteter finner "hvithet" fysisk attraktivt. Spesielt fordelaktig blir det da når man emigrerer til en annen lokal seksualmarkedsplass med lite konkurranse fra andre hvite. Enda mer fordelaktig blir det da dersom den lokale mannlige befolkningen f.eks. er lavere og mindre bredskuldret (genetiske markører på alfa-het). 

Ja, det handler - som du sier - om den økonomiske stabiliteten man ser for seg en hvit mann kan tilby, men det handler også om ren fysisk tenning. Hvite menn er rett og slett mer fysisk attraktive (relativt sett) i Asia enn det de er i Norge.

USA er igjen interessant her, ettersom det er et land med lange tradisjoner for multikultur. Og det viser seg at de mennene i USA som sliter mest på kjønnsmarkedet er først og fremst indiske/pakistanske menn, og deretter øst-asiatiske menn. Det er forbundet med store utfordringer på partnermarkedet å være en indisk/pakistansk eller øst-asiatisk mann i en kultur som er predominant hvit.

Og nettopp av den grunn et det min personlige mening at norske, hvite menn bør tenke seg om en ekstra gang før de henter seg en kone fra øst-asia, og får barn med henne. For dersom dette barnet skulle være et guttebarn (spiller ingen rolle om det er en jente), er sjansen stor for at vedkommende vil komme til å slite hardt på partnermarkedet her hjemme etterhvert som han vokser opp. 

Hva tenker folket? Er mine tanker helt på bærtur?

Hvorfor dømmer kvinner menn dårligere enn motsatt?

Nei, du er ikke på bærtur etter min mening. Mine innlegg ble litt "all over the place" og langtekkelig her, men håper i hvert fall jeg har svart grundig nok på det 2. spørsmålet ditt (hvorfor kvinner er mer kravstore).

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@AntonMarkmus Imponerende utfyllende svar du hadde.

Mennesker er en del av dyreriket - der "Survival of the fitness" gjelder. De sterkeste, sunneste og mest velstående er så klart de mest attraktive. Hva som er attraktivt vil derfor være betinget på hva som er viktig for nettopp denne arten for å overleve. 

Det minner meg om en dokumentar på BBC jeg har sett. "Planet Earth" -serien. Som tok for seg fugleriket i amazons. Disse fuglene har ubegrenset tilgang på mat og lever i et paradis. Som følge av dette brukte de ekstremt mye tid på parringsdansen som ble utviklet til perfeksjonisme. Se bare her: https://www.youtube.com/watch?v=iTmHtxJpEWE

Hunnene står på sidelinja og er "dommer" mens hannene (dersom de får lov) presenterer seansen. Det er hannene som må jobbe for dette - og det oppstår ofte "krig" mellom de ulike hannene i konkurranse om å kapre ei av hunnene for å få lov til å parre seg. 

Sånn sett speiler dette tallene over bra. Fra et evolusjonsmessig ståsted ønsker hanner (uavhengig av dyreart) gjerne å pare seg så mye man kan. Hunner derimot, kan kun produsere et begrenset antall arter - og vil derfor være selektiv i sine valg. Sånn sett er det naturlig at hunner er mer kritiske i vurderingen av sin partner - enn andre vei rundt. 

Kanskje har dette sammenheng med den ekstremt seksualiserende kulturen vi står ovenfor i dag - særlig her i vesten? Jeg slutter aldri å bli sjokkert over dette. Senest under Grammy Awards som er ansett som et familievennlig program. Der et musikkinnslag i programmet blir presentert ved at to damer ligger halvnaken på en gigantisk seng og jokker mot hverandre som om de skulle ha sex. 

Vi lever jo i et paradis der det mest eliminerte innen overlevelse nærmest er en selvfølge. Så i likhet med fuglene i amazonas er det vår tur til å perfeksjonere parringsdansen? Fra et biologisk perspektiv er det vel også en fordel at en artstype som står langt fra hverandre (?) formerer seg for å unngå innavl. Det er jo en kjent ting at det som er ulik oss selv ofte blir ansett som mer attraktivt. 

I så fall speiler forskningen en realitet i dyreriket som høres ganske fornuftig ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mag ne skrev (2 timer siden):

Interessant dokumentar:

Mannefall – NRK TV

"Aldri før har så mange menn vært enslige. Halvparten av alle ufaglærte menn i Danmark bor alene og fører ofte en usunn livsstil."

Den må jeg se. Mange menn tror jeg "gir opp" veldig tidlig; fordi de ikke gidder å ta opp kampen (ref: fugledansen, i mitt forrige innlegg) fordi konkurransen og hva som forventes ofte krever mye innsats av den enkelte mann. 

Personlig, etter å ha forsøkt dette med forhold og samboerskap i en god del år - har jeg i en alder av 35 slått meg til ro at jeg trives best som enslig. Mye av det jeg opplevde som problematisk i forhold virker å være en gjenganger hos de fleste menn - da jeg ofte får bekreftet dette gjennom kompiser og andre. Det handler i korte trekk om at kvinner er mer emosjonelle enn menn, noe som lett åpner for konflikter. Det å miste selvstendighet, retten til å bestemme over eget liv - for å tilpasse seg en partner (noe som for så vidt går begge veier, ikke bare mann mot kvinne, jeg vet at kvinner ofte også må møte sin mann på halvveien....). Det orker jeg ikke. Joda; har fått mye kritikk for slike holdninger. Folk kaller meg egoistisk, kald, kvinnefiendtlig og alt mulig rart. Men jeg tror mange menn tenker slik og derfor vegrer seg til å forplikte seg - nettopp fordi man må ofre så mye.

Når man ikke ønsker barn og familie. Hva er da verdien med et forhold? Sex er lekende lett å skaffe så lenge man er noenlunde oppegående, sunn og renslig. Særlig når samfunnet er så seksualisert som det er, og sex virker å være noe "alle" tenker på 24/7.

Jeg tror mange går inn i et forhold fordi det er trygt, forutsigbart og man fyller gjerne et tomrom i hverandres liv som gjør at man sammen blir komplett. Om man ønsker barn - noe mange gjør (men stadig færre) så er jo det rette veien å gå. Men vi har også negativ befolkningsvekst i Norge. For så vidt også i Sverige og i store deler av vesten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Kris85 said:

Sex er lekende lett å skaffe så lenge man er noenlunde oppegående, sunn og renslig. Særlig når samfunnet er så seksualisert som det er, og sex virker å være noe "alle" tenker på 24/7.

Dette er noe av det kvalmeste og mest overlegne jeg har lest på lenge. For oss som ikke stod først i køen da utseendet ble delt ut er det intet annet enn en uoppnåelig drøm. Med mindre man er villig til å betale for seg.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Dette er noe av det kvalmeste og mest overlegne jeg har lest på lenge. For oss som ikke stod først i køen da utseendet ble delt ut er det intet annet enn en uoppnåelig drøm. Med mindre man er villig til å betale for seg.

Absolutt ikke. Utseendet betyr faktisk svært lite. Man trenger selvtillit & sosiale antenner. Det er noe alle kan opparbeide seg uavhengig av hvordan man ser ut. Dessuten mener jeg bestemt at med en noenlunde sunn livsstil og ikke lukter sur sokk og ananas - så er de aller fleste helt på gjennomsnittet rent utseendemessig. 

Selv er jeg utrent/lite muskler, bleik som en fiskebolle, jeg mangler to tenner, er skjeløyd, plattfot, har en liten talefeil og driter lang marsj i klesstil. Men med god hygiene, en passe sunn og normal livsstil (som gjør at man ikke veier 150 kg) - så er det mer enn godt nok. Jeg mener bestemt at særdeles få er "født stygge" - men man kan gjøre seg selv stygg med en usunn livsstil. 

I mange år på barneskolen og i ungdomsåra ble jeg mobbet for å være stygg. Så jeg trodde genuint at jeg var stygg til langt opp i 20-åra. De lagde til og med en egen sang om hvor stygg jeg angivelig var (Melodi: Juliussangen. Her kommer Kris som ingen vil se.... han bør henge seg i toppen av et tre.. osv"). Helt til jeg skjønte at utsende betyr svært lite. Det er selvtillit som betyr noe! Den koden løste jeg når jeg var 25 år gammel. Når den koden ble løst - ble det lekende lett. Dette er en kode alle kan løse; om de går inn for det. 

Men jamfør janteloven i Norge, så skjønner jeg hvorfor du skriver at dette er kvalmt og overlegent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste som mobber gjør det for å få avstand til noen som ikke er behagelig å ha nær. Jo mer fastlåst og ufrivillig kontakt, desto mer mobbing.

Når de setter sammen tilfeldige folk etter gate og fødselsdato er det ikke rart at det blir problemer.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (På 16.3.2021 den 14.33):

... 

Tenkte bare jeg skulle kommentere litt. 
Du sier økonomisk stabilitet og trygghet er sterkt koblet opp mot kjærlighet. 
Du antar at det er noe kjærlighet. Jeg mener det ikke må være noe kjærlighet der, bare pga. en person ønsker stabilitet og trygghet. 
Jeg har ikke spurt alle i verden som har asiatisk partner, men jeg mener det blir feil å påstå det. 

Jeg kjenner også russland litt. Jeg har russisk kone og jobbet der noen år. 
Det du beskriver er babyboomer generasjonen, og ikke dagens millennials. Alle venne par vi har i Russland, som er millennials, er helt like alle vennepar vi har i Norge. Men av de foreldrene jeg har møtt av venneparene i Russland, så stemmer nok din beskrivelse i noen grad. 

Men nå er det kveld, God natt :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
sam11net skrev (2 minutter siden):

Tenkte bare jeg skulle kommentere litt. 
Du sier økonomisk stabilitet og trygghet er sterkt koblet opp mot kjærlighet. 
Du antar at det er noe kjærlighet. Jeg mener det ikke må være noe kjærlighet der, bare pga. en person ønsker stabilitet og trygghet. 
Jeg har ikke spurt alle i verden som har asiatisk partner, men jeg mener det blir feil å påstå det. 

Jeg kjenner også russland litt. Jeg har russisk kone og jobbet der noen år. 
Det du beskriver er babyboomer generasjonen, og ikke dagens millennials. Alle venne par vi har i Russland, som er millennials, er helt like alle vennepar vi har i Norge. Men av de foreldrene jeg har møtt av venneparene i Russland, så stemmer nok din beskrivelse i noen grad. 

Men nå er det kveld, God natt :) 

Veldig godt poeng! Jeg var nok litt gammeldags eller hva man skal si... med holdningene mine. Takk for at du påpekte det! 

Det er et utrolig stort skille mellom de to generasjonene. Og veldig mye har skjedd på kort tid. Det er spennende å se utviklingen som foregår både Russland og Ukraina. Men er du enig i at dette er litt todelt (minst)? Dette er litt off topic - men mitt inntrykk er at det fremdeles er slik jeg beskrev i mindre byer og særlig på bygda. Mens Moskva og St. Petersburg er helt på andre siden av stigen. Der er nok et samboerskap nokså likt slik vi kjenner det her i Norge. Men man skal ikke reise så veldig langt før holdningene blir snudd trill rundt.

Kjærlighet er et nokså subjektivt ord som er åpen for tolkning. Jeg mener kjærlighet er tett koblet mot trygghet, og bak den døra kan det ligge alt fra emosjonell støtte, nærhet, stabilitet, sikkerhet, penger og mye annet. Så har vi et annet subjektivt begrep - man snakker om "ekte kjærlighet". Blant annet brukt i en velkjent grandis-reklame. 😜 Så hvis man har ekte kjærlighet, må det finnes uekte kjærlighet. Mange er nok sammen kun av praktiske årsaker. Man får noe man har behov for - og gir/oppfyller et behov tilbake. Sånn oppnår man likevekt i den "kjærlighetsvekta". For at det skal fungere må du jo skape balanse. For oss i Norge har vi mye å legge i denne vekta; i form av trygghet og penger. For å nevne noe. Men også denne lille teorien er nok åpen for tolkning.

Kan jo nevne, @sam11net - at jeg lenge hadde ei kjæreste fra Kiev. Der halve familien var russisk. (Du skulle vært på familietreffet der ei viss russisk tante ble litt vel full og holdt en lang tale om at Krim-halvøya alltid har vært russisk.... hehe). Når min daværende kjæreste bodde hos meg i Norge var det faktisk folk som kom bort til meg for å advare meg om "lykkesøker-fenomenet". Det gjorde meg mildt sagt opprørt. Jeg blir veldig trist når jeg møter en slik stigmatisering. Uansett! Du vet nok mer enn meg når det gjelder disse kulturforskjellen. Selv slenger jeg bare ut teorier jeg har i øst og vest (praktisk talt) - og lar meg gjerne korrigere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på at du har knekt en kode og ikke bare brukt urimelig lang tid på å skjønne noe de andre skjønte 10-12 år før?

For meg personlig var det en kode å knekke. Noen har denne egenskapen naturlig (og har dermed ingen kode å knekke). Andre kommer aldri dit (får aldri løst koden). Det var bare et metafor for å beskrive min erfaring. At det er "urimelig lang tid", tja. Kanskje. Nedlatende kommentar forresten. Ikke at jeg bryr meg. Men flåsete kommentar å komme med. Ser ikke helt poenget i å kommentere noe slikt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nettdating har uten tvil vært økende som følge av internetttilgang, men det finnes mange ulike tjenester, eller for ulike grupper, hvor man får ulik info om den andre/kan sette kriteria for hva hvilke man får listet. Er stedet man sammenlignet data for et sted hvor man møtes og gifter seg eller for mer tilfeldige møter (relevant for valg av fremtidig ektefelle)?

Harald Eia sammenlignet Norge og USA i "Sånn er Norge" serien på NRK TV, barnehager og høyere utdannelse er lettere tilgjengelig i Norge, lønnsforskjellene er mindre i Norge.

Sjekket (engelsk) wikipedia for "List of countries by age at first marriage", ser ut som Norge og USA har lignende aldersforskjell mellom menn og kvinner, men norske gifter seg omtrent 4 år senere.

Minner dette om en tidligere diskusjon i Norge om menns høyde var viktig for seleksjon på Tinder: https://www.nettavisen.no/livsstil/jenter-eliminerer-lave-gutter-pa-tinder-enormt-frustrerende/s/12-95-3423640342

Endret av linux-fan
rettet tastefeil
Lenke til kommentar

Hvis noe var nedlatende var det at du mente at det var bare for andre å knekke koden slik som deg.

Sex er lekende lett å skaffe så lenge man er noenlunde oppegående, sunn og renslig. Særlig når samfunnet er så seksualisert som det er, og sex virker å være noe "alle" tenker på 24/7.

Jeg kjenner ganske så mange fra gaming-miljøet som verken greier å kommunisere med kvinner eller debutere seksuelt. Ut på byen hver helg, pyntet og fin, aldri pult, kommer aldri til å gjøre det. Den eneste muligheten de hadde er tatt bort siden det er forbudt å kjøpe sex. Flotte jobber, dyre klær, velstelt og pen. Kommer til kort på alt annet enn jobben og ingame. De fleste av disse trenger bare å få pult en neste gang slik at de kan komme over det og komme videre.

Livet handler stort sett om å løse problemer og få det bedre eller realisere seg. Ikke alle er i stand til å løse problemer eller i raskt nok tempo til at det går fremover. De fleste forstår når livet ikke er bra, men ikke alle skjønner hvorfor eller er i stand å gjøre noe med det. Hvis et menneske for eksempel har Asperger syndrom vil det være problemer med å sosialisere, forstå andre mennesker, kommunisere osv hele livet. Det går ikke an for en med Apserger syndrom å knekke noen kode, men det går an å øve på teknikker som gjør det lettere for den det gjelder og for omverdenen.

I livet er det stort set enten eller. Enten mestrer man livet, eller så gjør man det ikke. Enten er man inkludert eller så er man utenfor. Denne problemstillingen handler om at stadig flere havner utenfor, ikke om at det er lekende lett slik du påstår.

Det kan være lekende lett, men det gjelder ikke for alle eller hver gang. Man kan komme nedover byens gågate og man har ikke engang vært inne noe sted. Bare rusler hjem fra å ha sett en film hos en kompis. Der kommer det ei dame og tar deg i armen. "Nå skal vi dra og kjøpe mat og etterpå skal vi pule." Det kan være så lett at man ikke engang trenger å prøve. Det kan til og med være problematisk i det tilfelle man ikke har lyst og må bruke energi på å avvise denne kvinnen. At det kan være lett forandrer ikke det faktum at for noen er det svært vanskelig.

En bekjent av meg er ufrivillig jomfru. Han kritiserte meg for at jeg avviste ei dame. At jeg fikk det servert på et sølvfat og så takket jeg nei. Skal jeg da si, "nei det er lekende lett å få seg og det burde det være for deg også."?

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Mener jeg leste noe som at de top 10% mest attraktive mennene står for ca 80% av all sex menn har... Kort fortalt; det er noen få menn som har mye sex mens resten har lite eller ingenting.

Hva gjelder sex er det ikke "lekende lett" men det er likevel noen helt basic ting du kan gjøre for å øke sjansene dine. Dette inkluderer å være akseptabelt kledd, god hygiene og at du lukter godt... MEN det aller største og viktisgte er din subkommunikasjon og kroppspråk og dette er svræt vanskelig og endre eller gjøre noe med over natta, men ved å jobbe med seg selv over tid vil det komme av seg selv. Flere av disse tingene er biprodukter av god selvtillit, trygghet og sosial status... En enkel pekepinn kan være følgende; se for deg at du går inn på et utested, der ser du en attraktiv dame, hvor lenge tørr du holde øyekontakt med henne, hvem bryter den øyekontakten først? bryter du den først som mann har du nesten allerede spilt deg ut... satt på spissen; du kan være så snill og hyggelig du bare vil, men hvis ikke du subkommunsierer selvtillit og trygghet kan du bare drite i det... dette er også hvorfor folk opplever å bli "friend zona" eller at damer klager over at de bare går etter drittsekker; fordi de har menn i livene sine som er snille og hyggelige men som ikke subkommuniserer de rette tingene... så da går de heller etter de som gjør det. Emosjonelt og ulogisk, men desverre slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
15 minutes ago, BadCat said:

Jeg kjenner ganske så mange fra gaming-miljøet som verken greier å kommunisere med kvinner eller debutere seksuelt. Ut på byen hver helg, pyntet og fin, aldri pult, kommer aldri til å gjøre det. Den eneste muligheten de hadde er tatt bort siden det er forbudt å kjøpe sex. Flotte jobber, dyre klær, velstelt og pen. Kommer til kort på alt annet enn jobben og ingame. De fleste av disse trenger bare å få pult en neste gang slik at de kan komme over det og komme videre.

Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen.. nå har det riktignok løsna for meg i senere år... ironisk nok var det status quo og ingen damer i mange år på rad.. også fikk man pult og da var det som at den seksuelle markesdverdien min hadde skutt i været over natta.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...