John Abrahamsen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) I dag fikk jeg denne beskjeden når jeg surfet inn på siden min: "Cannot connect to the database because: Host 'localhost.localdomain' is blocked because of many connection errors. Unblock with 'mysqladmin flush-hosts'" Denne har kommet en gang før, jeg hater den. Jeg må skrive mail til hosten min (bkmedia.no) og få de til å restarte Mysql. BKmedia sier jeg har skrevet noe feil i phpen min, noe jeg vet jeg ikke kan ha gjort fordi den er så ren som den kan bli, og den fungerer ellers helt perfekt! Jeg vet jo ikke hvor jeg skal kikke hen! Erroren er jo dum nok i seg selv for man har ikke tilgang til mysqladmin via php. Det er rett og slett umulig å connecte til Mysql serveren fra localhost fordi den har blokkert seg selv ute! Hva skal jeg gjøre (bortsett fra å skrive mail om å resette mysql)? Det ironiske er at jeg kommer inn på Mysql serveren med Mysqladmin (men denne ligger ikke på mitt domene). Jeg har også sjekket Apache loggen uten hell... Hjelp! Endret 5. januar 2004 av John Abrahamsen Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du kan prøve en "persistent connection". Den stenger ikke connectionen til mysql - og forsøker å finne en åpen connection isteden for å bare koble seg til. Hvis ikke det hjelper må du nok feilsøke litt i scriptene dine. Lag et script som skjekker om mysql_errno ikke er 0. Er den ikke det sender du deg selv en mail med PHP_SELF, mysql_error og mysql_errno -legg også med query'en. Da får du tilsendt alle feilmeldignene som oppstår i scriptene dine. NB: det kan være lurt å lage scriptet som en egen fil og include den på alle sider du kjører en query! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå