Gå til innhold

formatere oppstartspartisjon

MixMaster

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge inn windows 2000 pro, har XP pro. Men jeg får ikke installert 2000 pro, fordi xp ikke godtar det, grunnet at jeg prøver å installere en eldre versjon av windows... Åssen får jeg formatert oppstartspartisjonen, når jeg ikke har en annen disk å formatere fra? Eller for å si det enkelt, Åssen får jeg lagt inn 2000 pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du har win2k bootable så setter du inn cd'en, restarter, og win2k installasjonen vil automatisk begynne, i installasjonen kan du også formatere partisjonen. Hvis det ikke skjer noe når du har puttet inn cd'en og restarter, så må du sette cd-rom som 1st boot-device, dette gjør du i biosen.

Ellers så har du alltids den tungvine måten :thumbup:

Du starter med å laste ned en oppstartsdiskett her , denne installerer du ved å sette inn en tom diskett, så dobbeltklikke på filen du lastet ned.

Nå kan du restarte dataen din (med oppstartsdisketten i), da vil du komme inn i dos, så skriver du "Format C:" da vil partisjonen formateres.

Når du skal instalere win2k, så setter du inn cd'en, skriver "cd i386" så skriver du "winnt", da vil installasjonen automatisk begynne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...