fredlund Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Pc'en trnger en skikkelig støvsuging. Lurer på om det er trygt å støvsuge kabinettet og komponentene. Noen som har gode råd? fredlund. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Bruk trykkluft, det vil jeg tro er bedre. Jeg vet det finnes trykkluft på "boks" - hadde det på kontoret tidligere, men vet ikke hva de koster. Funker ypperlig! fant en link også ... _ johanf Endret 5. januar 2004 av johanf Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Unngå for all del støvsuger, den kan skape statisk elektrisitet som kan ødelegge alt. Trykkluft er gode greies. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jeg bruker støvsugeren, på minimal "sug", vet at det kan gå gærli', men har funken som en drøm så langt.. Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Takker for svar. Men vil ikke trykkluft bare føre til mer løst støv i kabinettet? Komponentene tar vel ikke skade av litt støv, så lenge det ikke hindrer varmen å bli ført bort? fredlund. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Bruker du støvsuger husk å avlede fronten (hvis det er metall) i kabinettet eller en varmeovn eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hovedproblemet med støv er vel at det hindrer at komponentene frigjer seg med varmen og blir overopphetet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg sier bare Don`t fix it if it aint broken Lenke til kommentar
fAight Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Unngå for all del støvsuger, den kan skape statisk elektrisitet som kan ødelegge alt. Trykkluft er gode greies. hvordan skapes denne statiske elektrisiteten? Er det forskjell på sug og blås, er jo bare luft i bevegelse, vind rett og slett ? ...ble litt beskymra nå way off-topid: hva er forskjellen på suging og blow-job? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Bruk trykkluft, det fungerer fint. 1 boks koster ca. 88,- Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Greit med trykkluft. Men hvordan gjør du det i praksis? Blåser man komponentene rene mens de står i kabinettet, eller tar man de ut fra HK og rengjør hvert enkelt komponent? Hva funker best? fredlund. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Greit med trykkluft. Men hvordan gjør du det i praksis? Blåser man komponentene rene mens de står i kabinettet, eller tar man de ut fra HK og rengjør hvert enkelt komponent? Hva funker best?fredlund. Å ta ut alle komponente tar vel kanskje litt for lang tid. Jeg bruker å ha alt inni, og bare blåser det reint med en trykkboks. Funker fett det Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har støvfilter, men må støvsuge av og til inni uansett. Det har alltid gått bra Jeg er bare forsiktig å ikke komme borti komponentene i pcen... Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Eller hva med en ministøvsuger fra Clas Ohlson til 149,- som både suger & blåser! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Bare man husker å slå av maskinen da Husker en tråd for en stund siden, der en hadde kortsluttet komponenter med munnstykket. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hvis du kombinerer de to idèene har du den ideelle løsningen. Bare gå over med en boks trykkluft mens pc'en er montert (ikke mens den kjører helst) og hold støvsugeren "i løse lufta" nært eller i kabinettet så funker det som en drøm. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hvor mye luft er det på den boksen da ? hvor lenge kan du blåse liksom ? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Lenge nok til å rense pc'en et par-tre ganger og dra en EViLEddiE@TG også (han satt og blåste den i kjeften! ). Edit: Se hva jeg fant i siggen hans. Endret 5. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 kansje noe jeg kan kjøpe da.. for å blåse i kjeften that is Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Trykkluft har dem gratis på bensinstasjonen. Ta kabinettet med ut på en romantisk kjøretur, der du avslutter med en heftig avblåsning. Dette gjorde jeg ofte med skikkelig skitne TV'er da jeg jobber på et verksted. Så liksom ikke noen vits å bruke opp 2-3 bokser trykkluft for å få fjerna inngrodde hybelkaniner. Ellers, en vanlig metode man bruker på TV'er er en vanlig malepensel (litt myk, flat tupp) og en støvsuger. Man børster forsiktig på delene, mens man støvsuger støvet i luften ned i posen. (Ellers burde du bruke maske). Men sats på trykklufta på din lokale bensinpusher, det funker helt überst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå