Gå til innhold

Hva spiser du i løpet av en vanlig dag

Peterman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

frokost: 4 skiver/en stooor skål med havregrøt +et glass melk, et glass appelsin juice og en kopp te

lunch: 4-8 skiver (kommer ann på hvor sulten jeg er om morningen).. og stort sett grovbrød med hvitost, brunost, div. kjøtpålegg og lignende på

"etter skolen mat": då eter eg det eg kommer over

middag: spises alltid, men hva kommer ann på hva som blir laget her

kveldsmat: så masse skiver eg gidder å mekke, eventuelt rester fra middagen

(kveldsmat #2: hvis eg blir mer sulten)

det er vel stort sett det

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg er jente da, og vi trenger litt mindre enn dere...

Frokost: Frukt av noe slag, to kopper te og to glass vann

Lunsj: Salat eller yoghurt, en kopp te og rød saft

Middag: 1 eller 1/2 porsjon, ofte to glass vann

Spiser sjelden kvelds utenom i helgene.. Og kanskje litt godteri iblant... :) Drikker også proteindrikk når jeg trener.

Endret av Candyfloss
Lenke til kommentar

Jeg spiser:

Frokost:

4 brødskiver +3 glass melk(store glass)

Lunsj:

Et horn eller en baquette + melk/juice

Skolemat:

Matpakke varierer men vanligvis rundt 4 brødskiver. Bestiller av og til salat i tillegg.

Middag:

Spiser mye middag.

Dersom jeg ikke spiser hjemme for eksempel at jeg får lyst på burger spiser jeg en 260g meny med chips og salat.

Kveldsmat:

Lager meg ofte 6-7 ostesmørbrød.

Spiser ofte restene etter middagen.

Noen ganger spiser jeg 2 ganger kveldsmat.

Det skjer ofte når jeg er seint oppe.

Lenke til kommentar

Skal vi se..

Jeg rekker sjelden å ete frokost.

På skole eter jeg kanskje en bolle eller ett rundstykke og drikker en sjokolade melk eller en cola.

Jeg kommer hjem og lager som oftest pommfri, hamburgere eller noen skiver med mye nugatti på.

Til middag eter jeg vanligvis hotdog, hamburger, lasagne, hentepizza eller vanlig kjedelig mat som pasta, fiskeboller og sånne ting.

På kvelden eter jeg 3-4 skiver eller noe pommfri. Jeg er glad i chips og spiser noen poser chips for uken. Ellers drikker jeg veldig mye cola, det er vanligvis det jeg drikker for å slukke tørsten.

Jeg trener daglig, vanligvis er det veldig lett trening så jeg knapt blir andpusten og jeg gjør styrketrening/uttøying ett par ganger i uka. Jeg tror selv veldig lett trening kan gjøre en enorm forskjell, gjennomsnittspersonen dobler nesten sin daglige forbrenning bare ved å gå i ett par trapper istedenfor å ta heis..

Nå i år tenker jeg å starte opp igjen med kungfu etter noen års pause.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Frokost: 1skive med fårepølse + melk og kanskje et halvt eple

Lunsj: 2-3 skiver med fårepølse + Litago sjokolademelk / 0,5l Cola

Middag: Hmm ja, spiser det vi har.

Kveldsmat: 2 skiver med fårepølse

Spiser gjerne noe digg innimellom. En snickers eller noe i den dur :p

Lenke til kommentar

Rekker aldri frokost, klin umulig. For det første så har jeg ikke tid, for det andre så eier jeg ikke matlyst så tidlig på morningen. Når jeg kommer på jobb blir jeg sulten, og forblir sulten til butikken åpner 0930, da kjøper jeg en skolebolle og en rislunsj. Til lunsj er det enten 2-3 skiver med reker/laks/egg/roasbiff eller suppe. Fredagen er det to skiver med egg og bacon. Middag blir enten noe fisk/kjøtt hjemme, eller en talerken pomes frittes på cafè. Har jeg god råd så kanskje jeg sponser på meg lasange eller biffsnader. Ellers så blir det endel småspising innimellom, sjokolade, potetgull, frukt og grønnsaker.

Lenke til kommentar
frokost: 4 skiver/en stooor skål med havregrøt +et glass melk, et glass appelsin juice og en kopp te

lunch: 4-8 skiver (kommer ann på hvor sulten jeg er om morningen).. og stort sett grovbrød med hvitost, brunost, div. kjøtpålegg og lignende på

Du må være veldiiig høy eller kraftig bygd :scared:

Lenke til kommentar

Frokost: 2 brødskiver med skinke & ost, 1glass saft

Skolemat: 2 rema1000 baguetter m/smøreost,2brødskiver eller kebab. 1/2l brus eller vann

Middag: Hva enn jeg gidder lage. pytt i panne eller no annen lett varmmat. 1glass saft

kveldsmat: 1-2 brødskiver, 1glass saft

Føler jeg spiser rimelig mye, men kommer kanskje pga at jeg handler mat opptil flere ganger om dagen istedet for 1gang i uka.. grunn: virker som det koster mer når man handler inn mye :p

Endret av lperik
Lenke til kommentar

noope... eg e ingen av delene, er vel rundt 170 høy og veier mellom 45 og 55 en eller annen plass... hehe

Lenke til kommentar

Folk i tenårene kan ofte ha en sinnsyk forbrenning.

Lenke til kommentar

hmm

Frokost: noen ganger 1 porsjon cornflakes ell., men som oftest ingenting

Lunch: Matpakke (2 skiver), kanskje en muffins i tillegg

Etter skolen: ingenting eller cornflakes

Middag: 1-2 porsjoner

Jeg synes ikke jeg spiser spes mye, hva synes dere? Jeg veier i underkant av 83 og er 1.87 -1.88 høy ca.

Er dette mye? :blush:

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

noope... eg e ingen av delene, er vel rundt 170 høy og veier mellom 45 og 55 en eller annen plass... hehe

Jeg har en kompis som ikke veier noe mye eller er spesielt høy. Han har den sykeste forbrenningen jeg har sett noengang. Det er fysisk umulig for han å legge på seg ett gram :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...