Moonless Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Sliter veldig med disse oppgavene, noen som har tips til nettsider jeg kan lese for å få mer kunnskap til å fullføre disse? Aqua kjemi 2 boken hjelper ikke mye. Er ikke så flink til å bruke google heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1423 Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) https://www.chemspider.com/StructureSearch.aspx Prøv denne linken, fra ChemSpider-siden. Der kan du tegne og identifisere forbindelsene som du har lagt ved som bilde, søke utfra tegningen du lager på siden, og få fram (hvis mulig) spekter-figurer hvis du klikker videre på "Spectra" fanen etter at du har tegnet figurene og gjort et søk. Best å prøve deg litt frem, så du kjenner til funksjonene, før du går videre med å trykke på "Search" og deretter "Spectra" og velg det som kalles Infrared - her får du frem NMR-spektere i figur. Selve begrunnelsessbiten er jeg ikke så sikker på, er lenge siden jeg hadde kjemi, så jeg husker ikke hva som står i boka om NMR-spektrene og kjennetegnene til hver av de funksjonelle gruppene til organiske forbindelse og hvilke områder de hører hjemme hen. Endret 14. mars 2021 av Slettet+1423 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1423 Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Legger ved noen bilder her, som viser det jeg henviser til. Brukte et av forbindelsene som ett eksempelfigur Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1423 Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Oppgave 1: Se på denne? https://users.wfu.edu/~kingag/223L/procedures-handouts/common MS fragment ions.pdf Til oppgave 2, prøv å bruk denne figuren kanskje? Endret 14. mars 2021 av Slettet+1423 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 3a) Propane(74-98-6) 1H NMR (chemicalbook.com) Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 3b) 1-Propanol - 1H NMR - Spectrum - SpectraBase Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå