jtninvest Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Hei! Kjøpte tidligere denne uken en leilighet i Oslo som jeg skal pusse opp. Gulvoverflatene i leiligheten er vegg-til-vegg teppe, linoleum og flis, og jeg skal legge ny parkett i alle rom + flis på bad. Men det jeg lurer på, er: i takstmannens tilstandsrapport skriver hen "Total oppbygging og oppgradering av gulv må påregnes". Hen skriver det samme om veggene: "Total oppbygging av nye veggoverflater må påregnes. En del merker etter oppheng m.m." Jeg antar at det er vanskelig å gi eksakt svar på hvilket arbeid som ligger foran meg, men tolker jeg det riktig hvis jeg tenker det betyr avretting av gulv i hele leiligheten? Og hva med veggene? Må jeg rive ned alt som er der før vi setter opp nye gipsplater? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Stu1 Skrevet 20. mars 2021 Del Skrevet 20. mars 2021 (endret) Er ikke sikkert du må avrette gulvet, men du må nok regne med å støype nytt baderomsgulv og legge membran og flis. Linoleum er noe som kan finne på å leke har jeg erfart. Ellers er det fort gjort å rive vegger og gulv, det kan du gjøre selv. Så er det bare å legge noe enkelt gulvunderlag, og et laminatgulv du enkelt kan legge selv (se megaflis). Montering av nye gipsplater er også fort gjort, så her er du egentlig fritt fram til å gjøre hva du vil selv, utenom badet. Størrelsen på boenheten er vell det som avgjør i hvilken grad du har mye arbeid forran deg. Edit: sparklingen vil du kanskje ha utført av noen som kan det. Det er ikke vansklig å sparkle, men du vil ikke tabbe deg ut på dette. Endret 20. mars 2021 av Stu1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå