overwatch Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg har problemer med dataen at typ alle applikasjoner henger en stund før de starter opp. Et eksempel: Åpner kalkulator i windows 10. Det tar en stund før jeg kan begynne å skrive inn i kalkulatoren. Og når den laster dukker alle tallene opp som jeg trykket på når den hang. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Med generelle problemer kommer generelle svar. Mulig at maskinen er full av malware/virus. Derfor : Fullstendig re-installering av W10 eller evt. benytte en "fabrikk-tilbakestillingsfunksjon" dersom produsenten har lagt inn dette. Husk backup av viktige filer først. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 13. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2021 geir__hk skrev (24 minutter siden): Med generelle problemer kommer generelle svar. Mulig at maskinen er full av malware/virus. Derfor : Fullstendig re-installering av W10 eller evt. benytte en "fabrikk-tilbakestillingsfunksjon" dersom produsenten har lagt inn dette. Husk backup av viktige filer først. Kan si med sikkerhet at dette ikke er problemet. Men ren reinstallering kan nok fikse det, men ville helst ha unngått det. Problemet er til å leve med, men hvis noen hadde vært innom noe liknende og fikset det på en enkel måte, hadde det vært flott. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 12 hours ago, overwatch said: Kan si med sikkerhet at dette ikke er problemet. Jeg tror det definitivt er et problem med virus/malware. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Noen tips 1. Om maskinen har mindre enn 4 GB RAM minne så kan det være problemet. 2. Gå gjennom listen med installerte programmer for å se om der er noe du kan avinstallere. 3. Trykk ctrl+alt+del. Velg Oppgavebehandling og gå til arket "Oppstart". Er der noen programmer som starter opp unødig. Under arket "Prosesser" kan en se hvordan programmene kjører. Er der programmer som tar hele kapasiteten til enten cpu eller disk. 4. Antivirus programmer kan gi slike problemer. Endret 14. mars 2021 av Svein M Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 14. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2021 geir__hk skrev (11 timer siden): Jeg tror det definitivt er et problem med virus/malware. Jeg kan innrømme å ta feil. Jeg tror jeg har kommet over hva som forårsaker "hangups". Har tvunget avslutning på programmer som begynner med "nahimic". Dette kan kanskje falle inn under malware? Forstår det slik at det er et dårlig program til hovedkortet jeg har. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 14. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2021 Svein M skrev (11 timer siden): Noen tips 1. Om maskinen har mindre enn 4 GB RAM minne så kan det være problemet. 2. Gå gjennom listen med installerte programmer for å se om der er noe du kan avinstallere. 3. Trykk ctrl+alt+del. Velg Oppgavebehandling og gå til arket "Oppstart". Er der noen programmer som starter opp unødig. Under arket "Prosesser" kan en se hvordan programmene kjører. Er der programmer som tar hele kapasiteten til enten cpu eller disk. 4. Antivirus programmer kan gi slike problemer. Takk for forslag. Har gått igjennom listen for installerte programmer og avinstallert alt som er uinteressant. Har også brukt et program for å skru av unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen, som du foreslo. Jeg bruker avast antivirus. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 overwatch skrev (19 timer siden): Takk for forslag. Har gått igjennom listen for installerte programmer og avinstallert alt som er uinteressant. Har også brukt et program for å skru av unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen, som du foreslo. Jeg bruker avast antivirus. Avinstaller Avast, den innebygde virus sjekkeren i WIN 10 er god og bruker mindre ressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå