Redaksjonen. Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Canoo lanserer en liten el-pickup med stor plass Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 (endret) Canoo....can den padles? Vel, blir den for praktisk kan det sikkert løses med norske avgifter... Endret 12. mars 2021 av KjeRogJør 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 KjeRogJør skrev (2 timer siden): Canoo....can den padles? Vel, blir den for praktisk kan det sikkert løses med norske avgifter... Ja, en praktisk og brukelig bil kan ikke få bli billig her til lands. 😄 Jaja, får håpe det ikke blir for heftige avgifter til denne eventuelt kommer til Norge. 4 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Jeg trodde «drive by wire» var ulovlig her på kontinentet?? I så fall vil det nok ta litt tid før vi kan kjøre Canoo på norske og europeiske veier ... Lenke til kommentar
DHMMXE2L Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Det at da fult lovlig. P å HC biler, noen styres jo med joystick. Både gass brems og sving. 1 Lenke til kommentar
MakeItBetter Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Men den greia som du kan trekke ut og stå på, det var ikke særlig smart og putte en pakke med plaster opp i, hehe. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Syns den var kul. Gøy med noe originalt. Jeg vil heller ha noe enkelt som ikke har ti tusen elektriske funksjoner som vil begynne å klikke om ti år. Elektrisk drivverk er ok, men resten kan være minimalistisk. Gi meg manuelle vindusheiser igjen. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 qualbeen skrev (8 timer siden): Jeg trodde «drive by wire» var ulovlig her på kontinentet?? I så fall vil det nok ta litt tid før vi kan kjøre Canoo på norske og europeiske veier ... Tidene forandrer seg. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Snowleopard skrev (På 12.3.2021 den 19.27): Ja, en praktisk og brukelig bil kan ikke få bli billig her til lands. 😄 Jaja, får håpe det ikke blir for heftige avgifter til denne eventuelt kommer til Norge. Ja denne må da være midt i blinken for deg. Tenkte på deg straks jeg så den. Bare å legge inn en bestilling? 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Ja denne må da være midt i blinken for deg. Tenkte på deg straks jeg så den. Bare å legge inn en bestilling? Venter til den faktisk kommer til Europa. Får mer og mer tro på at amerikanske produsenter venter med å sende modeller ut av landet, før man er oppe i et nivå på leveringer, at hjemmemarkedet ikke lengre klarer å svelge unna all produksjon. Men, ja. den så ut til å være midt i blinken, og er mest sannsynlig langt mer oppnåelig enn en Rivian, som foreløpig er favoritten da den leverer på alle fronter. Og jeg synes det campingkjøkkenet i det lasterommet bak og under baksetet (gear-tunnel) er helt glimrende. Men Rivian er dyr... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Snowleopard skrev (11 minutter siden): Venter til den faktisk kommer til Europa. Får mer og mer tro på at amerikanske produsenter venter med å sende modeller ut av landet, før man er oppe i et nivå på leveringer, at hjemmemarkedet ikke lengre klarer å svelge unna all produksjon. Men, ja. den så ut til å være midt i blinken, og er mest sannsynlig langt mer oppnåelig enn en Rivian, som foreløpig er favoritten da den leverer på alle fronter. Og jeg synes det campingkjøkkenet i det lasterommet bak og under baksetet (gear-tunnel) er helt glimrende. Men Rivian er dyr... Ja hovedproblemet til ferske elbilbilprodusenter er vel å skalere produksjonen høyt nok opp til at det blir aktuelt å eksportere biler til Europa (eller andre verdensdeler). De har sikkert mer enn nok med å fylle hjemmemarkedet. Så kanskje du må ta jobben med å importere en selv, og få den godkjent i Norge. Er nok eneste måten å få en hit på mange år. Rivian er vel heller ikke "rett rundt hjørnet" såvidt jeg forstår...? 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Hanhijnn skrev (6 minutter siden): Ja hovedproblemet til ferske elbilbilprodusenter er vel å skalere produksjonen høyt nok opp til at det blir aktuelt å eksportere biler til Europa (eller andre verdensdeler). De har sikkert mer enn nok med å fylle hjemmemarkedet. Så kanskje du må ta jobben med å importere en selv, og få den godkjent i Norge. Er nok eneste måten å få en hit på mange år. Rivian er vel heller ikke "rett rundt hjørnet" såvidt jeg forstår...? Rivian begynner vel å levere i USA i slutten av året, eventuelt begynnelsen av 2022. Men det kan hende det tar tid før de kan/vil lever ut av landet. Som nevnt tidligere har de vel sondert terrenget for å sette opp en fabrikk i Europa (eller overta eksisterende?), som antyder at det kan ta tid før en bil shippes ut av landet. Tror de har fått mer enn nok etterspørsel for en stund, men har sett blandt forhåndsreservasjonene at det er kommet mange nok fra europeiske kunder, til at markedet er der også. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Den så faktisk grei ut, bortsett fra fronten som så ut som en stor blindsone. Tydelig at den er designet i USA, med snute Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Dubious skrev (2 timer siden): Den så faktisk grei ut, bortsett fra fronten som så ut som en stor blindsone. Tydelig at den er designet i USA, med snute Synes den ser veldig ut som de har hentet MYE inspirasjon fra gammel VW pickup, men og hentet inspirasjon fra Rivian når det gjelder lyktene: 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Den som elbil hadde jo vært knall 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå