Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst tilgangspunkt som er like stabilt som ruter?


Anbefalte innlegg

Finnes det nettbrett eller andre android enheter som klarer å levere stabil internettilgang via trådløst tilgangspunkt funksjonen? Har prøvd med nyere Iphoner, og litt eldre Ipad, men det fungerte veldig dårlig. Punktet slo seg plutselig av, og enheter mistet tilkoblingen rett som det var. Hadde en Samsung S9 som ruter hjemme noen dager, og det så ut til å fungere veldig greit! Men litt for dyr enhet bare for å dele internett :)

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har kjøpt to "industri rutere" som kjører openWRT til bruk i båten. Tanken var at de skulle tåle sjølufta bedre enn ordinær forbrukerelektronikk. Nå får jeg imidlertid ingen av dem til å fungere noe særlig. Den ene klarer jeg ikke kommeg inn i setupen på via IP adressen som står bakpå. Prøvde sniffe opp noen pakker for å se om adressene dem ble sendt til skulle fungere, men dengang ei. Den andre ruteren ga nett et par timer med 4G instillingene på auto, men gir nå ikke nett uansett hvilke instillinger jeg prøver. Tenker at det kunne vært fint å hatt en enhet ombord man også kunne ha som backup kartmaskin eller noe.

IMG-4602.jpg
IMG-4603.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser screenshot fra Wireshark her kommer det opp noen spørsmål når man ser både trafikk på 192.168.10.x og 172.31.255.x. På klienten du prøver å nå "4G Industrial CPE", hva har du konfigurert som IP, gateway og subnet? Er denne CPE-en koblet inn på en svitsj på et nett der du også har en annen ruter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...