Gå til innhold

Slik markerer Bouvet ett år med covid-19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er alltid viktig å hjelpe lokale aktører uansett hvilken bransje de operer i. Når det gjelder serveringssteder så tror jeg de må ettergå seg selv i sømmene også. Opplever altfor mange ganger at man reduserer kundeservice også skylder på korona. Eks. Kan være når det kreves at man bestiller mat i deres app. Når jeg kjøper mat ute er det fordi jeg vil slappe av og koble av. Jeg vil ikke bruke tid på å installere et eller annet, sette opp profil, registrere kort osv.

Det er et bra supplement for de som synes dette er gøy, men når servitører står å snakker med hverandre og ikke vil yte service fordi man må gjøre bestillingen via deres app, ja da har de seg selv å takke for at man går fra stedet uten å bestille.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du restauranten skal sikre bestillingen din hvis du ikke skal registrere deg og betale? Uten registrering risikerer du no-show og da står du der med mat verdt noen hundre kroner som går rett i søpla. Uten forhåndsbetaling risikerer du egentlig akkurat det samme, men da har de kanskje en mulighet til å nå deg. Men det kan være at å ta saken videre vil koste mer en det smaker, no pun intended.

Restauranter, uansett om de er lokale, nasjonale eller internasjonale, driver ikke med veldedighet. At så mange har klart å snudd seg om til å kunne levere take-away på så kort tid er kun positivt, både for kunder og restauranter.

Andre restauranter har valgt å benytte app også for bestilling ved bordet. Dette er også et resultat av at de har måttet nedbemanne, så de har kanskje ikke like mange servitører lenger, eller lokalet er kanskje bygget slik at de ikke kan ha godt nok smittevern hvis mange skal stå i kø samtidig.

Hvis du syns det blir for mye prakk å bestille via app, så var det kanskje ikke så nøye å spise ute i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Wattengård skrev (38 minutter siden):

Hvordan mener du restauranten skal sikre bestillingen din hvis du ikke skal registrere deg og betale? Uten registrering risikerer du no-show og da står du der med mat verdt noen hundre kroner som går rett i søpla. Uten forhåndsbetaling risikerer du egentlig akkurat det samme, men da har de kanskje en mulighet til å nå deg. Men det kan være at å ta saken videre vil koste mer en det smaker, no pun intended.

Restauranter, uansett om de er lokale, nasjonale eller internasjonale, driver ikke med veldedighet. At så mange har klart å snudd seg om til å kunne levere take-away på så kort tid er kun positivt, både for kunder og restauranter.

Andre restauranter har valgt å benytte app også for bestilling ved bordet. Dette er også et resultat av at de har måttet nedbemanne, så de har kanskje ikke like mange servitører lenger, eller lokalet er kanskje bygget slik at de ikke kan ha godt nok smittevern hvis mange skal stå i kø samtidig.

Hvis du syns det blir for mye prakk å bestille via app, så var det kanskje ikke så nøye å spise ute i utgangspunktet?

Den siste setningen din skjønte jeg ikke mye av. En ting er å bestille i app, men det burde være andre måter å verifisere seg på enn å måtte legge inn masse info om seg selv, som skjema-utviklere kanskje synes er viktig, men som egentlig er helt irrelevant. Mobilnummer og Bankid-verifisering er en mulighet, kanskje kan man legge inn ordrenummer i en utvidelse av Vipps, som da vet hvem du er, og restauranten vet at det er verifisert kunde uten å nødvendigvis få hele historikken, og de er sikret at de kan få betalt ved no-show.

Når jeg derimot går ut, så er det jo bl.a. det å slippe vekk fra jag og mas, og bare nyte stedet, omgivelsene og maten. For mange er faktisk interaksjonen med servitøren helt klart viktig. Å bli møtt med et smil og følelsen av å bli ivaretatt, gjerne få anbefalinger om man ikke er helt sikker på hva man vil ha. Servitøren kan kanskje få en til å bestille noe helt annet enn man ellers ville bestilt.

Det poenget synes jeg forsvinner helt dersom restauranten legger opp til at man bestiller via et nettbrett eller en egen app. Men jeg ser at i mange tilfeller er det å spise ute, en øvelse i effektivitet. Da skal valgmulighetene slankes ned, individuelle ønsker skal kuttes til et minimum.

Da er det selvsagt fint at man kan få seg et bord, og så legge inn i bestillingsskjemaet, om man ikke har gjort det allerede før man kom frem, og lokasjonsinfo eller scanning av kode ved bordet sier fra når du er fremme og ved hvilket bord man har satt seg, og så er maten der uten unødvendige opphold. Og det går kanskje endel raskere fordi restauranten/spisestedet kan streamline produksjonen. Men det er en upersonlig tilnærming som ikke passer alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...