t_man Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei ! Noen som vet hva plasseringa til USB mus #1 er ? /dev/..? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Muligens i /dev/<et eller annet med "aux"> Dette er i hvert fall slik det funka når jeg installerte X i debian. Forvirrende at det ikke er /dev/mouse Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 http://www.linux-usb.org/usb.devices.txt Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Min USB mus er /dev/input/mouse0 Leg en symlink fra /dev/mouse så slipper du no ekstra stress. I XF86Config satt jeg bare: (Har en IntelliMouse Explorer 2.0A) Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/mouse" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Får å få musa til å funke i konsollen starta jeg setup og valgte reconfigure your Linux system og så restarta jeg gpm og alt funka fint. Hvis du skulle få problemer sjekk at du har valgt alle de riktige modulene. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Hei ! Vet det er lenge siden (over 3 måneder), men.. Hvordan fant du ut at USB musen var på /dev/input/mouse0 linken skal vi i så fall bli: ln -s /dev/input/mouse0 /dev/mouse ?? Hva mener du med de riktige modulene (i kernelen?) Lenke til kommentar
bidz Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 slackware 8.0 kommer vel med 2.2.19 kernel som default. tror ikke denne kernelen støtter HID devices. last ned en ny kernel (www.kernel.org), og husk og kompiler inn støtte for HID devices. også, i XF86Config, for og få brukt scrolle-hjulet, legg til følgende under mus innstillingene: Option "ZAxisMapping" "4 5" og mustype skal være "IMPS/2", ikke bare "PS/2". Lenke til kommentar
t_man Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Hei ! Kjører kernel 2.4.18 Etter jeg har aktivert HID så skal det bare være å lage linken (som nevnt over), restarte gpm samt edite XF86Config fila ? Hva menes egentlig med HID devices ? Takker for svar ! Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Human Interface Device device :wink: Lenke til kommentar
t_man Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Hei ! Har nå fått USB musen til å virke. I kernelen måtte jeg enable Input Core support, Mouse support og USB Human Interface Device (Full HID) support. Så var det bare å lage linken, restarte gpm og edite XF86Config fila. Det funka ! Hjulet funker også ! Takk for hjelpen :smile: _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-06-18 12:13 ] Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 funker musen i spill også? Har en kamerat som har litt prob. med akkurat dette. Musen funker som bare det, men ikke i linux spill. Har ikke hatt tid til å sette meg inn i problemet, men har du noen synspunkter? mvh Oskar Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hvilke spill er dette her? Hvis musa funker i X så skal det ikke være noen grunn til at den ikke skal funke i spill. Har aldri hørt om eller opplevd noen sånne problemer.. Spesifiser litt nærmere Lenke til kommentar
live Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 q3demo har problemer med scrolling med musa, men dette er fikset i de nyere versjonene av q3, også wolf. - vi får håpe det var q3demoen han bruke :smile: Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Spillene du snakker om bruker musen på en av to måter: 1. Via X 2. Direkte Om den bruker musa via X er det ingen grunn til at det skal være noe problem, om den gjør det direkte kan det bli problemer. Feil protokoll etc. Litt mer info på hvordan type spill det er så kanskje man kan hjelpe mer :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå