Joachim Seehusen Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Nettselskapet forlanger 630 ganger så mange strømmålere som nødvendig [Ekstra] Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Er det eigne straummålarar for kvar hybel og fellesrom i Herman Krags veg? Då eg budde der på slutten av 90-talet meiner eg at straum var inkludert i husleiga slik at ein ikkje betalte særskilt for dette. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Høres meget spesielt ut å bare ha én strømmåler til 18 bygg. Må jo da ha et lite lokalt strømnett mellom alle bygningene. Lurer på hvordan dette ser ut? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Skjønner egentlig begge sider her. Fra studentsamskipnadens perspektiv er det ran på høylys dag å skulle betale 630 unødvendige fastavgifter. Det vil også gi et vanvittig merarbeid for nettselskapet ettersom studenter flytter inn og ut av studenbyen omtrent daglig. Fra nettselskapets side så vil de gjerne ha disse inntektene med både mer og mindre gode grunner. Den ene er at studentsamskipnaden ikke har konsesjon på videresalg av kraft til sine beboere. En annen grunn er at alle som skal ha faktura for strømmen har krav på at det de faktureres for skal være målt med apparater som er godkjent for fakturering. Noe a la godkjente kalibrerte vekter for frukt og grønnt i butikken. Det er neppe noe studentsamskipnaden har for internfakturering. Men dette er jo uhyre lett å omgå ved å bake strømmen inn i husleia. @ITtraktor Regner med det er en måler pr blokk i de gamle blokkene. 2 Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) EU-organet RME begynner å sette skapene på plass, kan man si! Hvis en hybel kan kalles en boenhet, så er det vel dusj, do og kokemulighet i samme. Eller har NVE samme problem med å oversette EU-forskrifter som de hadde i NAV? Endret 11. mars 2021 av NERVI 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Då eg budde i Herman Krags veg var det 4 hyblar og eitt felles kjøkken/opphaldsrom og bad i kvar etasje. Det var også eitt felles sikringsskåp ute i trappeoppgangen for kvar etasje. Eg hugsar ikkje, men vil tru at det også var straummålar der. Då han som budde på naborommet hadde reist utan å skru av vekkjarklokka kunne ein gå ut i trappa og skru av og på brytaren i sikringsskåpet slik at ein slapp å høyre på dette. Men dette er som nemnt ein del år sidan... Endret 11. mars 2021 av torbjornen Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 I så fall regner jeg med at eierne av hyblene også vil kreve minst 40A hovedsikring tilknyttet hver måler. Da får nok pipa til netteier raskt en annen lyd! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå