Dobbeltabbe Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Trenger litt hjelp til ny mobil til min mor! Hun er vant til Doro. Hun vil ha fysiske taster, ikke trykkskjerm pga ataksi. Hun vil ha kamera, men det aller viktigste er høyttalere så hun kan sette samtale på høyttaler og slippe å holde mobilen! Noen tips? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Dobbeltabbe skrev (På 11.3.2021 den 10.21): Trenger litt hjelp til ny mobil til min mor! Hun er vant til Doro. Hun vil ha fysiske taster, ikke trykkskjerm pga ataksi. Hun vil ha kamera, men det aller viktigste er høyttalere så hun kan sette samtale på høyttaler og slippe å holde mobilen! Noen tips? Jeg tror iPhone SE er greit selvom den ikke har fysiske knapper. Den har jo store symboler mulighet og du kan jo lagre kontakter. Da får hun bra kamera, og høyttaler. Sett det opp veldig enkelt, og bruk stor tekststørrelse så tror jeg det ordner seg.. Om du lagrer kontaktene så kan hun jo ringe selv med atakesi og skjelvende. Endret 23. mars 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 Sitat Ataksi gir forstyrrelser av muskelsamarbeidet i sammensatte bevegelser. Bevegelsene blir hakkete og rotete eller ukoordinerte. Pasienter med ataksi får problemer med nøyaktige bevegelser og beskriver seg ofte som ustøe, klønete eller at de skjelver. Ataksi kan ramme hele eller deler av motorikken. Kilde - Min far har essensiell tremor så jeg ser behovet for å ‘lande’ fingeren på en tast for så å trykke på den. Har dessverre ikke noen konkrete forslag men ser at bl.a. NetOnNet har et utvalg telefoner med fysiske taster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 NoBo skrev (9 timer siden): - Min far har essensiell tremor så jeg ser behovet for å ‘lande’ fingeren på en tast for så å trykke på den. Har dessverre ikke noen konkrete forslag men ser at bl.a. NetOnNet har et utvalg telefoner med fysiske taster. Ok, Google! Ring NoBo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå