Gå til innhold

Hjelp til seniormobil!

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til ny mobil til min mor! Hun er vant til Doro. Hun vil ha fysiske taster, ikke trykkskjerm pga ataksi. Hun vil ha kamera, men det aller viktigste er høyttalere så hun kan sette samtale på høyttaler og slippe å holde mobilen!

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Dobbeltabbe skrev (På 11.3.2021 den 10.21):

Trenger litt hjelp til ny mobil til min mor! Hun er vant til Doro. Hun vil ha fysiske taster, ikke trykkskjerm pga ataksi. Hun vil ha kamera, men det aller viktigste er høyttalere så hun kan sette samtale på høyttaler og slippe å holde mobilen!

Noen tips?

Jeg tror iPhone SE er greit selvom den ikke har fysiske knapper.

Den har jo store symboler mulighet og du kan jo lagre kontakter.

Da får hun bra kamera, og høyttaler.

Sett det opp veldig enkelt, og bruk stor tekststørrelse så tror jeg det ordner seg..

Om du lagrer kontaktene så kan hun jo ringe selv med atakesi og skjelvende.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sitat

Ataksi gir forstyrrelser av muskelsamarbeidet i sammensatte bevegelser. Bevegelsene blir hakkete og rotete eller ukoordinerte. Pasienter med ataksi får problemer med nøyaktige bevegelser og beskriver seg ofte som ustøe, klønete eller at de skjelver. Ataksi kan ramme hele eller deler av motorikken.

Kilde

- Min far har essensiell tremor så jeg ser behovet for å ‘lande’ fingeren på en tast for så å trykke på den. Har dessverre ikke noen konkrete forslag men ser at bl.a. NetOnNet har et utvalg telefoner med fysiske taster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...