Tullballj Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Jeg har nå kjøpt meg 1 stk hub, 1 stk nettverkskort og nettverkskabler. Har koblet alt riktig, men får likevell ikke maskinen på nett... Den maskinen jeg ikke får på nett har win 98 på norsk, er det noen som kan gi meg en beskrivelse på hva som må gjøres i win98 for at jeg kan opprette forbindelse med nettet? Er jeg nødt til å programere inn alle kodene på nytt, slik som på den andre maskinen? Har Nextgentel og netopia router... Endret 5. januar 2004 av NestenUtenkunnskap Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Installert drivere til nettverkskort?? Har marskinen IP i såfall, av DHCP? Har nettverkskortet fått lagt til de nødvendige protokollene som TCP/IP? Uansett sjekk denne guiden! Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (Finn nyeste drivere til nettverkskortet på siden til produsenten) Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er et par ting en kan gjøre galt på hub'en. Rett port inn? Høyeste port er som regel inn. Har du en knapp hvor du har valget mellom normal og cascade? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 -En ting til, sjekk at du har riktig type kabel, vis jeg ikke husker helt feil skal du ha en ukrysset kabel! Lykke Til Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 jeg vet ikke hva slags kabler jeg har, fikk bare beskjed å kjøpe nettverkskabler på clas ohlson av ekspeditøren... Funker uansett på denne maskinen... Ledningen fra routeren går inn i huben i sporet uplink... Ut til denne pc`n i spor 1 og til den andre i spor2. Det er 5 utganger. Denne pc`n funker i hvertfall... Hvordan sjekker jeg at nettverkskortet og alt er instalert riktig, kjøpte alt nytt i dag nemlig... Hadde ikke nettverkskort før... Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Prøv å bytt kabel. Ta ut kabelen fra den mask. du bruker nå. Ta kablen fra den andre mask. Og plugg inn i denne mask. Funker det? Iså fall så kabel rett. Og huben høres det ut som du har satt opp rett også. Hmm... tror det er på tide med haggla. JK! Har Windows98 PC'en vært på nettet noen gang? Tenker på om du har inst. IP prot. tidligere. Hvis ikke så må du gjøre det. Og jeg hoppet over Windows 9x så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Endret 5. januar 2004 av Yeahright Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Ja. den har vært på nett med et 28 k modem og frisurf... Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har du krysset av for å aldri ringe opp som jeg sa du skulle i en annen tråd? Forklar step by step hva som skjer når du prøver å koble opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå