gixer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har en JOS MP-100 med orginale ørepropper som jeg har tenkt til å bytte ut. Det jeg liker med dem er at de har en halslenke som er veldig praktisk, men lyden i dem er alt for spinkel. Lurer derfor på om noen vet om noen ørepropper (ikke headsett, ørepropper tar liten plass når de ikke er bruk. Størrelsen er viktig!) som har halslenke som kan festes på spilleren slik at den kan henge rundt halsen. Vet at mange kommer til å anbefale KOSS PortaPro osv, men disse er uaktuelle for meg siden de er for store og ikke har halslenke. Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Porta Pro er vell ikke store sammenlignet med andre headphones. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg vet at de ikke er store, men jeg vil gjerne ha dem enda mindre. Dessuten har ikke Porta Pro halslenke, noe som jeg ønsker. Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener med "halslenke". Selv har jeg http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=33_0_6_0_M. Og med halslenke på disse så tenker jeg da bare på at ledningen går til venstre propp så rundt halsen til høyre propp.. så når man ikke bruker de så henger de rundt halsen.. Disse er ihvertfall de beste proppene jeg har prøvd. Og med de så savner man ikke god fin bass heller.. Noe som oftest propper ikke har. De lydisolerer også endel så man slipper og spille så høyt for å overdøve skrikerunger på buss og tog Tok et bilde jeg av de.. og min ipod Sony Fontopia MDR-EX70LP Earphones Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Njaa.. Close, but no cigar. De så bra ut de, men det jeg mener med halslenke er at spilleren (som er liten) henger i ledningen til øreproppene og samtidig fungerer som halslenke. Her er et bilde (litt dårlig kanskje) av de orginale proppene: Ellers takk for svar! Endret 6. januar 2004 av gixer Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kan du ikke bare kjøpe frks koss "the plug" og feste en halslenke på selv? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har akkurat kjøpt meg Sony MDR-EX71SL, og er kjempeforøyd med dem. Bra lyd. Mye bedre enn tilsvarende fra Koss. Anbefaler dem på det sterkeste. mvh Pantera Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Har akkurat kjøpt meg Sony MDR-EX71SL, og er kjempeforøyd med dem. Bra lyd. Mye bedre enn tilsvarende fra Koss. Anbefaler dem på det sterkeste. mvh Pantera SL .. er det med kort ledning?.. eller kort ledning med forlengning? hmm lurer litt på hva forskjellen er på 70 og 71 også.. Men hvor fikk du kjøpt dine? edit: hvis du synes de er litt bright i diskanten så trenger de bare en hel heu timer med innspilling så toner det seg ut. Og tips til mod.. hvis du synes det er for mye bass så kan man ta en bitte lite teip bit og teipe over de 3 små hullene på baksiden. tips fra www.head-fi.org Endret 7. januar 2004 av DaXi Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er kort ledning med forlengelse, ja. Forskjellen på 70 og 71 aner jeg ikke. Fant ikke 70 i butikken. Kanskje det bare er en nyere modell. Jeg har bare sett bilde av 70, og det ser ut som omde er helt svarte, mens 71 har fått litt sølvfarge på selve ørepluggene. Kjøpte dem på Lefdal for ca 400. mvh Pantera Lenke til kommentar
gixer Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Har akkurat kjøpt meg Sony MDR-EX71SL, og er kjempeforøyd med dem. Bra lyd. Mye bedre enn tilsvarende fra Koss. Anbefaler dem på det sterkeste. mvh Pantera Har de sånn halslenke da? Kan egentlig Google litt for å finne det ut, men jeg gidder ikke Lenke til kommentar
gixer Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Fant disse liggende i roteskuffen min (gud vet hvor jeg har fått dem fra ). MDR-Q22LP Er faktisk helt brukbar lyd på de, men fy så plagsomt med alt for lang ledning! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg har Panasonic RP-HS79 på dem er det noen halslenke, en øredings på hver siden av nakken og de dingler fritt når de ikke brukes uten å måtte gjøre noe strevsomt. Pleier å feste dem i toppen av jumperen(kragen) hvis det er snakk om lengere perioder. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Jøss. De så bra ut! Hvor får man kjøpt de? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jøss. De så bra ut! Hvor får man kjøpt de? eeeeeeh, det er det som er problemet Jeg kjøpte mine i sør-korea i sommer ferien for rundt 200 og har ikke sett dem andre plasser. Vet at koss har et par lignende med samme opplegget! en del dyrere sikkert, men sikkert bedre. Clasern hadde også noen lignende, men produsenten var helt ukjent og kvaliteten er sikkert like så. Syns dette opplegget er veldig bra, med at du kan alltid ha dem rundt nakken enkelt uten å ha en slik bøyle som tar plass. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....=acc_Headphones Her har dem noe som ser ut som en nyere versjon. Går an å bestille dem derfra, koster ca 30$. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå