Borealis Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Hei, når jeg kobler laptopen til monitor med vanlig displayport-kabel, så blir resultatet et veldig grovt og innzoomet bilde på monitoren. Jeg har gjort dette tidligere med andre monitorer og da har det funket helt fint. Når jeg sjekker skjerminnstillinger, så ser det ut som at operativsystemet tolker monitoren som den minste av de to skjermene og jeg mistenker at problemet kan ligge der, men skjønner ikke hvordan jeg skal løse det Alle svar tas i mot med takk! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Speiler du monitorene eller har du extended den? Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Borealis skrev (5 timer siden): ... så ser det ut som at operativsystemet tolker monitoren som den minste av de to skjermene ... Antar du bruker win10 da det ikke nevnes. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Borealis skrev (6 timer siden): Alle svar tas i mot med takk! DEn ser sånn ut fordi det er skjemmen med laves oppløsing. I samme bilde skal du kunne endre oppløsing på skjermen. Lenke til kommentar
Borealis Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Windows 10 ja. Hva mener du med speile? Helt utenfor dataterminologi. Jeg har forsøkt å «duplisere» noe jeg kan tenke meg er å speile. Jeg har også forsøkt å vise skjermbilde bare på monitor i nedtrekksmenyen under «flere skjermer» under skjerminnstillinger. «Vis bare på 2». Kan ikke endre oppløsning da denne er låst (se bilde). Som man kan se på bildet under identifiserer maskinen skjerm 2 som er monitor som mindre enn laptopskjermen. Endret 10. mars 2021 av Borealis Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 er det internt eller eksternt skjermkort? Det kan se ut som du mangler driver. Lenke til kommentar
Borealis Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 Aner ikke hva det betyr? Det har fungert å koble opp til andre monitorer tidligere. Det er denne det ikke fungerer med. Hvordan skaffer jeg riktig driver, hvordan vet jeg om jeg har internt/eksternt skjermkort, hvordan vet jeg navnet på det jeg har? Jeg er helt blank på dette... Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 do må først velge On 3/10/2021 at 8:39 PM, Borealis said: Windows 10 ja. Hva mener du med speile? Helt utenfor dataterminologi. Jeg har forsøkt å «duplisere» noe jeg kan tenke meg er å speile. Jeg har også forsøkt å vise skjermbilde bare på monitor i nedtrekksmenyen under «flere skjermer» under skjerminnstillinger. «Vis bare på 2». Kan ikke endre oppløsning da denne er låst (se bilde). Som man kan se på bildet under identifiserer maskinen skjerm 2 som er monitor som mindre enn laptopskjermen. tick for make this main display på skjerm nr 2 bro Lenke til kommentar
Borealis Skrevet 17. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2021 (endret) Har sjekket nå. Skjermkortet er oppdatert, men det er fortsatt like ille... Kan monitoren være for gammel. Fungerer med en gang jeg prøver en annen skjerm..? Endret 17. mars 2021 av Borealis Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 Hvilken farve er det på kontaktene på kabelen du bruker ? Blå, hvit eller sort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå