NTB - digi Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Vil etablere Norges første storskalaproduksjon av hydrogenbaserte brenselceller i Narvik Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Hva med produksjon av ammoniakk (NH3) utslippsfritt. Fuelpositive har visst allerede løsningen. Hydrogen er ut , så også både bensin og diesel. Man trenger brenselceller for ammoniakk, ikke hydrogen. Endret 11. mars 2021 av 5CJ56A5D Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Hvorfor gå omveien om hydrogen? Alt for dårlig virkningsgrad og dyrt. Saktegående båter er ikke så vektsensitive og vil fungere fint med batteridrift. Kan skjønne satsing på hydrogen i hurtigbåter og fly, men ikke i fartøy eller kjøretøy der vekten ikke er så kritisk. Ser for meg en storsatsing som ender med store tap. 1 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 11. mars 2021 Del Skrevet 11. mars 2021 Jeg har heller ikke penger/finansiering, noe å vise til og vil bygge fabrikk i Narvik. Skriver TU om meg? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå