Gå til innhold

Polestar og Hydro sammen om ny elektrisk varesykkel


Anbefalte innlegg

Skuffende at de argumenterer med at de nå lager en farkost som er mer effektiv siden den kan flyttes fra bilvei til sykkelvei. Sykkelstiene er ikke for varetransport. Fordi man har funnet et smutthull i loven betyr det ikke at det er moralsk riktig. 

Doningen er grei, men bør kjøre på bilvegene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom på at vi har jo sparkstøttinger om vinteren. En skulle kanskje tro at noe slikt kunne brukes om sommeren.

spark_hjul_vinterbutikken.jpg

Om de nå lager en elektrisk variant så tror jeg det vil bli litt mer interessant. Eller muligens vil de fleste uansett velge el-sparkesykkel eller el-sykkel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a
Simen1 skrev (På 10.3.2021 den 12.42):

Det finnes jo elektriske jekketraller med plattform for føttene. De suser jo av gårde og kan ta hele paller av gangen. Kjekt på f.eks butikklagre. Fordelen med jekketralle er at de kan ta paller, mens denne bare kan håndlastes med f.eks esker. En jekketralle kan gjøre samme jobb, man må bare sette en palle på den først.

Trur ikke en jekketralle vil fungere så særlig bra inne i arkivmagasiner

dimensjoner.jpg

Og oftest skal det hentes ut en eske eller to fra en hylle, eller noen gamle bøker.

Noen av trallene som brukes i dag ser slik ut. Polestar sin varesykkel med flere etasjer for mer nyttelast.

ra-1.jpg

Lenke til kommentar
omBratteng skrev (1 time siden):

Trur ikke en jekketralle vil fungere så særlig bra inne i arkivmagasiner

Og oftest skal det hentes ut en eske eller to fra en hylle, eller noen gamle bøker.

Noen av trallene som brukes i dag ser slik ut. Polestar sin varesykkel med flere etasjer for mer nyttelast.

Gode eksempler.

Fra egen erfaring som tidligere ansatt i butikk i sentrum av Oslo, så hadde et slikt kjøretøy lett erstattet en varebil. Også søppel ble kjørt vekk for oss.

Mesteparten av varene fikk vi tilkjørt, og ved større returer, så ble varene og hentet hos oss. men det var stadig varer vi måtte hente på posthuset som ikke lå veldig langt unna, og returer som måtte fraktes til posthuset. Da var det enten å sende en eller to personer for å ta med seg varene. Noen ganger med en jekketralle, sekketralle eller en annen type tralle man dro eller dyttet foran seg.

Jeg har ingen problemer med å si at en slik sak hadde erstattet disse OG varebil for det aller meste, og de siste prosentene took daglig leder med egen bil, f.eks. handleturer til Ikea eller Staples eller noe sånt. Jeg tror dette ville gjeldt svært mange sentrumsbutikker.

Også butikker som per nå ikke hadde hat et alternativ som er brukbart, kunne brukt dette for frakt av varer til andre butikker eller kunder. F.eks. bakeri og caféer kunne fraktet lunsjvarer og kaffe med en slik og et tilpasset stativ for å frakte varer i flere (lave) etasjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...