Redaksjonen. Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Mange lider av alvorlig søvn-sykdom – uten å vite det: Enkel ny teknologi kan være løsningen Lenke til kommentar
hanneataas Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Fitbit klokker måler Estimated oxygen variation og hevder at stor variasjon i "blood oxygen saturation" kan være koblet til pustevansker. En kompis har høy variasjon like etter innsovning og en til to topper i løpet av natta i tillegg.Hva innebærer dette, og kan dette kobles til søvnapne? Lenke til kommentar
John Hagen Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Dette høres veldig merkelig ut. I 2008 fikk jeg konstantert søvnapne ved hjelp av et lite apparat med noen sensorer. Dette sov jeg med en natt i min egen seng. Dagen etter reiste jeg til sykehuset hvor de analyserte dataene og konstaterte at jeg hadde søvnapne. Merkelig at denne metoden plutselig er ny, og under utvikling. Selve utstyret er nok nytt, men metoden med hjemmetesting er ikke ny. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå