Gå til innhold

Sandy Munro i TU-podkast: Den tyske fabrikken vil løse Teslas kvalitets­problemer


Anbefalte innlegg

Gjest I1RRS7FlJH
  hekomo skrev (På 19.3.2021 den 8.20):

For eksempel snakker du om et åpent telt. Hvor har du det fra? Slik ser teltet ut:

Teltet er også egentlig en aluminiumskonstruksjon.

Ekspander  

Det  at spilene i teltet er laget av aluminium gjør det fremdeles til et telt. Og det er åpent i enden som gjør at alt mulig dritt og møkk blåser inn i det. Ser du bildet? Ser du spilene? Ser du at det er vidt åpent i enden? 

Telt.

image.png.8b9ded30d77191c517144a3d47071c05.png

  hekomo skrev (På 19.3.2021 den 8.20):

Du svarte forresten ikke på det at det var Guillen og ikke Musk som kom på ideen med denne aluminiumsstrukturen. 

Ekspander  

Jeg svarte ikke på det for det spiller absolutt ingen rolle. Det er Tesla sin avgjørelse og Tesla ledes av Elon Musk.

Telt, lappe sammen feilkonstruksjoner med utstyr fra Walmart, lakk som piller av i vask, tak som blåser av, levere ut biler med lang liste med feil. Alt dette er symptomer på en anti-kvalitetskultur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  uname -i skrev (På 19.3.2021 den 8.53):

Telt, lappe sammen feilkonstruksjoner med utstyr fra Walmart, lakk som piller av i vask, tak som blåser av, levere ut biler med lang liste med feil. Alt dette er symptomer på en anti-kvalitetskultur.

Ekspander  

Ja for *alle* Teslaer settes sammen med sølvteip og tyggis, i et åpent partytelt, under sandstorm. Og *alle* biler mister taket med en gang de er ute av syne fra fabrikken..

Skal du noensinne si noe saklig om Tesla?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest I1RRS7FlJH
  Kahuna skrev (På 19.3.2021 den 10.44):

Ja for *alle* Teslaer settes sammen med sølvteip og tyggis, i et åpent partytelt, under sandstorm. Og *alle* biler mister taket med en gang de er ute av syne fra fabrikken..

Ekspander  

Fin stråmann. Alt dette er et resultat av kultur. Når folk reiser langveisfra for å hente en ny bil på en parkeringsplass i gokk og får en liste over dokumenterte skavanker med beskjed om å komme tilbake til neste år for å få det fikset, så ligger det en holdning til grunn. Og den holdningen er at det er viktigere å gjennomføre en leveranse enn å levere kvalitet.  Kvaliteten blir ikke bedre før de prioriteringene endres.

Lenke til kommentar
  uname -i skrev (På 19.3.2021 den 11.08):

Fin stråmann. Alt dette er et resultat av kultur. Når folk reiser langveisfra for å hente en ny bil på en parkeringsplass i gokk og får en liste over dokumenterte skavanker med beskjed om å komme tilbake til neste år for å få det fikset, så ligger det en holdning til grunn. Og den holdningen er at det er viktigere å gjennomføre en leveranse enn å levere kvalitet.  Kvaliteten blir ikke bedre før de prioriteringene endres.

Ekspander  

Hvor mange biler har mistet taket igjen? Tusenvis? Eller var det kanskje noen ytterst få? Som du utnevner til et universelt problem med Tesla sine biler fordi...ja hvorfor det? Har Elon Musk kjørt ihjel bikkja di? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest I1RRS7FlJH
  Kahuna skrev (På 19.3.2021 den 11.17):

Hvor mange biler har mistet taket igjen? Tusenvis? Eller var det kanskje noen ytterst få? Som du utnevner til et universelt problem med Tesla sine biler fordi...ja hvorfor det? 

Ekspander  

Fin stråmann. Jeg vet ikke hvor mange tak det gjaldt, men de måtte gjøre en recall for å feste dem bedre. Men jeg skjønner hvorfor du henger deg opp i dette. For du har egentlig ikke noen motargumenter. Det jeg skriver om kvalitetskultur i Tesla er et faktum. Men du kan jo finne BMW og Mercedes-.forhandlere som pusher biler med åpenbare skader og skavanker og fortelle deg at det bare er å komme tilbake neste år og stille seg i den lange køen for å få det utbedret.

Ingen argumenter, bare sinne.

  Kahuna skrev (På 19.3.2021 den 11.17):

 Har Elon Musk kjørt ihjel bikkja di? 

Ekspander  

 

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
Gjest I1RRS7FlJH
  Kahuna skrev (På 19.3.2021 den 11.39):

Og akkurat *der* demonstrerer du din egen saklighet. Du *aner* ikke hvor mange biler det gjelder men like fullt opphøyer du dette til et universelt problem.

Ekspander  

Det har ikke jeg skrevet et eneste sted. Nå må du slutte med dette lavmålet ditt. Det som er universelt her er kvalitetskulturen. Løse tak og alt det andre i snøskredet med problemer er en konsekvens av denne kulturen.

Fortell meg om en annen produsent som gjentatte ganger leverer ut en splitter ny bil med grove lakkfeil, løs trim og skeive karosseriplater og forteller at det bare er å komme til neste år og få det fikset.

OK, litt om hvor mange tak det gjaldt da. Sånn nå kan du finne på noe annet lavmål.

Tesla recalls 9,500 Model X and Model Y cars over roof, bolt issues

Lenke til kommentar
  uname -i skrev (På 19.3.2021 den 8.53):

Det  at spilene i teltet er laget av aluminium gjør det fremdeles til et telt. Og det er åpent i enden som gjør at alt mulig dritt og møkk blåser inn i det. Ser du bildet? Ser du spilene? Ser du at det er vidt åpent i enden? 

Telt.

image.png.8b9ded30d77191c517144a3d47071c05.png

Jeg svarte ikke på det for det spiller absolutt ingen rolle. Det er Tesla sin avgjørelse og Tesla ledes av Elon Musk.

Telt, lappe sammen feilkonstruksjoner med utstyr fra Walmart, lakk som piller av i vask, tak som blåser av, levere ut biler med lang liste med feil. Alt dette er symptomer på en anti-kvalitetskultur.

Ekspander  

Tror nok dessverre du har funnet et bilde av da det var under konstruksjon. Se etter 2:10 i denne videoen:

Uansett er nok dine vanlige konstruerte problemstillinger ikke reelle i virkeligheten, da det åpenbart ikke er vanskelig å bare sette opp en sperre for slikt hvis det er behov for det. Trodde du virkelig at hvis dine falske og oppkonstruerte problemstillinger var reelle, så ville de ikke ha gjort noe med det?

Mener du at Jerome Guillen er ubrukelig og inkompetent?

Selvsagt spiller det en rolle at det er Jerome Guillen som sto bak ideen, siden dere hele tiden angriper Musk for dette. At Musk er med på gode ideer fra de som jobber under ham er jo bare en styrke. Men det var altså ikke hans ide, så når dere angriper den så idiotforklarer dere alle de som har bidratt.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du begynner å snakke om Walmart her.

Og jeg har tatt imot flere Teslaer. Ingen lang liste med feil på noen av dem. Så her er det nok enda flere fantastihistorier fra deg igjen.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  uname -i skrev (På 19.3.2021 den 11.46):

Det har ikke jeg skrevet et eneste sted. Nå må du slutte med dette lavmålet ditt. Det som er universelt her er kvalitetskulturen. Løse tak og alt det andre i snøskredet med problemer er en konsekvens av denne kulturen.

Fortell meg om en annen produsent som gjentatte ganger leverer ut en splitter ny bil med grove lakkfeil, løs trim og skeive karosseriplater og forteller at det bare er å komme til neste år og få det fikset.

OK, litt om hvor mange tak det gjaldt da. Sånn nå kan du finne på noe annet lavmål.

Tesla recalls 9,500 Model X and Model Y cars over roof, bolt issues

Ekspander  

Hvis en tilbakekalling fra Tesla betyr at de har dårlig kvalitet, så har jo alle andre, inkludert Toyota også dårlig kvalitet. Siden de stadig må tilbakekalle hundretusenvis av biler, mener jeg.

Leverer ut en bil med feil sier du? Det har også alle produsenter gjort. Hva er poenget ditt?

Tydeligvis mener du at alle som lager biler har en dårlig kvalitetskultur. Hvis du skal være konsekvent da. Men vi vet jo sannheten.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest I1RRS7FlJH
  hekomo skrev (På 19.3.2021 den 15.06):

Tror nok dessverre du har funnet et bilde av da det var under konstruksjon. Se etter 2:10 i denne videoen igjen.

Ekspander  

Det er helt klart åpent på den ene siden. Det så man under den berømmelige opprampingen hvor alt som kunne krype og gå, inkludert Laila på regnskap, ble sendt inn i sirkusteltet for å sette sammen luksusbilen din.

  hekomo skrev (På 19.3.2021 den 15.06):

Mener du at Jerome Guillen er ubrukelig og inkompetent?

Selvsagt spiller det en rolle at det er Jerome Guillen som sto bak ideen, siden dere hele tiden angriper Musk for dette. At Musk er med på gode ideer fra de som jobber under ham er jo bare en styrke. Men det var altså ikke hans ide, så når dere angriper den så idiotforklarer dere alle de som har bidratt.

Ekspander  

Jeg har ikke tenkt å bruke veldig mye tid på å forske på hvorfor du stadig vekk henger deg opp i denne Jerome. Det er som sagt Tesla sitt valg å sette opp disse teltene og det var ikke denne Jerome-karen som bestemte at Tesla skulle slå dem opp.

  hekomo skrev (På 19.3.2021 den 15.06):

Og jeg har tatt imot flere Teslaer. Ingen lang liste med feil på noen av dem. Så her er det nok enda flere fantastihistorier fra deg igjen.

Ekspander  

Consumer Reports, forbrukerrådet og en haug andre bekrefter det jeg skriver. Så får publikum velge om de heller setter sin lit til udokumenterte påstander fra 24/7 misjonærer og aksjonærer i Tesla. Fritt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...