Gå til innhold

Sandy Munro i TU-podkast: Den tyske fabrikken vil løse Teslas kvalitets­problemer


Anbefalte innlegg

hekomo skrev (1 minutt siden):

Tesla har ikke elendig kvalitet, men det er et faktum at fabrikkbygningen ikke er optimalisert for Teslas produksjon. Det er utdaterte lokaler, og derfor har Tesla tatt lærdom av dette og bygger nå nytt i stedet for å overta utdaterte bygninger.

Jo,  Teslaer har elendig kvalitet og ikke bare det, elendig service. Det viser undersøkelser(Consumer  Reports, JD Power). Det har ingenting med bygningene å gjøre. Det har med at man gir blaffen, ikke klarer å bygge med kvalitet, fjerner kvalitetskontroller og med vitende og vilje prøver å prakke biler med åpenbare feil på kunder. (Klarer man det ikke første gangen, så er det bare å prøve igjen og igjen til noen er dumme nok til å ta den i mot.)

Disse oppslåtte sirkusteltene er bare en del av komedien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (På 13.3.2021 den 14.40):

Jo,  Teslaer har elendig kvalitet og ikke bare det, elendig service. Det viser undersøkelser(Consumer  Reports, JD Power). Det har ingenting med bygningene å gjøre. Det har med at man gir blaffen, ikke klarer å bygge med kvalitet, fjerner kvalitetskontroller og med vitende og vilje prøver å prakke biler med åpenbare feil på kunder. (Klarer man det ikke første gangen, så er det bare å prøve igjen og igjen til noen er dumme nok til å ta den i mot.)

Disse oppslåtte sirkusteltene er bare en del av komedien.

Nei, Teslaer har slett ikke elendig kvalitet. Men hvis du først skal snakke om undersøkelser så topper jo Tesla kvalitetsundersøkelser i Kina.

Hvis Teslaer hadde vært så dårlige så hadde de ikke klart å øke salget med over 60% i fjerde kvartal, og ikke hadde de klart å ha de mest fornøyde kundene i verden heller.

Men pytt pytt, hvem bryr seg om hva kundene faktisk mener om egne biler?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 13.3.2021 den 19.31):

"At du har jobbet i en utdatert bransje gir deg ikke akkurat veldig stor troverdighet her.

Du har ikke peiling på hva du snakker om. Du baserer deg på hva 60-åringer kjøpte av biler for ti år siden.

Det blir som en som har jobbet med hest og kjerre hele livet skal belære folk om biler. LOL."

Nå er vi alle veldig spente, for jeg regner med at du har tenkt å fortelle oss hvor din kompetanse og efaring på bil kommer fra? 😅

Det er ikke jeg som påstår at jeg er ekspert og vet alt. Det er du som kommer brasende inn her med høy sigaføring, før du løper rett inn i veggen når du møter på fakta.  

AL123 skrev (På 13.3.2021 den 19.24):

"Man kan jo spørre deg om det samme. Du er absolutt ikke oppdatert på teknologi men likevel skal du kommentere om ting du ikke ahr greie på."

Virkelig? 😅 Utfordrer deg gjerne til å teste min bilkompetanse/elbilkompetanse 😅

Den er avslørt for lengst. Det er mange som har plukket fra hverandre det du skriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 timer siden):

Men pytt pytt, hvem bryr seg om hva kundene faktisk mener om egne biler?

Jeg bryr meg like mye om det som jeg bryr meg om Harley Davidson-fans mening om Harley Davidson og Scientologi-medlemmers mening om egen religion. Nøyaktig null.

"I love the car, but...(lang liste med skavanker utenkelig for andre bilmerker)" er blitt et Tesla-meme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg like mye om det som jeg bryr meg om Harley Davidson-fans mening om Harley Davidson og Scientologi-medlemmers mening om egen religion. Nøyaktig null.

"I love the car, but...(lang liste med skavanker utenkelig for andre bilmerker)" er blitt et Tesla-meme.

Men hvorfor skal vi bry oss om hva *du* mener om Tesla? Du er fullstendig ute av stand til å ytre noe som helst konstruktivt om Tesla og din holdning til Elon Musk er en sak for psykiatrien!

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (36 minutter siden):

Jeg bryr meg like mye om det som jeg bryr meg om Harley Davidson-fans mening om Harley Davidson og Scientologi-medlemmers mening om egen religion. Nøyaktig null.

"I love the car, but...(lang liste med skavanker utenkelig for andre bilmerker)" er blitt et Tesla-meme.

Ikke noe "but" her, gitt. Er det ikke rart at omtrent alle som skaffer seg Tesla blir medlemmer av denne religionen? Det sier jo litt om hvor bra bilene er, og hvordan kundene elsker bilene tross alle påstander fra ikke-eiere om hvor dårlige de liksom skal være.

Da er jeg litt mer bekymret for de som bruker store deler av livet sitt til å hate et selskap og spre falske påstander og negativitet rundt det.

Tenk å ikke engang eie (eller ha prøvd!) en Tesla og likevel ha så ekstremt bastante meninger som går på tvers av det eierne selv sier!

(Så er det ikke slik at Tesla er perfekte. Men det er det ingen som er, så jeg ser ikke noen grunn til å gå nærmere inn på det nå.)

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 minutter siden):

Da er jeg litt mer bekymret for de som bruker store deler av livet sitt til å hate et selskap og spre falske påstander og negativitet rundt det.

Din automatiske respons når noen ikke deler din tanketomme og ukritiske beundring av Musk og Tesla er "hatere" og "shortere". En ukomplisert tilværelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

4 Innlegg forsvant, barnslig krangling er fjernet. Minner om hva retningslinjene sier: 

Sitat

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
uname -i skrev (11 timer siden):

Din automatiske respons når noen ikke deler din tanketomme og ukritiske beundring av Musk og Tesla er "hatere" og "shortere". En ukomplisert tilværelse.

Vel nei, det er min respons når noen kun er negative og alltid skal prøve å vinkle ting negativt.

Som for eksempel måten du og andre her hele tiden snakker nedlatende om at "Tesla bygger biler i telt". Er dere klar over at det ikke var Elon Musk som kom opp med denne ideen, men Jerome Guillen? Samme person var ansvarlig for gjennomføringen av konstruksjonen av  Kina-fabrikken, som jo må sies å ha vært en knallsuksess (ferdig på rekordtid, svært høy kvalitet, rask oppramping av produksjon, osv.). Så når dere er så ivrige etter å angripe Tesla og Musk at dere griper fatt i hva det måtte være, så ender dere med å angripe svært dyktige personer som har vist seg å være i stand til å gjennomføre fantastiske ting.

Teltet var visstnok noe av det som reddet Model 3-produksjonen. Blant annet fordi det var store forbedringer der i forhold til de opprinnelige lokalene. De brukte mye de lærte fra de opprinnelige lokalene og brukte det på teltet, som viste seg å være en knallsuksess. Lærdommene tok de så videre til Kina, og så til Berlin og Texas.

Så når dere rakker ned på for eksempel dette teltet og gjør narr av det som om det skulle være noe negativt, så viser dere bare at dere ikke evner å sette dere skikkelig inn i ting, eller at dere bevisst narrer folk med villedende argumenter.

(Guillen har visst lenge ønsket å fokusere på Tesla Semi på heltid, forresten. Og nå har han fått den rollen. Han brenner visst for akkurat dette produktet. Det tyder på at Semi kanskje er nærmere enn mange tror.)

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 15.3.2021 den 19.14):

Det er ikke jeg som påstår at jeg er ekspert og vet alt. 

 

Joda, det er faktisk det 🙂. Du skriver helt vanvittig tåpelige ting, og det er åpenbart at du ikke kan noe som helst om bil.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 timer siden):

Teltet var visstnok noe av det som reddet Model 3-produksjonen. Blant annet fordi det var store forbedringer der i forhold til de opprinnelige lokalene.

Du mener at et åpent telt på parkeringsplassen utsatt for vær, vind, røykskyer fra skogbrann og alt mulig dritt er bedre enn et klimakontrollert lokale i en ekte bygning? Er det noen grenser for hva du er villig til å tro på?

Det å bygge biler i et sirkustelt på parkeringsplassen sier noe om holdningen til kvalitet og perfeksjon. I tillegg så vet man at når det knep som mest så sendte de alt som kunne krype og gå, inkludert Laila på regnskap, inn i dette teltet med en skiftenøkkel i hånda.

Som sagt, kvalitet er kultur, holdninger og prioriteringer. Ved enhver korsvei så har Tesla valgt å pushe skrot ut fabrikkdøra framfor å tenke langsiktig.

 

hekomo skrev (11 timer siden):

(Guillen har visst lenge ønsket å fokusere på Tesla Semi på heltid, forresten. Og nå har han fått den rollen. Han brenner visst for akkurat dette produktet. Det tyder på at Semi kanskje er nærmere enn mange tror.)

Eller det tyder på at nok en kvalifisert leder er på vei ut av selskapet. Du blir ikke betenkt av at masse seniorer forsvinner og at de ikke klarer å finne kvalifiserte folk utenfra for å bekle rollen, men må ty til internt opprykk for folk som knapt er tørre bak øra? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (38 minutter siden):

Du mener at et åpent telt på parkeringsplassen utsatt for vær, vind, røykskyer fra skogbrann og alt mulig dritt er bedre enn et klimakontrollert lokale i en ekte bygning? Er det noen grenser for hva du er villig til å tro på?

Det å bygge biler i et sirkustelt på parkeringsplassen sier noe om holdningen til kvalitet og perfeksjon. I tillegg så vet man at når det knep som mest så sendte de alt som kunne krype og gå, inkludert Laila på regnskap, inn i dette teltet med en skiftenøkkel i hånda.

Som sagt, kvalitet er kultur, holdninger og prioriteringer. Ved enhver korsvei så har Tesla valgt å pushe skrot ut fabrikkdøra framfor å tenke langsiktig.

 

Eller det tyder på at nok en kvalifisert leder er på vei ut av selskapet. Du blir ikke betenkt av at masse seniorer forsvinner og at de ikke klarer å finne kvalifiserte folk utenfra for å bekle rollen, men må ty til internt opprykk for folk som knapt er tørre bak øra? 

Du vet vel så godt som alle andre at dette var en midlertidig workaround for å løse et mer prekært problem der og da. Det var aldri ment å bli en permanent løsning, og i motsetning til midlertidige avgifter fra den norske stat, så ble teltet avviklet når de hadde fått løst problemet.

Der og da var det tydeligvis en veldig god løsning, fordi de løste det raskere enn å smelle opp en ny fabrikk eller fabrikk-bygning.

Måten du angriper dette på, understreker jo inntrykket av at du tar absolutt alt som kan brukes mot EM og Tesla en lang vei for å sverte både EM som person og Tesla som selskap, selv om du vet det er feil.

Dette slår dessverre bare tilbake på deg selv, for alt du påstår, blir veid opp mot dette, og troverdigheten din er ikke lengre tynnslitt, den er fullstendig borte. Skjerpings.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 timer siden):

Du vet vel så godt som alle andre at dette var en midlertidig workaround for å løse et mer prekært problem der og da. Det var aldri ment å bli en permanent løsning, og i motsetning til midlertidige avgifter fra den norske stat, så ble teltet avviklet når de hadde fått løst problemet.

Midlertidig? Ikke bare er teltet i operasjon. De har satt opp enda FLERE telt. 

Snowleopard skrev (2 timer siden):

Måten du angriper dette på, understreker jo inntrykket av at du tar absolutt alt som kan brukes mot EM og Tesla en lang vei for å sverte både EM som person og Tesla som selskap, selv om du vet det er feil.

Nå må du roe deg. Artikkelen handler om kvalitet og det hvem som helst kan observere er at nødløsninger, snarveier og "ere så nøya a" er en rød tråd i alt de foretar seg. Tesla Ukeblad henter inn en fan og aksjeeier med diverse påstander. Som er høyst diskutable og det er det som skjer i et diskusjonsforum.. Diskusjon.

Snowleopard skrev (2 timer siden):

Dette slår dessverre bare tilbake på deg selv, for alt du påstår, blir veid opp mot dette, og troverdigheten din er ikke lengre tynnslitt, den er fullstendig borte. Skjerpings.

Jeg vet at du og andre her,  knytter sin personlige identitet til verdens største bilselskap og verdens rikeste person, men det bør resten slippe å belemres med.

Endret av uname -i
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (15 minutter siden):

Ikke bare er teltet i operasjon. De har satt opp enda FLERE telt. 

Nå må du roe deg. Artikkelen handler om kvalitet og det hvem som helst kan observere er at nødløsninger, snarveier og "ere så nøya a" er en rød tråd i alt de foretar seg. Tesla Ukeblad henter inn en fan og aksjeeier med diverse påstander. Som er høyst diskutable og det er det som skjer i et diskusjonsforum.. Diskusjon.

Jeg vet at du og andre her,  knytter sin personlige identitet til verdens største bilselskap og verdens rikeste person, men det bør andre slippe å belemres med.

I motsetning til deg, så ånder jeg ikke og lever ikke av eller for/mot Tesla. Jeg liker bilene, jeg liker mye av det EM gjør, men han er nok ingen gudefigur for meg, eller djevelfigur som i dine øyne.

Jeg kjører altså en Hyundai for øyeblikket, og synes det er mange spennende biler fra mange forskjellige leverandører, inkludert Tesla. Jeg har dessverre for det mer kvaler mot favoritten din VW, så det er temmelig utenkelig at jeg ender opp med noe fra det konsernet. Litt som at jeg ikke vil ha Apple, men liker ikke Samsung-telefoner heller, så jeg har en LG, som tilfeldigvis også er koreansk som bilen min.

Men dine betraktninger om sannheter og dets motside løgner, beviser du jo nok en gang at ikke inneholder relevans. Her er det bare mer bias.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (21 minutter siden):

Jeg har dessverre for det mer kvaler mot favoritten din VW, så det er temmelig utenkelig at jeg ender opp med noe fra det konsernet.

Jeg kunne aldri tenkt meg en bil fra VW. Det er problemet med noen av hardcore-fansen her. De abonnerer på en ferdigsydd og ferdigtenkt pakke med faste meninger om alt mulig og tror at alle andre er som dem. Det er bare å se hvor utrolig samstemte de er i omtrent samtlige temaer.

Endret av uname -i
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 17.3.2021 den 10.11):

Du mener at et åpent telt på parkeringsplassen utsatt for vær, vind, røykskyer fra skogbrann og alt mulig dritt er bedre enn et klimakontrollert lokale i en ekte bygning? Er det noen grenser for hva du er villig til å tro på?

Det å bygge biler i et sirkustelt på parkeringsplassen sier noe om holdningen til kvalitet og perfeksjon. I tillegg så vet man at når det knep som mest så sendte de alt som kunne krype og gå, inkludert Laila på regnskap, inn i dette teltet med en skiftenøkkel i hånda.

Som sagt, kvalitet er kultur, holdninger og prioriteringer. Ved enhver korsvei så har Tesla valgt å pushe skrot ut fabrikkdøra framfor å tenke langsiktig.

Eller det tyder på at nok en kvalifisert leder er på vei ut av selskapet. Du blir ikke betenkt av at masse seniorer forsvinner og at de ikke klarer å finne kvalifiserte folk utenfra for å bekle rollen, men må ty til internt opprykk for folk som knapt er tørre bak øra? 

Det er du som har sterke meninger om dette. Åpenbart har fagpersoner som Jerome Guillen vurdert at dette var en god løsning. Jeg tror nok at du som vanlig dikter opp problemstillinger som ikke er reelle.

For eksempel snakker du om et åpent telt. Hvor har du det fra? Slik ser teltet ut:

Analysts Impressed By Tesla Model 3 Tent, Build Quality, Production Speed

Teltet er også egentlig en aluminiumskonstruksjon.

Det å bygge biler i en aluminiumskonstruksjon satt opp på rekordtid og med bedre layout enn den opprinnelige fabrikkbygningen sier noe om hvor innovativt selskap vi har å gjøre med her.

Jeg tror ikke akkurat du skal snakke for høyt om kultur og holdninger.

Du svarte forresten ikke på det at det var Guillen og ikke Musk som kom på ideen med denne aluminiumsstrukturen. Samme person var ansvarlig for gjennomføringen av konstruksjonen av  Kina-fabrikken, som jo må sies å ha vært en knallsuksess (ferdig på rekordtid, svært høy kvalitet, rask oppramping av produksjon, osv.). Så når dere er så ivrige etter å angripe Tesla og Musk at dere griper fatt i hva det måtte være, så ender dere med å angripe svært dyktige personer som har vist seg å være i stand til å gjennomføre fantastiske ting.

Hvilken leder er på vei ut av selskapet? Du tenker på Jerome Guillen, som selv ønsket å lede Semi-satsningen fordi han brenner for det?

Dere har jo skrålt om alle lederne som har sluttet i mange år og hver eneste gang insistert på at det viser at Tesla er på vei mot katastrofen. Dere har tatt feil. Hver eneste gang. I flere år.

Noe å tenke på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (18 minutter siden):

Det er du som har sterke meninger om dette. Åpenbart har fagpersoner som Jerome Guillen vurdert at dette var en god løsning. Jeg tror nok at du som vanlig dikter opp problemstillinger som ikke er reelle.

For eksempel snakker du om et åpent telt. Hvor har du det fra? Slik ser teltet ut:

Analysts Impressed By Tesla Model 3 Tent, Build Quality, Production Speed

Teltet er også egentlig en aluminiumskonstruksjon.

Det å bygge biler i en aluminiumskonstruksjon satt opp på rekordtid og med bedre layout enn den opprinnelige fabrikkbygningen sier noe om hvor innovativt selskap vi har å gjøre med her.

Jeg tror ikke akkurat du skal snakke for høyt om kultur og holdninger.

Du svarte forresten ikke på det at det var Guillen og ikke Musk som kom på ideen med denne aluminiumsstrukturen. Samme person var ansvarlig for gjennomføringen av konstruksjonen av  Kina-fabrikken, som jo må sies å ha vært en knallsuksess (ferdig på rekordtid, svært høy kvalitet, rask oppramping av produksjon, osv.). Så når dere er så ivrige etter å angripe Tesla og Musk at dere griper fatt i hva det måtte være, så ender dere med å angripe svært dyktige personer som har vist seg å være i stand til å gjennomføre fantastiske ting.

Hvilken leder er på vei ut av selskapet? Du tenker på Jerome Guillen, som selv ønsket å lede Semi-satsningen fordi han brenner for det?

Dere har jo skrålt om alle lederne som har sluttet i mange år og hver eneste gang insistert på at det viser at Tesla er på vei mot katastrofen. Dere har tatt feil. Hver eneste gang. I flere år.

Noe å tenke på.

Det er ikke noe telt. Det er en rubhall. Veldig mye brukt i industrien. Også i Norge.

Men for troll som uname så passer det jo svært godt å harselere med "teltet".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...