AntonMarkmus Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) I går var 8. mars, kvinnedagen. Og en del greier ble det med det, så klart. Mange eksempler i forskjellige medier om hvor undertrykkede dagens norske kvinner egentlig er hvis du tenker skikkelig godt over det, og hvor fæle menn er bare sånn fra naturens side fra starten av. F.eks. var det nytt for meg at de dukkene de bruker i kræsjtesting av biler er designet til å passe kun på menn, noe som fører til av kvinner blir mindre trygge i trafikken. Og dette er forresten ikke cherry-picking av en enkelt dråpe i det store hav, men et bevis på en systemisk undertrykkelse av kvinner i regi av menn, og et samfunn som er laget av og for menn. For er det en ting vi menn er kjent for, så er det nettopp det at vi ikke bryr oss om kvinners sikkerhet. Det er jo ikke sånn at kvinner sitter på et biologisk reproduksjonsapparat eller noe sånt, så det er typisk oss å holde på sånn. Og så ble det så klart en del fokus på "lønnsgapet" igjen. Helt utrolig at vi ikke har klart å løse det her enda, at det fortsatt er sånn at hvis du summerer opp den samlede mannlige inntekt per time og sammenligner med den samlede kvinnelige inntekt per time, og lar være å kontrollere for hvilke yrker og stillinger vi egentlig sammenligner her, tjener menn mer enn kvinner for samme antall arbeidstimertimer. Og hvis det vil komme en kverulant nå og påpeke at kvinner selekterer menn bl.a. på inntekt og ambisjoner, og at et lønnsgap derfor er helt naturlig, vil jeg bare si til deg: Du er bokstavelig talt Hitler. Og alle dere andre vil jeg ønske en vel overstått kvinnedag. La oss skjerpe oss nå, menn, svin, og få satt et par pupper på de kræsjtest-dukkene. Slutt å være så egoistiske hele tiden, og bare vær bedre. Ok? Endret 9. mars 2021 av AntonMarkmus 2 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Sitat It may surprise you to learn that it wasn't until 2003 that the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) began to sometimes use female crash test dummies when simulating crashes to determine the safety of vehicles. Men selv her blir kvinnene utsatt for et urealistisk kroppspress..... Garantert en mann som lagde disse. Og hva med setebelte? Det er utrolig mer ubekvemt å bruke for damer. Særlig om de har store bryst. Nei, fy skam oss hele gjengen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) Her er en fin kommentar i avisen om Meghan https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wenLqn/det-er-alltid-kvinnen-som-faar-skylden Like fin var ikke Piers Morgan som måtte gå etter uttalelse: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/oA9QKW/forlater-tv-jobb-etter-markle-uttalelser Endret 9. mars 2021 av Svein M Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 AntonMarkmus skrev (På 9.3.2021 den 16.51): Og hvis det vil komme en kverulant nå og påpeke at kvinner selekterer menn bl.a. på inntekt og ambisjoner, og at et lønnsgap derfor er helt naturlig, vil jeg bare si til deg: Du er bokstavelig talt Hitler. Sieg heil, eller som en vitenskapsmann ville ha sag: Det kalles hypergamy. Ellers vil jeg gratulere deg med en av de mest usammenhengende postene jeg noensinne har sett. Kris85 skrev (På 9.3.2021 den 18.14): Men selv her blir kvinnene utsatt for et urealistisk kroppspress..... Fy skamme oss som ønsker oss mer sunne mennesker, uff a meg a gett. Kris85 skrev (På 9.3.2021 den 18.14): Særlig om de har store bryst. omy gawd store bryst, hvor??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå