Gå til innhold

Tm803 vs NX7000 vs NC6000 vs [ditt forslag]


ponke

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Spørsmålet blir derimot, hvordan er kvaliteten på denne maskinen egentlig...

Er lokket noe ekstra beskyttet med tanke på skjermen... Tastaturet? Støy og reel batteritid? Hm, the hunt continues...

Du kan jo alltids kjøpe den og returnere den om du ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen er 19821,40 på ad.no. Dette er forøvrig samme firmaet.

AD.no hadde ikke så veldig god karakter i webshopguiden her på HW.no, så jeg tror jeg velger å holde meg unna de foreløpig, spesielt da det kan hende jeg ikke vil beholde produktet. Virker som om de tar en del gebyrer...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt/bestilt en maskin. En tilnærmet ubrukt maskin av typen... hold på hatten for dette blir et sjokk;

 

Compaq Evo N800w

 

Ja, jeg vet, en "gammel" maskin med en "dårlig" CPU, men jeg har tenkt gjennom dette, tro meg :)

 

Jeg får med alle de 3 tilgjengelige multiport modulene (WLAN, Bluetooth™, GSM/GPRS, sisten har jeg ikke bruk for, men... men... :p).

Maskinen er tydeligvis oppgradert til 1GB minne ;)

Leveres med P4m 2,2Ghz (mer en god nok ytelse for mitt bruk)

Kombinert CD-brenner/DVD-leser.

60GB HD

ATI® Mobility™ Fire GL 9000 m/64MB minne

UXGA-skjerm (1600*1200)

Norsk tastatur (flere har sagt at N800w leveres med engelsk originalt og at det koster litt å bytte)

 

Får maskinen på onsdag om selger følger sitt utsagn om at han sender den i morgen. Garantien er god til 2006. :)

 

Gleder meg litt... Eneste aber denne maskinen har mot de andre jeg har vurdert hittils er egentlig batteritid og noe varme/støy når den er i heftig bruk.

 

Om jeg ikke er fornøyd med denne kommer jeg til å selge den og tilbehøret/ekstrautstyret hver for seg og kjøpe en annen. Men jeg tror jeg skal bli ganske fornøyd. Og nei, jeg forhåndsbetalte ikke, selger skal sende den i oppkrav så jeg kan sjekke at det ikke er noe muffens :)

 

Takker uansett for alle hjelp/råd/tips fra alle brukerne! Om jeg ikke blir fornøyd med denne så kommer jeg, som sagt, selge den og begynne å lete igjen. Da kommer jeg til å fortsette å poste her, eller noe sånt... :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hm, betaler kanskje litt mye for den. Eller hva tror dere? Blir jeg helt "lurt" eller kan jeg gå videre med handelen og være fornøyd med prisen?

Husk, dette er en såkalt arbeidsstasjonsmaskin fra Compaq som den dag i dag koster godt over 30000 å få tak på.

Det jeg betaler for den, med ekstrautstyret og oppgradert minne, blir 18500 NOK inkludert porto. Syntes det var "på kanten", men tok det pga at jeg ikke fikk tak på noen TM803LMi og ingen annen maskin denne klassen og med den kvaliteten kjapt og på 2-3 dager.

 

Jaja, fortsatt en ganske konge maskin til 18500 :p

Skal være en ganske god service-/garantiavtale på de også...

 

Huff, nå prøver jeg å rettferdiggjøre kjøpet for meg selv når jeg egentlig syntes det var en grei handel. Tror jeg er skeptisk fordi jeg aldri har brukt så mye penger på en maskin før.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor kjapp (eller treg) er harddisken?

5400 RPM

 

Mvh kjello2

Nice. Da holder den fortsatt en høy standard i forhold til dagens maskiner med tanke på skjermen og skjermkortet. Prosessoren tilsvarer vel en 1.4 Centrino eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Kjello!

 

Grattis med ny bærbar! Jeg har en kollega som har den maskinen der. Og jeg har tatt på den:) Meget fin kvalitet på maskinen, minner meget mye om IBM chassis og "feel". Tastaturet er meget bra (synes jeg), skjermkortet ditt tilsvarer radeon 9000 men arbeidsstasjon kvalitet. 3d programmer digger Fire GL kortene. Det kuleste med maskinen er at den er lydløs omtrent. Til prisen og utstyret må jeg si at kjøpet virker meget lovende og hvis maskinen er i god stand mht. riper og slike ting (jeg bryr meg om sånt), så har du gjort det dritbra. Forskjellen på den maskinen og en T40p er tilnermet lik null. De "minner" mye om hverandre med tanke på specs. Og det meste egentlig. Bare at maskinen du har bestillt mest sannsynlig vil yte akkurat samme kanskje til og med bedre mht. 1 gig ram.

 

Gi oss feedback pls på maskinen når du har prøvd den litt:)

Lenke til kommentar
Kjello!

 

Grattis med ny bærbar! Jeg har en kollega som har den maskinen der. Og jeg har tatt på den:) Meget fin kvalitet på maskinen, minner meget mye om IBM chassis og "feel". Tastaturet er meget bra (synes jeg), skjermkortet ditt tilsvarer radeon 9000 men arbeidsstasjon kvalitet. 3d programmer digger Fire GL kortene. Det kuleste med maskinen er at den er lydløs omtrent. Til prisen og utstyret må jeg si at kjøpet virker meget lovende og hvis maskinen er i god stand mht. riper og slike ting (jeg bryr meg om sånt), så har du gjort det dritbra. Forskjellen på den maskinen og en T40p er tilnermet lik null. De "minner" mye om hverandre med tanke på specs. Og det meste egentlig. Bare at maskinen du har bestillt mest sannsynlig vil yte akkurat samme kanskje til og med bedre mht. 1 gig ram. 

 

Gi oss feedback pls på maskinen når du har prøvd den litt:)

Fikk sporingsnummeret for noen timer siden, og pakken på totalt skarve 6,5Kg er på vei, burde komme på onsdag morgen etter mine kalkulasjoner og erfaringer med hensyn til Posten ;)

 

Dette lovte meget bra om den nærmest er lydløs når den blir lett brukt, men er du sikker på at du mener den N800* maskina med P4m nå? Min erfaring med P4m-maskiner er at de støyer sinnsvakt når de starter viftene godt. Men kanskje N800w fikser litt på dette. Maskinen skal være som ny, ingen døde piksler, skjermen bare vasket med vann osv osv. Tastaturet ble skiftet til norsk, en ting som koster ca 700-800 å få gjort av Infocare.

 

Maskinen skal nok klare å tilfredsstille den hverdagslige spillingen av Q3A, RQ3, AQ2, CS (Jada, jada... :p) og NFSU i 800*600, noe som gir god ytelse og ingen "blur"/utjevning av pikselforskjeller på den høytoppløselige skjermen. Gleder meg litt til den kommer i alle fall, det er sikkert. Får port-replikator på torsdag om Komplett får ut fingeren og i alle fall pakker de 4 varene som alle var på lager til i morgen (Hjelp! Hva har skjedd med Komplett, klarer de ikke å levere varer til Posten når man bestiller før klokken 12 samme dag lengre?!?!). Blir en grei arbeidsmaskin i alle fall, tror jeg :) Begynner å bli mer og mer tilfreds med handelen. Selgeren skal nok antageligvis være seriøs, han hadde mange pluss på QXL.no i alle fall (der jeg traff på han ved en tilfeldighet, ville ha en maskin kjapt, og han var interessert i å selge kjapt utenom QXL, så auksjonen ble avbrutt av selger etter 10 minutter ;)). *tihi* (små barn, store gleder :D)

 

Skal selvsagt gi feedback på maskinen når jeg har fått prøvd den ordentlig (og med port-replikator (basic-versjonen fordi den hadde alt til en grei pris)). Selv om maskinen i seg selv er noe "utdatert" så er det jo alltids moro å lese om godsaker :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Den er fin! Ja og jeg snakker om p4M cpu 2,2 ghz. Omtrent lydløs i n800w maskinen til min kollega! Maskinen har oxo fine dimensjoner og føles meget kompakt, skikkelig fast og fin liksom. HP/Compaq, IBM og Acer er de eneste maskinene jeg har testet som virker veldig "tighte" og med skikkelig solid tastatur. Må selv si at jeg kunne tenkt meg tastaturet som Acer travelmate modellene har(fancy og digg når man blir vant til det), men man kan ikke få alt. Etter hva jeg vet er det vel bare Acer som har slike ergonomiske tastatur. Og maskinen du har kjøpt er langtifra utdatert, det er forgjengeren til HP/Compaq NW8000 jo, bare at NW8000 ser ut som en tykk KASSE. N800W er mye bedre chassis på etter min smak. Uxga skjermen er noe jeg aldri får, det er en vond skjerm:) Dette blir gøy!

Lenke til kommentar
[...]

Uxga skjermen er noe jeg aldri får, det er en vond skjerm:) Dette blir gøy!

Noe du aldri får, er den vond? På en positiv måte (med tanke på smilefjeset -> :) <-)? Eller mente du at UXGA-skjerm er noe du aldri får/kjøper/skaffer deg? Gah, ble forvirret av smilefjeset og setningen din...

 

Høres flott ut at den er stille, regner da med at den nærmest er helt lydløs når ingen bruker den da jeg skal la den stå på om nettene på pulten min i rommet mitt, var i alle fall tanken.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Hehe ja i og med at jeg har en IBM 14,1" maskin på vei, blir det ikke UXGA på meg på en lang stund dessverre:( (SXGA+). Og ja med ; "skjermen er vond ", mente jeg at det er jo det ultimate liksom:)

Da var min mistanke korrekt ;P

Du prøvde å dra en norsk versjon av det amerikanske uttrykket; "that is just mean" :p OK! Da kryper jeg til køys, en av 2 netter med venting skal snart komme til en slutt!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...