cppdude Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Måtte rygge om en ganske bratt, smal, og glatt bakke. Jeg ble nok stående litt for lenge på clutchen, så når jeg var kommet opp, så røyk det noe jævlig av clutchen. Lukter fortsatt svidd gummi i bilen. Lot bilen stå, og dagen derpå så kunne jeg ikke kjenne noe spesielt ille med bilen; clutch-pedalen føltes grei ut, og hadde ikke endret seg i posisjon. Girene virket normale. Måtte så ut på en liten langtur, der alt igjen føltes greit ut - bilen giret fint, og hadde ingen problemer med turtallet. Nå, i dag, derimot - så er bilen veldig vanskelig å få i revers. Uansett om jeg starter i fri, eller går fra et annet gir. 1. gir er ikke like tungt, men heller ikke veldig lett. 2-6 gir er som før. Kjenner også at clutchpedal står litt lenger ut enn normalt, og kanskje litt "løs" helt i ytterste posisjon, om det gir noen mening. Når det er sagt, så slurer ikke bilen, ei heller har jeg noen problemer med turtallet. Akselerasjon føles ganske normal ut. Bilen har gått 150000 km. Så har vel konkludert med at clutchen må byttes ut, og at den uheldige ryggeprosessen var det som gjorde jobben. Høres dette riktig ut? Videre - hva tror dere det koster å bytte ut en clutch til Audi A4 fra 2011? Vet at prisene varierer ganske mye, fra verksted til verksted - men jeg har ingen aning om A4 er en bil som krever lite eller mye arbeid på slikt. Har aldri byttet clutch selv, og tror jeg vil overlate dette til et verksted. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Er det hydraulisk eller wire-clutch? Høres ut som slakk clutchwire. Jeg hadde en Vento der wire løsnet faktisk fra clutch-arm på girkasse nesten midt på danmarksplass. Det ble tuting... feste var rustet. Litt clutch lukt er ikke uvanlig på kjøreskolebiler. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Hydraulisk clutch på alle A4, og trolig tilnærmet alle biler lansert i Europa de siste 20 årene. Så vidt jeg kan se er dette dessverre nokså mye skruing på en 2011 A4 quattro, hvis din A4 er uten quattro kan det være det er billigere. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Jeg fikk tilbud fra Møller på 22 000 på bytte av clutch på min A5 fra 2011 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå