Gå til innhold

Gaming-laptop med utrolig tregt nett


Anbefalte innlegg

Jeg har en Lenovo L340 gaming laptop som ligger jevnt på 25mbps når det er koblet til det trådløse nettet her jeg bor. På mobilen min får jeg ca 300 mbps.
Jeg har prøvd å bruke en Plexgear wireless wifi-antenne adapter uten hell. Nedlastingen ble faktisk enda tregere av den, og gikk helt ned til 17mbps.

Når jeg kobler laptopen direkte til ruteren med en kabel kommer jeg opp i mellom 300 og 400 mbps. 

Jeg har oppdatert laptopen og Plexgear wifi-driverne. 

Laptopen er vanligvis plassert 3 meter fra ruteren uten hindringer. Ruteren er moderne. Når jeg går inn på ISP router setup-siden kan jeg se at laptopen er tilkoblet 5ghz bandet. 

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, begynner å bli litt smågal av å styre så mye med dette! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cinnamonroll skrev (5 timer siden):

Prøvde nå og da kom den på 130mbps. Det er jo bedre enn 25, men ikke nok.

Kan du forklare hvorfor det hjalp?

 

Olstig skrev (5 timer siden):

Egentlig ikke. Bare et problem jeg selv har vært borti og googlet meg til det. 
det andre du kan prøve er å deaktivere alt sikkerhetsgreier i Windows og så prøve igjen 

Må bare presisere litt. I grunn har det variert stort mtp. nedlastingshastighet. Nå ser jeg at nedlastingen ligger jevnt på ca. 130, men det gjorde det for så vidt i går også. Samtidig detter det plutselig ned på 25mbps igjen uten at det er gjort noen endringer. Jeg vil derfor ikke si at posisjonsviseren er løsningen her, ettersom jeg tross alt fremdeles mangler 370mbps, og det i tillegg var oppom 130 før jeg gjorde nevnte endring.

Jeg er til vanlig koblet på et d-link Covr mesh-nettverk. Den veksler mellom 2.4ghz og 5ghz avhengig av hva som er det beste for enheten som er koblet på. Laptopen vi her snakker om er kontinuerlig koblet til 5ghz båndet, så langt jeg kan se...

Jeg har har koblet fra Covr-systemet, skrudd på wifien til modemet (Fast3890V3 - som get/telia leverer) og forsøkt å koble til både 2.4 ghz og 5ghz båndene. Det gir meg et dårligere resultat enn dersom jeg er koblet på Covr-systemet, dog ikke mye. Eksempel:

Koblet til Covr 5Ghz: nedlasting på rundt 130mbps.

Frakoblet Covr og koblet til modem 2.4ghz: nedlasting på ca. 50mbps / 5ghz: nedlasting på rundt 120mbps.

Bare for å gjøre én ting enda mer merkelig, så kjører jeg tre seperate speedtestere, herunder nettfart.no, speedtest.net og telenor-speedtest. Nettfart og telenor viser omtrent samme hastighet, rundt 120/130mbps. Speedtest.net derimot viser opptil 250mbps........

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...