Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger forklaring angående Webhotel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det feks står "maks 5 gig med trafikk" betyr det nok at besøkende kan komme og se på sida di, og overføre opp til 5 gig med data fra deg til dem. ALtså, totalt..

Har du en enkel webside med litt tekst har ikke grensen stort å si. Legg ut litt større filer, og du bør kanskje følge med på hvor mye som overføres..

Lenke til kommentar
Hvis det feks står "maks 5 gig med trafikk" betyr det nok at besøkende kan komme og se på sida di, og overføre opp til 5 gig med data fra deg til dem. ALtså, totalt..

Har du en enkel webside med litt tekst har ikke grensen stort å si. Legg ut litt større filer, og du bør kanskje følge med på hvor mye som overføres..

Hva skjer hvis noe overstige den grensen? :scared:

Lenke til kommentar

i noen tilfeller kan siden bli stengt, og det står "bla bla bla..brukeren har overskredet båndbredden. siden åpnes da og da".

Vanligvis så kan du overvåke hvor mye som overføres, og 5 gb er mye hvis du skal sette opp din første webside.

Lenke til kommentar

Du skal riktignok være litt forsiktig her..

F. eks om du skal åpne en side som kommer til å bli en del besøkt, slik en venn av meg gjorde. Han startet en stor side om Tactical Ops og den ble relativt stor, og han hadde lagt ut en del filmer på rundt 50-150 mb.

Uten å være klar over det selv (riktignok uaksomt av han da..) så ble det lastet ned rundt 50gb totalt, og hans grense var på 10gb. Mange webhoteller opererer med en fast pris per gigabyte du har overskredet, og når denne er på 3-5$ så er det fort gjort å dumme seg ut her..

Lenke til kommentar
Du skal riktignok være litt forsiktig her..

F. eks om du skal åpne en side som kommer til å bli en del besøkt, slik en venn av meg gjorde. Han startet en stor side om Tactical Ops og den ble relativt stor, og han hadde lagt ut en del filmer på rundt 50-150 mb.

Uten å være klar over det selv (riktignok uaksomt av han da..) så ble det lastet ned rundt 50gb totalt, og hans grense var på 10gb. Mange webhoteller opererer med en fast pris per gigabyte du har overskredet, og når denne er på 3-5$ så er det fort gjort å dumme seg ut her..

aha! da rævkjøre man selv altså :blush:

Tror jeg må får en mer spesifikk om overstigning av 5gb grensen av wehosteren...

fordi jeg har maaaangen fans....sååå let å dritte seg ut :ermm::cry::scared:

Lenke til kommentar

Hvis du har en website, bestående av 10 filer på hver 10kb HTML, så kan du ha 5 000 000 000/10 000/3 = 150,000 besøkende i måneden hvis hver bruker i snitt går inn på 3 av de 10 sidene. Tror ikke det er noe fare med det første, du har nok tilgang på webstatistikker også, så du kan "tune" litt etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...