Vaio Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ok.... Jeg skal for første gang sette mitt første web page.. Derfor trenger jeg liten forklaring på en ting som ikke jeg forsto så godt... Det sto i en av webhotelets web side: Hva menes med trafikk med 5GB? TAkk Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hvis det feks står "maks 5 gig med trafikk" betyr det nok at besøkende kan komme og se på sida di, og overføre opp til 5 gig med data fra deg til dem. ALtså, totalt.. Har du en enkel webside med litt tekst har ikke grensen stort å si. Legg ut litt større filer, og du bør kanskje følge med på hvor mye som overføres.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hvis det feks står "maks 5 gig med trafikk" betyr det nok at besøkende kan komme og se på sida di, og overføre opp til 5 gig med data fra deg til dem. ALtså, totalt.. Har du en enkel webside med litt tekst har ikke grensen stort å si. Legg ut litt større filer, og du bør kanskje følge med på hvor mye som overføres.. Hva skjer hvis noe overstige den grensen? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Da får de bare en meldingen om du har overskredet grensen og at de ikke får tilgang til siden!!! Thats life Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 i noen tilfeller kan siden bli stengt, og det står "bla bla bla..brukeren har overskredet båndbredden. siden åpnes da og da". Vanligvis så kan du overvåke hvor mye som overføres, og 5 gb er mye hvis du skal sette opp din første webside. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det betyr ganske enkelt at besøkende (eller deg selv for den saks skyld) kan laste ned/ hente 5GB fra ditt hotell i måneden. Gratishoster opererer ofte med "max bandwich exeeded" sider om du overskrider grensa. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du skal riktignok være litt forsiktig her.. F. eks om du skal åpne en side som kommer til å bli en del besøkt, slik en venn av meg gjorde. Han startet en stor side om Tactical Ops og den ble relativt stor, og han hadde lagt ut en del filmer på rundt 50-150 mb. Uten å være klar over det selv (riktignok uaksomt av han da..) så ble det lastet ned rundt 50gb totalt, og hans grense var på 10gb. Mange webhoteller opererer med en fast pris per gigabyte du har overskredet, og når denne er på 3-5$ så er det fort gjort å dumme seg ut her.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Du skal riktignok være litt forsiktig her..F. eks om du skal åpne en side som kommer til å bli en del besøkt, slik en venn av meg gjorde. Han startet en stor side om Tactical Ops og den ble relativt stor, og han hadde lagt ut en del filmer på rundt 50-150 mb. Uten å være klar over det selv (riktignok uaksomt av han da..) så ble det lastet ned rundt 50gb totalt, og hans grense var på 10gb. Mange webhoteller opererer med en fast pris per gigabyte du har overskredet, og når denne er på 3-5$ så er det fort gjort å dumme seg ut her.. aha! da rævkjøre man selv altså Tror jeg må får en mer spesifikk om overstigning av 5gb grensen av wehosteren... fordi jeg har maaaangen fans....sååå let å dritte seg ut Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvis du har en website, bestående av 10 filer på hver 10kb HTML, så kan du ha 5 000 000 000/10 000/3 = 150,000 besøkende i måneden hvis hver bruker i snitt går inn på 3 av de 10 sidene. Tror ikke det er noe fare med det første, du har nok tilgang på webstatistikker også, så du kan "tune" litt etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå