Gå til innhold

Problemer med kalibrering av Hyundai Q17S

PoleCat

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag min Hyundai Q17S i posten, og det virker som en kjempe skjerm.

Men; Jeg har store problemer med å kalibrere skjermen riktig. Har prøvd frem og tilbake, opp og ned i flere timer nå, men uansett hva jeg gjør og stiller på blir det ikke riktig.

Et godt eksempel er color-pickeren i PhotoShop. Her vises en gradient fra f.eks rød til hvit/sort. På mine andre skjermer er denne myk og fargene sklir fint over i hverandre slik de skal. På den nye skjermen kommer det opp bråe skiller mellom fargene i en slags bue. Prøvde å illustrere dette med et bilde, men bildet viser ikke forskjellen, så får håpe forklaringen holder.

Har justert på skjermen og under avansert i egenskaper for skjer, men uansett blir det ikke bra.

For meg som bruker PhotoShop/farger og slikt mye, er det veldig viktig at disse er riktige, og at what-you-see-is-what-you-get. Slik er det ikke nå.

Har lest gjennom LCD guiden og Hyundai Q17S-tråden, men fant ikke noe som hjalp meg der.

Håper noen har tips å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men uansett: hvis du driver mye med photoshop anbefaller jeg deg at du benytter angreretten på den skjermen der

Hvilket budsjett har du til ny skjerm?

DEn er TN + film basert.

Du skulle ha et bedre panel

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Vel problemet er vel ikke løst i den forstand at det ikke er helt fint ennå, men det bedra seg betraktelig etter det med skjermbeskytteren. Nå vet jo ikke jeg hvilket resultat som er å forvente heller da.

Ser også ut som skjermen gjengir noen rødnyanser som brun.

Prøvde skjermen til å spille med foressten, og det fungerte helt smertefritt.

Ikke tegn til ghosting.

Hva er normal brightness/contrast innstilling på selve skjermen, eller kommer dette helt an på?

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert Powerstrip og skal si endringene ble merkbare.

Alt er perfekt utenom rødnyansene som tidligere nevnt. Jeg klarer selvfølgelig å stille disse inn perfekt også, men da blir alt det andre helt på trynet.

Takker for tipset om Powerstrip oivind_dahle!

Og skjermen er som et vidunder ellers. :love:

Lenke til kommentar

Jeg ville bare legge til at jeg _endelig_ har klart å kalibrere min Q17S helt perfekt med hjelp av Adobe Gamma og ATI kontrollpanelet, så da ble det ikke noen benyttelse av angreretten allikevel!

Og som tildligere sagt; skjermen er helt SUPER! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...