9UAHR1KO Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Her er listen over Norges 50 fremste kvinner i tech 2021 1 Lenke til kommentar
Erling Storvik Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 Karen Dolva i Noisolation? Lenke til kommentar
ChrisQ Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) Dersom begrepet tech er synonymt med digital IT, slik det fremstår her på digi.no, skulle det stått 'kvinnelige techforbilder' i ingressen. Og teknologi erstattet med tech eller IT videre i teksten. Teknologi omfatter så mye mer enn digtal teknologi, og mange andre navn ville fortjent og inngå på en liste med kvinnelige teknologiforbilder. Men en blir gjerne litt navlebeskuende på digi.no og forventer heller ikke at noen fra utsiden skal svinge innom? Endret 9. mars 2021 av ChrisQ Lenke til kommentar
Edmund Brekke Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) Jeg synes også at denne listen blir for snever. For det første så har jeg liten sans for at IT-bransjen kaprer teknologi-begrepet på denne måten. For det andre så skulle jeg gjerne ha sett flere kvinner i akademia nevnt. Dette er viktig, fordi det første skrittet mot teknologi som levevei er å ta en utdanning i teknologi, og mange teknologistudier har fremdeles en veldig skjev kjønnsbalanse. Endret 9. mars 2021 av Edmund Brekke Lenke til kommentar
oceana Skrevet 9. mars 2021 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) Erling Storvik skrev (10 timer siden): Karen Dolva i Noisolation? Hun er på den andre lista... Endret 9. mars 2021 av oceana sitering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå