Labelle Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Hei, Har dukket opp en stilling som førerprøvesensor hos statens vegvesen i området jeg bor på. Vurderer å søke på jobben for å prøve noe nytt. Har i mange år jobbet som yrkessjåfør. Mest i større kjøretøy og har noe enkel utdanning/kurs i forbindelse med det. Jobber i butikk privat nå med mye stress og høye forventninger i dagliglivet. Virker fristene å jobbe i et ikke privat firma. Noen som har erfaring eller synspunkt på en slik jobb? Eller jobbet i vegvesenet? Har forsåvidt fått med meg at mange har forlatt sin stilling i selskapet grunnet omstrukturering. Endret 7. mars 2021 av Labelle Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Det er relativt få førerprøvesensorar her i landet så du skal kanskje ha litt flaks om nokon på forumet har slik bakgrunn. Hovudgrunnen til at mange har forlatt Statens vegvesen er fordi fylkeskommunene har tatt over store delar av arbeidsoppgåvene som Statens vegvesen hadde før, for mange var det då heilt naturleg å søke seg over i fylkeskommunen for å gjere den samme jobben der i staden for å bli tildelt nye og andre arbeidsoppgåver internt i Statens vegvesen. Den store fordelen med statleg jobb i staden for det private næringsliv er at arbeidsforholdet i staten er meir gjennomregulert. Dette gjer at det er mindre rom for å gjere eigne avtalar med sjefen, men til gjengjeld er dei fleste situasjonar som kan oppstå i arbeidet regulert av ein eller anna avtale som seier korleis det skal vere. Eg tenker at ein slik jobb kan være veldig givande, men det kan nok også være stressande. Eg trur det er viktig at du som sensor har lang lunte slik at du er i stand til å sitte rolig å bilen for å notere feila kandidaten gjer i staden for å bli sint. Du kan nok ikkje være særleg lettskremt når jobben din er å sitte på med uerfarne sjåførar der du berre får gripe inn i siste liten enten det er fysisk ved å bremse eller ved å instruere kandidaten. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 9. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) Takker for svar. Regnet med det kanskje var noen trafikklærere som hadde noe å tilføye da det utdannes ganske mange hvert år. Har bestemt meg for å søke på jobben så får vi se hva utfallet blir 😊 Endret 9. mars 2021 av Labelle Lenke til kommentar
Gjest 67ef8...356 Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Labelle skrev (9 timer siden): Takker for svar. Regnet med det kanskje var noen trafikklærere som hadde noe å tilføye da det utdannes ganske mange hvert år. Har bestemt meg for å søke på jobben så får vi se hva utfallet blir 😊 Men er du trafikklærer selv? For det er vel det de søker etter? Anonymous poster hash: 67ef8...356 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Nei er ikke det. De sa det ikke var en nødvendig. De var ute etter folk med erfaring fra bransjen. Har kjørt vogntog i 5 år og ellers annen transport i 3 år. Samt vgs innen transport og logistikk. Men kjørelærere ligger nok litt bedre ann som søkere. Endret 10. mars 2021 av Labelle Lenke til kommentar
Penny Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Virker som det er geografiske forskjeller mellom regionene på krav til førerprøvesensorer i dag. På vestlandet krever man i utgangspunktet at sensor er utdannet trafikklærer, men er villig til å vurdere spesielt gode kandidater uten. Mye lengre nord ser man primært etter folk med svært mye erfaring fra yrkeskjøring, og er man utdannet trafikklærer er det en bonus. 1 Lenke til kommentar
Gjest 67ef8...356 Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Labelle skrev (På 10.3.2021 den 12.26): Nei er ikke det. De sa det ikke var en nødvendig. De var ute etter folk med erfaring fra bransjen. Har kjørt vogntog i 5 år og ellers annen transport i 3 år. Samt vgs innen transport og logistikk. Men kjørelærere ligger nok litt bedre ann som søkere. Hm, ok. De søker på Sem hvor det står det er et krav. Anonymous poster hash: 67ef8...356 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå