Ludvig86 Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Hei! Jeg er i ferd med å bytte bremser bak, på fruens 2008 Mazda 5. I det jeg åpner esken, ser jeg at skivene er litt mindre enn de som stod på. Etter å ha målt de, ser jeg de gamle er 30cm i diameter, og de nye er 28. Er det noe jeg kan bruke eller kan de gå galt å montere bremseskiver som er noe mindre i diameter? takker for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 De kan ha andre forskjeller også, som tykkelse og offset. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Da kommer ikke bremseklossene til å passe heller. De kommer til å stikke ut fra bremseskiva. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2021 Takker for innspill. Det blir nok til at jeg returnerer de og bestiller nye. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 Kommer ann på bremseklossene.. Noen ganger kan man se rust ytterst på skivene, fordi klossene ikke tar helt ut. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Bremsekalipper vil få en annen posisjon i forhold til bremseskiven, så det tviler jeg sterkt på vil kunne fungere. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Det kan gå, men det er veldig viktig at klossene ikke sliter en leppe på yttersiden, fordi omsider vil disse treffe hverandre og ta bort all bremseeffekt. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. mars 2021 Del Skrevet 8. mars 2021 Gavekort skrev (2 minutter siden): Det kan gå, men det er veldig viktig at klossene ikke sliter en leppe på yttersiden, fordi omsider vil disse treffe hverandre og ta bort all bremseeffekt. Da må klossene i utgangspunktet være over en cm inn på de originale skivene. Og det tviler jeg nesten på, men det kan jo TS lett sjekke selv. Kalipper vil sitte en hel cm lenger ut fra kanten på bremseskiva med 28 cm skiver. Høres temmelig "dodgy" ut, spør du meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå