lilfire Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har kjøpt Revoltec RheoBus black til mine Revoltec Dark Blue vifter. pcen står på 24/7, og jeg vil kunne skru av viftene om natta, så det ikke lyser opp hele rommet:P..det er 3 ledninger på vifta (gul, rød, svart) hvem av dem skal kobles til brytern? Og hvorfor er det 3 ledninger egentlig? trenger man ikke bare 2 for å ha en sluttet krets a, + og - (jord)? eller er jeg på blåbærtur nå? thx på forhånd. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Svart = jord Rød = +12v Gul = turtall Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 rød = + svart = 0V gul = turtellergiver. Sånn at turtallet på vifta kan måles. Ta og monter en bryter på den røde ledningen så kan du slå av vifta. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 okey thx.. jeg prøvde selv først og trode rød var til overs så kobla brytern på gul:P sier bare lol@me jeg heheh thx for hjelpen blir litt omkobling nå... Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 vist du kjører 12v på gul ledning så funker vifta.. (gjorde det hos meg iallfall) men du får ikke full effekt ut av den da.. :/ Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 hmm. okey.gjorde om jeg. men hva skal jeg skal jeg bryte vet jo det men er det noe jeg glemer hva er vanlig å bryte? er så kjpit hvis man nettopp er ferdig så kommer man på noe man har glemt. det jeg har er viftene og katodene er det no mer som låner seg å bryte el? har vannavkjøling(el får løpet av uka) skla jeg ha bryter til pumpe el no. thx på forhånd Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ..det du sier er at du skal kutte all form for kjøling på natta? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 ikke vann da men vill kutte alle viftene og lys. men lurte på om det er no annet som er greit å bryte Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 d r vel ikke stort mer og bryte er e d a??? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 er det jeg mente å men kommer jo latid på no når man er ferdig.så ville bare være sikker så jeg slapp og ta den ut og forsette. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 så var det koblinga da. skla jo ha leds til å lyse når brytern (vifta) er på. Er det ikke sånn det skla være a+ (tegna på 2 sec i paint) opg hva sakl jeg sette r til? det er 3V leds. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 jo, det stemmer bra det... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 okey men hvordan regne ut R? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 dette-skulle-vært-litt-lenger-opp-i-posten vist du kjører 12v på gul ledning så funker vifta.. (gjorde det hos meg iallfall) men du får ikke full effekt ut av den da.. :/ Ja, skulle stemme det - jeg forstod ingen ting - vifta gikk jo på 5v ~ 7v på 12volt [ 50%åfftåpik] LOZER [/åfftåpik] Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 hvordan regner jeg ut R.. hjelp jeg er n00b... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 plz hjelp meg her da... kan skrive ned det som står på psu (output) (trenger vel bare 12V) - 12V 1A +12V 26A Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 vet du strømmen den trekker det ikke noe problem.. U = R * I og P = U * I er greie formler å vite Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 jeg er n00b men prøver...siden det skal ligge 3V over LED'sa, må det ligge 9 over R. men jeg vet jo ikke hvor mye strøm den trekker, el gjør jeg? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 kan INGEN hjelpe meg el gidder ingen? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det med å koble strøm inn på den gule kabelen er IKKE å anbefale! For å regne ut R må du vite hvor mange milliampere som skal gå gjennom lysdioden og hvor mange volt du skal koble den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå