JFM Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) Hei. Jeg har fått et problem som ligner på dette: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-start-win_desk/wallpaper-becomes-black-when-dragging-the-mouse-or/9ba43894-5875-470a-807f-e306873b7e26 Først litt specs. Jeg kjører trippel monitor setup. Skjermkortet er et Asus 3080 TUF OC. Øvrige specs her: Spoiler Maskinvare (PC): Hovedkort: Gigabyte B450M DS3H, Socket-AM4 Disk 1: Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD Disk 2: Samsung 860 QVO 1TB SSD Ram: Crucial Ballistix Sport LT DDR4-3000 CL15 DC - 16GB @ 3733mhz CL16 CPU: AMD Ryzen 7 3700X CPU-Kjøler: Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.C CPU-Vifte: 2stk Noctua NF-P12-1300 Kabinett-vifter: 5stk Noctua NF-P12-1300 PSU: EVGA GQ 650 Kabinett: Cooler Master MasterBox Q300 Skjermkort: Asus GeForce RTX 3080 TUF OC Monitor 1: Acer Predator XB271HU Monitor 2 og 3: HP Z23i Wifi: Asus USB-AC68 Tastatur: HyperX Alloy Origins Core tenkeyless Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Headsett: SteelSeries Arctis Pro Wireless Hver gang jeg starter maskinen så får jeg et problem på den ene skjermen. Den stående helt til høyre: Som en ser så fyller ikke bakgrunnsbildet skjermen helt ned. Dersom jeg bruker musa til "å merke firkanter" der så blir det blått der. For å fikse problemet så må jeg i innstillingene for skjermplassering og endre litt på en av skjermene. Bildet blinker da, og alt er i orden. Kan så endre tilbake til forrige plassering. Å skru skjermen av og på ser også ut til å hjelpe. Jeg har prøvd med de to siste utgavene av Geforce driver. Nå mens jeg har prøvd å forske litt på dette fikk jeg i ett tilfelle problemet på alle skjermene. Flere bilder i spoiler: Spoiler Problemet har vell vært der i en ukes tid. Restarter sjelden pc, så er litt usikker. Mulig det kom sist gang Geforce driver ble oppdatert. Men problemet er der med nest siste driver og. Mulig jeg hadde litt FPS-dropp sist jeg spilte Warzone også Edit: Nå skjønner jeg ingenting... Kjørte Windows update (Trodde jeg var helt oppdatert). Fikk to oppdateringer. Restarta, og alt ser bra ut Edit 2: Problem tilbake en restart senere Endret 5. mars 2021 av JFM Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Skudd i blinde, men prøv å legge inn et bakgrunnsbilde som har mer oppløsning i bredden enn den bredeste skjermen og mer oppløsning i høyden enn den høyeste skjermen. Verd et forsøk. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2021 Oppløsningen på bildet er mye større enn skjermene. Fra venstre har jeg følgende oppløsning: 1920x1080, 2560x1440,. 1080x1920 Wallpaper er 7680x4320 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå