Zamiazm Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) Hei Noen som vet hva det vil si når en utenlandsk butikk (I Europa) skriver dette om import: For the EU countries the shipment formula is DDP (delivery duty paid); the customer won’t pay anything, only what he bought at the moment of the purchase. For all the countries outside the EU, the formula used is DDU (delivery duty unpaid); the courier might ask, with another invoice, to pay duties and fees of the country in which the product is delivered. Vil det si at mva og andre kostnader er inkludert i den totale prisen? Edit: typo Endret 5. mars 2021 av Zamiazm Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Zamiazm skrev (5 minutter siden): Vil det si at mva og andre kostnader er inkludert i den totale prisen? Nei, Norge er utenfor EU. 4 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Dette vil jo si at for at du må betale mva når du mottar det slik jeg ser det, hvor har du handlet? 1 Lenke til kommentar
Zamiazm Skrevet 5. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2021 26 minutes ago, mobile999 said: Nei, Norge er utenfor EU. Med EU mener de sikkert Europa, ikke "European Union" tenker jeg? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) Zamiazm skrev (3 minutter siden): Med EU mener de sikkert Europa, ikke "European Union" tenker jeg? Da tror jeg du tenker feil, men hvilken nettbutikk gjelder dette? Står jo: "For the EU countries the shipment formula is DDP " Endret 5. mars 2021 av Dragonlove 1 Lenke til kommentar
Zamiazm Skrevet 5. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) 4 hours ago, Dragonlove said: Dette vil jo si at for at du må betale mva når du mottar det slik jeg ser det, hvor har du handlet? https://www.guidomaggi.com/accessories/pratesi-bags/ edit, leste info her: https://www.guidomaggi.com/shippin Endret 5. mars 2021 av Zamiazm Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Zamiazm skrev (8 minutter siden): https://www.guidomaggi.com/accessories/pratesi-bags/ edit, leste info her: https://www.guidomaggi.com/shipping The EU countries are: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Republic of Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden. 2 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Norge er ikke i EU, du må betale mva og muligens toll. Punktum. 3 Lenke til kommentar
Zamiazm Skrevet 5. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2021 Just now, Nwader said: Norge er ikke i EU, du må betale mva og muligens toll. Punktum. Skjønner, da venter til Norge blir en del av EU før jeg kjøper noe fra der. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Zamiazm skrev (15 minutter siden): Med EU mener de sikkert Europa, ikke "European Union" tenker jeg? Nei. Zamiazm skrev (1 minutt siden): Skjønner, da venter til Norge blir en del av EU før jeg kjøper noe fra der. Ja, lykke til. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Zamiazm skrev (56 minutter siden): Skjønner, da venter til Norge blir en del av EU før jeg kjøper noe fra der. Alle utenlandske butikker har de samme vilkårene ved sending til Norge Moms blir som regel trukket fra, så betaler du moms ved ankomst til Norge, +gebyr Lenke til kommentar
valentino Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 2 hours ago, Zamiazm said: Skjønner, da venter til Norge blir en del av EU før jeg kjøper noe fra der. Hvorfor det da? Du betaler jo mva på alt annet du handler her i landet, hvorfor skal ordrer fra utlandet behandles noe annerledes? Der er jo ikke slik at du betaler dobbel mva, fordi du prisen du handler for i nettbutikken er uten lokal mva. Mitt største problem med å handle fra utlandet er det hersens gebyret som alle transportørene skal ha. Jeg er veldig glad for den nye VOEC løsningen som er kommet. Da krever selger inn mva, akkurat som når du kjøper i en norsk nettbutikk, og du får varen rett i postkassen uten å tenke noe mer på det. Det ingen ubehagelige overraskelser så lenge pakken er merket på rett måte. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Zamiazm skrev (På 5.3.2021 den 19.46): Med EU mener de sikkert Europa, ikke "European Union" tenker jeg? Nei. EU er en tollunion og du betaler mva i avsenderlandet, og ingen importmoms . Ved eksport fra Europa må du betale importmoms. De mener garantert EU, ikke Europa Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Leste først tulleunion, men det kunne like gjerne stått nettopp det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå