HenningSkj Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Heisann! Jeg var akkurat innom nettbutikken til Digital Impuls for å kjøpe noe kabel-greier. Etter handelen ble derimot oppmerksomheten min fanget av et banner på forsiden deres om at de har salg på en haug med greier til Arduino, Raspberry Pi, BBC: Micro Bits, osv... Trykket meg inn på litt diverse komponenter til sånne LED-skilt, kalt "RGB LED Matrix", men stusset litt over begrepet "pitch"... Felles for alle LED-skiltene de tilbyr, er at det står noe om hvor mange millimeters pitch de har – alt i fra 3mm, 5mm til 6mm. Men hva betyr dette egentlig? Hva betyr pitch i denne sammenhengen? 🤔 På forhånd takk for svar / forklaringer. 🙌 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) I denne sammenhengen er det vel avstanden mellom diodene som menes med «pitch». Endret 5. mars 2021 av Skavold Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Ja, slik er det. Dog er jeg usikker på hvordan de måler dette; er det avstanden mellom LED'ene kant-til-kant? eller avstanden fra senter av en LED til senter av neste. Databladet hos Adafruit gir ingen svar på det. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 1. juli 2021 Del Skrevet 1. juli 2021 Det er stort sett alltid avstanden fra senter til senter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå