UnePune Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei, Har en Chieftech 360W strømsforsyning, NF7-Sv2 kort (bios 20) med 2500Barton, gf4, 2 hd+2cd/dvdbrenner. Har kjørt dette stabilt (og moderat overklokket) i lengre tid, men etter å ha montert dvd brenner begynte morroa! Hardware monitor begynte å hyle over dårlige verdier på 12V- og restartet maskinen i hytt og gevær. Prøvde å koble ut diverse enheter for å se om dette hjalp, men bare delvis siden jeg ikke kunnet identifisere noen av diskene/etc som synder. Det har nå bare blitt værre, av og til restarter maskinen seg under oppstart eller midt i noe arbeid - ikke nødvendighvis spill eller cpu-tunge oppgaver. Har selvsagt klokket ned det jeg kan av både cpu og minneverdier, for å avskrive innstillinger som feilkilde. Noen som kan enkelt guide meg om det er hovedkort eller PSU? Jeg har ikke mulighet til å låne en annen psu, så jeg vil ikke kjøpe en ny forgjeves. (Jeg har for ca. 1 år siden moddet psu med 5V Papst vifte, har aldri vært problem og den virker ikke varm nå - allikevel mulig det ikke var klokt?) Takker og Bukker for svar. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Er ikke enkelt å svare deg på dette, men det kan virke som du har ødelagt psu'en din. Så det enkleste er om du kan få lånt deg en psu fra en nabo/kammerat eller lingnede. Husk det er derfor det er en temp styrte vifte i pcu'en, for å holde en stabilt tempratur på komponeten i pcu'en. Men det kan være andre også, er derfor du må få prøvd en annen psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå