Mathias Klingenberg Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Opel Mokka-e er ikke best på noen ting – men totalpakka er svært tiltalende Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Ser kul ut, men er ikke så mye annet å si om den. Gjennomsnittlig (eller under) på det meste ellers. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Enig. Vi er i 2021, forventer mer. Men sikkert noen som ender opp med å kjøpe den uansett. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 The Very End skrev (25 minutter siden): Enig. Vi er i 2021, forventer mer. Men sikkert noen som ender opp med å kjøpe den uansett. Den fungerer helt klart gulle godt for svært mange, så jeg håper mange kjøper slike elbiler og bytter ut sine små bensin- og særlig de små dieselbilene som var så populære en periode. Men ja, man forventer egentlig noe mer nå i 2021. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Er egentlig veldig spent på hva folk forventer for en pris fra 279.000 til 340.000 i 2021? Iallefall ut fra denne beskjedne prisen.. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 AL123 skrev (1 time siden): Er egentlig veldig spent på hva folk forventer for en pris fra 279.000 til 340.000 i 2021? Iallefall ut fra denne beskjedne prisen.. Hva vi forventer? Mer? Spesielt på rekkevidde.. Både Nissan Leaf og Renault Zoe har over flere år kommet med større batteripakker uten at prisen nødvendigvis har blitt så mye høyere. Det er jo bra, samtidig er det tydelig at de fleste elbilprodusenter ser ut til å begrense seg til at rekkevidden holder følge med røkla. Det er ikke så mange som går inn for å bruke lang rekkevidde som konkurransefortrinn. 3 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Det er fordi mesteparten av markedet er fornøyd med 340km wltp, og det hadde jeg også vært. I tillegg har bilen mye utstyr for pengene, har frontlys som overgår det meste som finnes på andre elbiler, uavhengig av pris, og hvis de bruker Opels egne AGR-seter, så har de også sittekomfort som gruser Model X til over millionen. Eneste denne bilen mangler for å være en vinner i denne prisklassen er Citroens dempere, og noe annet enn Opels logo i grillen. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 AL123 skrev (11 minutter siden): Det er fordi mesteparten av markedet er fornøyd med 340km wltp, og det hadde jeg også vært Enig. Det overstadige fokuset på rekkevidde gir tunge og dyre elbiler med fokus på tall fremfor utførelse. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) Gavekort skrev (4 timer siden): Enig. Det overstadige fokuset på rekkevidde gir tunge og dyre elbiler med fokus på tall fremfor utførelse. Enig. Du kan leve lenge med et lite batteri. Tror Ioniq viser vei her. Det er sikkert billigere å øke ladehastighet enn å øke batterikapasitet. Samtidig gir det mye større miljøgevinst med spart ressursforbruk og mindre vekt. Endret 5. mars 2021 av Trestein Lenke til kommentar
L11I9SZV Skrevet 6. mars 2021 Del Skrevet 6. mars 2021 Nå som den allmenne uinteresserte kjøper er på banen er det trauste kanskje en fordel? Opels rennome de siste 20 - 30 år som traust og pålitelig med relativt rimelige delepriser. Jeg er ihuga bilentusiast men en ligen elbil som nr to bil er på listen velger jeg med de samme kriterier som ved valg av kjøleskap, dvs totalt uspennende og pragmatisk. På kontinentet har jo kjøperne kritisert prisdrivende fokus på rekkevidde, for meg er det samme betraktningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå