Skandinav Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg går i tankene å oppgradere CPU, men vet ikke om det i det hele tatt gjør noen forskjell. Jeg har nå en AMD Athlon XP 1600+ @ 1400 Mhz. Jeg har EPOX 8K3A+ hovedkort og ifølge manualen kan jeg ikke bruke større CPU enn Athlon 2000+. Supporten på Epox sier at jeg bør kunde bruke en 2800+ men di gir ikke inntrykk av å være særlig sikre på sin sak. Er det da noen på forumet som kan hjelpe? Spørsmålene mine er: 1. Er det særlig ytelseforkjell mellom 1600+ og 2800+ 2. Passer AMD Athlon XP 2800+ på mitt hoverkort? 3. Har arkitekturen noe å si, spiller det rolle for hovedkortet om det er Barton eller Palomino eller Thoroughbred? Hvis, kan noen forklare dette for meg? 4. Må jeg skifte powersupply?, Jeg har nå 350 w Pc'n brukes mye till spill og filmredigering. Har ellers 1024 RAM, Gf 4600 Ti Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Hvilken revisjon har du ? 1. ja, til bruksområdet ditt vil jeg tro du merker betydelig forskjell. 2. offisielt er max 2600+ (t-bred 266/333) Sjekk side 4 men ser på EPoX forum at det kjøres 3000+(barton) på rev1.2. 4. neppe, avhengig av hvor "stappa" maskina er. edit: for vellykket resultat ville jeg oppdatert Bios Endret 5. januar 2004 av Zink Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Et stort takk til Zink for innlegget. Særlig linken til Epox forum som ga svar på en masse rlevante spørsmål. Nå trenger jeg ikk e å grue meg for at CPU som jeg kan bruke vil gå ur markedet på en stund. Igjen TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå